1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tegen ombouwen!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door berry moeskops, 11 feb 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G@MERZ4EVER

    G@MERZ4EVER all g@merz united!!!

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    deze discussie is al zo oud als de weg naar rome en iedereen doet het uiteindelijk toch wat ze vinden dat ze daar gelijk in hebben. Ik moet ook zeggen dat beide kanten goede argumenten hebben waarom ze wel voor of tegen kopieeren zijn.
    Zelf ben ik ook niet vies van het spelen cq kopen van gecopieerde spellen ( omdat die dingen gewoon fucking duur zijn ), maar ik koop ook originele spellen als ik vind dat die spellen dan ook echt echt de moeite waard zijn ( zoals splinter cell, kotor, syberia enz ).
    En om nou te zeggen dat de industrie de prijs zo hoog houden omdat er zoveel gecopieerd zijn, vind ik echt flauwekul.
    Gamecube spellen zijn (bijna praktisch) niet te kopieeren, maar zijn zij dan zoveel goedkoper t.o.v. de xbox/pc en PS2 spellen???
    NEE dus.
    Oh ja...wat dus je vriend betreft...zelf zou ik een kleine vergoeding vragen. Das wel fair vind ik. Jij hebt tenslotten wel de volle pond betaald voor die spellen, dus een kleine vergoeding kan geen kwaad en hij moet gewoon niet zo gierig zijn ( zelfs als hij je 5 euro geeft per spel, dan is ie al heel erg goedkoop uit ).
    Vindt hij dan toch erg...tja dan heeft ie gewoon lekker pech, Toch?!?!?!
     
  2. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou ze ook gewoon uitlenen, ik heb dat ook bij mijn kameraden gedaan, en nu heb ik 'm ook omgebouwd en nu krijg ik ook wer een hele zooi spellen terug heb bijna de 120 GIG al weer vol. Meer zeg ik niet want anders moedig ik het modden enzo weer aan....

    Maar aan je vrienden kun je het denk ik wel doen.... vroeg of laat zul je misschien wel weer iets van hem nodig zijn wat niet helemaal juist is.
     
  3. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    als je tegen het kopieren van spellen bent dan moet je nu zelf ook kazaa van de pc afhalen en al je gedownloade songs in de prullenbak werken
     
  4. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    gast, een mp3tje is iets anders dan een games. Als je games wil downloaden via internet moet je heel wat beter zoeken dan een mp3tje. En je mag mp3tjes op je pc hebben staan, mits je het origineel hebt (hetzelfde geldt voor dvd's), en als je het origineel niet bezit, dan moet je de mp3tjes er binnen 24uur na het downloaden afhalen..:'-(

    Maar wie doet dat nou :+
     
  5. LOGOK

    LOGOK Muuge Herder

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    0
    als die jonge die spellen wil kopieren moet ie het toch zelf weten hij heeft de nadelen ervan. en zoals hij al zegt ``wat ben je voor een vriend`` dat ben ik met hem eens. hoe gierig kun je zijn zeg.|:-
     
  6. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Pffff... en dat noem ik nou schijnheilig.
    Als ik games kopieer moet ik dat helemaal zelf weten, en als iemand mij erop aan wil spreken moet hij zelf ook niets kopieren. En daar bedoel ik ook muziek of DVD's mee, dan pas (!) mag hij mij op mijn gedrag aanspreken. Want ik zou niet weten waarom je een game developper meer benadeelt dan een muziek artiest die er net zo HARD voor werkt als die game designer.

    Zou het zelfde zijn als de autodief tegen een kunstdief zou zeggen "he, stelen mag niet!"
     
  7. TheFlood

    TheFlood Active Member

    Berichten:
    1.867
    Leuk Bevonden:
    9

    Ik vind een mp3'tje helemaal niet zo veel anders als een gekopieerde game. Oke voor een game moet je iets meer moeite doen maar hij blijft beide illegaal. Vooral omdat de meeste mensen ongeveer 1000 mp3's op hun computer hebben staan en laten we dan nog maar niet beginnen over de gewoon gekopieerde muziek cd'tjes.

    Ik ben eigenlijk tegen kopieren/downloaden maar mijn excuus is altijd maar dat ik ze anders toch niet gekocht had aangezien ik geen geld heb.
    Overigens heb ik geen gemodde xbox omdat ik gewoon bang ben dat ik me Xbox ermee kapot maak. Als ik ervan verzekerd was dat ie heel zou blijven dan had ik 'm waarschijnlijk wel gemod...en dan geeneens voor de games maar meer voor de dvd films die ik er dan eindelijk op kan kijken :p
     
  8. DMX

    DMX X gonna give it 2 ya

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Snap je je eigen beredernering wel? je mag geen games downen, omdat ze moeilijk te vinden zijn, Mp3'tjes mag weer wel omdat je ze makkelijk kan vinden. :confused:

    Dus als ergens veel van is en het is nog makkelijk te jatten, dan mag het. Moet je er veel moeite voor doen, dan mag je niet. 8) |:-
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2004
  9. 70373R

    70373R n00b

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    1
    De makers van de games verzieken de gamers door 70 euro voor een game te laten betalen en vervolgens nog geld vragen voor live ook.. Ze moeten het veel goedkoper maken, dan is het ook niet meer intressant om te gaan copieren..

