1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gameplay Amped 2 lomper i.v.m. deel 1...

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rens1984, 12 dec 2003.

  1. Rens1984

    Rens1984 XBW blauwtje

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb gister Amped 2 gekocht en wil er een paar dingen over kwijt. Ten eerste valt het mij op dat de gameplay een stuk houteriger aanvoelt. Ik bedoel hiermee dat ik de karakters heel erg stijf vind overkomen vooral als ze draaien. Ze blijven kaarsrecht staan en bewegen met hun hele lichaam mee in de bocht. Voelt gewoon niet lekker. Kon je in deel nog lekker accelereren nu kan dat alleen nog maar met de A knop waarna je verplicht bent te springen. De karakters gaan ook alleen door de knieen met deze A knop waar dat in deel nog kon door de stick naar boven te duwen (en je dus niet verplicht was te springen).

    Verder vind ik de manier van vallen vrij lomp. Ook het geluid wat de karakter maakt lijkt helemaal nergens op en komt soms naar mijn gevoel te laat.

    Het is verder wel een goed spel, maar de besturing irriteert mij mateloos. Delen meer mensen deze mening(en)?

    gr.
    R

    P.s. Het kan natuurlijk zijn dat deze gameplay realistischer is en/of dat het na verloop van tijd went. In dat geval hoor ik dit graag.
     
  2. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    hmz toch nog maar een keertje over nadenken dan eer ik hem koop
     
  3. Rens1984

    Rens1984 XBW blauwtje

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou hem eerst ergens uitproberen. Misschien vind je het meevallen..
     
  4. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    je kunt nog steeds naar voren drukken hoor. A indrukken vind ik ook irritant maarja dat ligt aan mijn gammele controller. Ik vind het spel zelf mooi en realistisch, alleen jammer dat je dit keer niet meer kan corrigeren in de lucht. Dit kon in Amped 1 volgens mij wel... Vallen is wel realistischer dan in het eerste deel. Alles went natuurlijk na een tijd spelen. Vind Amped 2 tot nu toe de beste Live ondersteuning hebben van alle titels die ik gespeeld heb. Gewoon ideaal.
     
  5. Rens1984

    Rens1984 XBW blauwtje

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar voren drukken kan inderdaad nog steeds, maar dan ga je echt 1 cm naar voren leunen en je karakter blijft dan houterig bochten maken vind ik, maar ja...
     
  6. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    blijven oefenen. amped 2 speelt zoveel beter dan amped 1. je moet alleen wel echt even inkomen, en die butters moet je maar vergeten - ik gebruik ze niet. dat naar voren leunen is inderdaad irritant, maar heeft nu ook echt een andere werking dan de A knop. je kan dus ook voorover EN op A, dan ga je net iets sneller (lijkt het). oh en het klinkt suf, maar de lastige besturing maakt het spel wel interessanter... en frusterender ;)
     
  7. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja klopt, het gaat met snowboarden om tricks te maken met stijl, daar krijg je veel meer props voor dan een snelle lelijke 540. Je zult merken dat wanneer je verder in het spel komt dat ook veel belangrijker word, en dat je tijdens 1 jump 40.000 style points haalt :cool:

    Gewoon blijven oefenen dus. Ik heb zelf deel 1 niet gehad, dus deze is voor mij "perfect" maar vind het niet echt storend dat ie anders stuurt wanneer je op a drukt, ik doe dat dan ook meestal ruim van tevoren bij een jump, als ik er recht opaf ga.
     
  8. TheGreatMo

    TheGreatMo www.thegreatmo.tk

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, de besturing is NIET slecht, maar moeilijk om onder de knie te krijgen. Ik ben beter in SSX dan in Amped, maar de moeilijkere besturing maakt het (althans voor mij) een grotere uitdaging. En dan niet te vergeten de graphics, zo mooi :D.
     
  9. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    IK ind het eerlijk gfezegt wel mee vallen, mar dat zal wel komen door transworld snownoarden. Dat vallen is echt heel realistisch, en dat je in de lucht kan corrigeren, kan dat in eht echt??volgens mij best lastig hoor!!
     
  10. snowy

    snowy SNoWJuNK

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    heb het spel op de HCC dagen gespeeld, vind met name het grinden niet zo fijn (zacchies uitgedrukt). kijk bij amped 1 was grinden missch wel te makkelijk, maar dit is gewoon niet te doen man...! voor de rest vind ik het spel wel errug mooi, maar krijg niet echt dat héle grote berg gevoel meer als in amped 1... (in t level wat ik gespeeld heb dan, misschien valt t over algemeen wel mee)

    natuurlijk moet een snowboardspel een klein beetje surreal zijn.. dat was aan amped 1 zo tof, je kon van die mega jumps maken, dat was gewoon "vette shit"....

    denk dat je wel mag zeggen dat dit spel gewoon voor de wat gevorderden is...
     
  11. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    WTF???

    ik denk echt dat je dit spel misschien 1 of 2 minuten hebt gespeeld, want alle punten van kritiek zijn ongegrond.
    Amped 2 heeft alles wat Amped 1 goed deed, en heeft alles verbeterd wat er fout was... het is allemaal juist nog wat meer over-the-top geworden... hele grote jumps (zie New Zealand), hele, hele lange grinds (op de stoeltjesliften)... dus mss als je het wat meer speelt zal het je toch wel bevallen. En niet na 1 uur terugbrengen, maar wachten tot je character een beetje goed is, want echt moeilijk wordt het spel pas bij de laatste challenges (legend)


    en ik hoorde iemand zeggen dat je niet kan corrigeren in de lucht... dat kan dus wel, alleen raak je dan je style-punten kwijt
     
  12. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat ligt er ook weer aan hoe "gecontroleerd" je het doet.

    Over het grinden: Het is ff wennen want je moet betijds beginnen met springen, maar dat is in het echt ook zo, en naar mijn mening in SSX ook (Bij alle tony hawk series ook).

    Ik weet niet hoe het kan, maar een vriend van mij krijgt het altijd voor mekaar om op een rail een 360 slide te maken ofzo. Hij grind dan eerst gewoon maar dan gaat ie hem doordraaien (hij krijgt wel punten dat hij grind, want je kan er ook gewoon opspringen, en dan "grinden"). Weet iemand hoe je dit moet doen, of is het gewoon een bug, want hij weet zelf niet hoe die dat doet :confused:
     
  13. snowy

    snowy SNoWJuNK

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    bij amped 1 was ut gewoon je thumpstickie ronddraaien :confused:
     
  14. Rens1984

    Rens1984 XBW blauwtje

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis niet dat ik het niet kan; heb de helft van de bergen unlocked. Het blijft gewoon een beetje houterig aanvoelen. De gameplay is nog meer op tricks gefocused. Een beetje soepeler in de benen tijdens het boarden had van mij echt wel gemogen, maar das persoonlijk natuurlijk.
     
  15. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    gewoon de linker en rechter trigger...

    respectievelijk om tegen de klok in en met de klok mee te draaien tijdens je grind :D
     
  16. snowy

    snowy SNoWJuNK

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0

    zou je het me aanraden meer dan 50 euries neer te tellen voor amped 2 als je een al hebt, vond ut namelijk wel errug mooi, daar niet van, maar zijn hoop centen |:-
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    tja, dat ligt aan jezelf...

    ik hou van dit soort games (skate- bmx- en snowboardgames), en daarom vind ik ook dat Amped 2 een hele verbetering is tov het eerste deel, en daarom zou ik het je wel aanraden...

    maar het hangt er puur vanaf hoe goed je Amped 1 vond... want echt een revolutionaire verbetering wil ik het niet noemen. Ik vind het een eeeerrrrruuugg vet spel, dus ik zou het je aanraden...

    maar het blijven jouw 50 eurie :D
     
  18. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Amped 2 is gewoon ver weg een hele goede game!en hijs is gewoon ook beter en ziet er mooier uit dan deel 1!
     
  19. snowy

    snowy SNoWJuNK

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, kijk naar me naam, ik hou ook van snowboarden, duss, en amped 1 was gewoon de beste, dus weet niet of 2 dan tegen zal vallen...
     
  20. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    DAN zal Amped 2 je voor 99% zeker NIET teleurstellen :D

    hele vette snowboardgame met veel (voor snowboard-fans)verbeteringen dus
     

Deel Deze Pagina