    Grt 70373R
     
  10. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Kijk, of je nu voor en tegen kopiëren bent, het dilemma van de topicstarter is toch goed te begrijpen?

    Als je uit principe tegen kopiëren bent, is het gevoelsmatig lastig om ze aan een ander te lenen van wie je weet dat hij ze toch gaat 'backuppen'.

    Ik ben ook uit principe tegen kopiëren. En ik heb deze vraag ook gehad en heb er ook over moeten nadenken... Maar voor een goede vriend doe ik het toch. Gewoon omdat goede vrienden ook dingen voor jou over hebben (en dat hoeft niet alleen maar tastbaar te zijn zoals dvd's ofzo).
    En minder goede vrienden: die hebben pech, voor hun blijf ik principeel tegen kopiëren....;)
     
  11. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Eigenlijk is dit een off-topic discussie, maar toch:

    Je kan natuurlijk alleen naar de prijs kijken...dat is een makkelijke reden om kopiëren goed te praten.
    Je kan ook kijken hoeveel uren je een spel speelt, en hoeveel plezier je er mee hebt, hoeveel spelontwikkelaars investeren om games te maken.

    Punt is, voor de meesten zijn 5 goede spellen niet genoeg, die willen meer. En dan gaat het idd veel kosten als je alleen maar een bijbaantje hebt. En voila, je hebt jezelf een reden gevonden om te gaan kopiëren.
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Daarom ben ik ook voor een prijsverlaging van spellen: prijzen die spellen zoals POP en BGE nu krijgen moeten standaard worden.... dan verkoop je toch veel meer?
     
  13. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Ach, kopieren is op zich een goede zaak voor de game industrie, en dat weten ze zelf ook wel.

    Jonge gamers hebben niet de financiele middelen om alle games legaal te kopen, en ouders hebben vaak geen begrip voor de hobby.. althans, willen er geen honderden euro's per maand aan uitgeven.

    Ikzelf kopieerde vroeger alleen maar games, maar bij mij ging een bepaalde schakel om toen koopkrachtig genoeg was om games legaal te kopen. Ondertussen was gamen wel een vaste hobby geworden omdat ik er al op jonge leeftijd mee in aanraking was gekomen en dat heeft mij een gamer gemaakt.
    Nu koop ik alleen maar legaal games, en met mij zijn vele andere volwassen jongeren.

    Kopieren op jonge leeftijd is helemaal niet erg, sterker nog.. speel zo mogelijk games... later kopen ze ze toch wel legaal.
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Sorry, hoor... Wat een enorme ongelooflijk stinkende hoop koeienpoep!

    Diefstal is en blijft gewoon diefstal. En als je iets wilt wat je niet kunt betalen geeft jou dat niet het recht om het maar te stelen. Dus als je een dure auto ziet rijden mag je die niet stelen. Als je lekker met een hoer wil neuken mag je haar niet verkrachten. Als je een ijsje wil hebben mag je dat niet stelen. enz enz enz...

    Tsjonge jonge, wat kunnen jullie een enorme hoop bullshit verzinnen om krampachtig te trachten je crimineel gedrag goed te praten... Phew!!! |:- |:- |:- |:- |:-

    Dit schrijf ik als member van dit forum; niet als moderator.
     
  15. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kopieert of downloadt er nu niet?

    Durft hier nu 1 iemand zeggen dat hij/zij nog nooit iets illegaal gedownloadt of gekopieerd heeft?
    We doen het allemaal, en waarom doen we het? Omdat het gewoon veel te duur is om al die dingen origineel te kopen.
    Niemand kan alle CD's kopen waarop nummers staan die hij goed vindt en niemand kan alle DVD's kopen die hem interesseren, maar mogen we daarom niet meer luisteren naar die liedjes of kijken naar die films?
    De meeste mensen hebben natuurlijk liever een mooie DVD film dan een slecht gecomprimeerd DIVX filmpje waar je 3 dagen op moet zitten wachten tot het gedownloadt is, en een originele CD met bonus DVD en mooie foto's in het boekje is ook leuker dan een mp3tje vol storingen van KaZaA (net daarom gebruik ik KaZaA nu niet meer, maar limewire)O-)
    En daarom koop ik nog steeds CD's, DVD's en games, in plaats van alles te downloaden, ik vind het nu eenmaal leuker het origineel te hebben, maar ik heb het geld niet om ALLES origineel te kopen, en daarom download ik hetgeen ik niet betalen :p

    En ivm het modden van een Xbox: /Mod De moderatorschaar heeft dit stukje weggeknipt. We praten hier niet over modchips. Zie hieronder. PJ
     
  16. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Je zegt 't zelf: alles...Waarom moet je ALLES hebben????? Ipv wat je niet kan betalen te downloaden, kan je misschien ook keuzes maken?
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, ik durf best te zeggen dat ik vroeger ook iemand was die de wet aan zijn laars lapte en kopietjes maakte. Ik heb gelukkig inmiddels het licht gezien.

    Ik kopieer niet.

    Ik download tracks van internet en als ze me bevallen dan koop ik ze. Als ze me niet bevallen dan delete ik ze. En waarom ga ik dan niet gewoon in de platenshop luisteren ipv op internet te downloaden? Omdat die platenwinkel waar ik bestel in Moskou ligt en dat is net iets te ver weg om na het werk even langs te fietsen. (Ik download dus uitsluitend Russische tracks van internet en geen engelstalige tracks).

    Mensen die wel kopieren moeten gewoon niet zo hypocriet doen. Als je kopieert moet je gewoon zeggen "Ik heb schijt aan de wet en aan de personen die ik met mijn gedrag benadeel." Klaar. Dat is alles.

    Oh ja, en "schijt hebben aan de wet" is een aardige omschrijving voor het begrip "asociaal".

    Wat jouw argumentatie over modchips betreft: Die is op dit forum offlimits en derhalve door mij gewist. We discussieren hier niet over modchips. Of jij dat nou legaal of niet legaal vindt doet er niet toe.
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik koop al mijn spellen legaal. Krijg regelmatig aanbiedingen ze op een minder legale manier te kopen, maar op de 1 of andere manier boeit dat me écht niet. Zelfs niet, nu ik even tijdelijk financieel krap zit. Dan maar inventief zijn en spellen ruilen/verkopen om aan andere te komen.

    Dit is eigenlijk gekomen door mijn muziek-aankopen. Ik koop zeer regelmatig platen (ook even wat minder), op zich logisch als DJ zijnde. Maar sinds een tijdje bekijk ik het ook 'van de andere kant'. Ben namelijk ook bezig met het maken van muziek. En hoe zou ik me voelen als de muziek de je hebt gemaakt, gewoon door anderen word gekopieerd/gedownload? Juist, genaaid! Al is het een heel goede manier om snel bekend te worden (sommige artiesten zijn dankzij het verspreiden van hun MP3's veel breder bekend geworden), het is niet tof als iedereen letterlijk het brood van je bord eet. Die mensen stoppen al hun gevoel / passie / energie in datgene wat jij blijkbaar mooi vind (zij het games, kunst, muziek of wat dan ook). Waarom ze dan niet belonen?

    Als ik platen ga kopen, wil ik het nieuwste van het nieuwste. Dus, inderdaad, ik download ze soms. Vaak kun je ze online nog niet luisteren, of op zo'n bitrate dat het moeilijk is muziek van het geluid van tandenpoetsen te onderscheiden. Vind ik het wat, bestel ik ze gelijk. Vind ik het niks, gooi ik ze weg (ik hoef ze toch al niet!).

    Met computergames is het hetzelfde in mijn ogen. Een berg mensen stoppen hun passie,tijd en energie in het maken van een spel. Waarom ze dan hun beloning ontnemen? Ook ik zal vast weleens schuldig zijn (geweest) aan dit soort dingen. Maar ik probeer het zoveel mogelijk te beperken en vind het *erg* belangrijk om de mensen te belonen voor hun werk. Ere wie ere toekomt!
     
  19. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Wie is hier nu de "stinkende hoop koeienpoep!", jij of ik? Want ik zeg toch PRECIES hetzelfde als jij doet.
    Vroeger maakte ik ook kopien en als ik dat niet had gedaan, was ik nooit met gamen in contact gekomen op die jonge leeftijd. Nu heb ik op oudere leeftijd (vanaf 16 jaar tot nu) het licht gezien en koop ik alles.

    En dit weet de game industrie maar al te goed, want met kopien en dergelijke winnen ze wel de zieltjes van jonge gamers, die later de games wel kopen.
     
  20. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Was je stelling maar waar Aart. Helaas doen alle generaties aan het kopiëren van games. In mijn omgeving zijn het juist 'ouderen' (over de 30) die het doen. En de meesten verdienen meer dan mij, dus ook daar ligt het niet aan. Op m'n werk heb ik hier telkens discussies over met een collega. Het probleem is, hij ziet het kopiëren niet als diefstal. En bij elke discussie komt weer het argument van "te dure spellen"...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina