1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kunnen moderatoren ook te ver gaan, en daardoor dit forum verpesten.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Toyota Yaris, 14 nov 2003.

  1. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel daarom hier een copy van een thread die mij al aantal dagen bezig houd....:

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?threadid=25075

    Hier de copy en de paste (werd mij aanbevolen door de moderator).



    Toyota Yaris
    VVT

    Geregistreerd: 03-08-2003
    Locatie: Roermond
    Live Gamertag:
    Heb je het MAC-adres dat bij je laptop hoort gecopied in je router? Dat kan het probleem zijn want in je laptop heb je dus nu een "vast" MAC-adres dat je niet kan changen en dat MAC-adres heb je nu ook aan je router gegeven. Nu heb je dubbele MAC-adressen in je netwerk waardoor je problemen krijgt.

    De eerste keer dat je de verbinding hebt getest heb je waarschijnlijk je laptop rechtstreeks via een crosskabel aan het modem geconnected. En heb je het MAC-adres van je laptop geregistreerd bij Demon Internet en dat MAC-adres krijgt nu van Demon Internet je vaste IP-adres toegewezen EN krijgt volledige toegang tot het internet. Dit moeten we gaan veranderen.

    Je moet volgens mij eerst er voor zorgen je router zijn originele MAC-adres weer krijgt (resetten!) als dit niet lukt of je weet het niet, zorg dan voor een "uniek" MAC adres (verzin dus iets).

    Zet je router op DHCP uitdelen, zorg dat de netwerk in je laptop via DHCP een IP-adres toegewezen krijgt. Start vervolgens alles netjes opnieuw op:

    A) Modem uitzetten en dan opstarten wacht tot deze volledig opgestart is.
    B) Router uitzetten en dan opstarten wacht ook dat deze volledig opgestart is.
    C) Zet je laptop aan (zorg dat er een patch kabel tussen je router en je laptop zit!) en kijk of je een IP-adres hebt gekregen van de router.

    En ga dan eerst naar:

    http://www.demon.nl/support/services/macadres.html

    andere websites buiten de IP-ranges van Demon Internet kun je nu nl nog niet bezoeken (als ik het goed heb, volgens mij kun je zelfs alleen maar een paar websites van Demon Internet zelf bezoeken) en meld je MAC-adres aan (dat van de router dus). Heb vervolgens een minuut of tien geduld en alles werkt!

    Veel succes!

    GRTZ Toyota Yaris


    Laatst bewerkt door Toyota Yaris. Datum : 12-11-2003. Tijd : 22:44

    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    12-11-2003 14:13



    Pejannl
    XBW Moderator

    Geregistreerd: 18-05-2002
    Locatie: Hoofddorp
    Live Gamertag: Petrushka NL


    Originally posted by Toyota Yaris
    Heb je het MAC-adres dat bij je laptop hoort gecopied in je router? Dat kan het probleem zijn want in je laptop heb je dus nu een "vast" MAC-adres dat je niet kan changen en dat MAC-adres heb je nu ook aan je router gegeven. Nu heb je dubbele MAC-adressen in je netwerk waardoor je problemen krijgt.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Sorry, maar dat is onzin.

    Het MAC adres van de PC zit op het interne netwerk. Het (gekopieerde) MAC adres van de router zit aan de INTERNET zijde van de router. PC ethernetinterface en Router ethernetinterface met gelijke MAC adressen zullen elkaar dus nooit zien. Tussen router LAN en router WAN interface zit namelijk een... switchende router.


    __________________
    Gamertags: Petrushka NL en Tatushki
    Zoonlief is Asterix NL

    Playing MechAssault, UC, GR, GRIT, MM3, Tetris Online, PSO, RTCW



    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    12-11-2003 21:19



    Toyota Yaris
    VVT

    Geregistreerd: 03-08-2003
    Locatie: Roermond
    Live Gamertag:
    Ik vind dit hierboven dus een vervelende reactie. Niet qua technische inhoud want die is correct maar de manier waarop het overkomt.

    >> Zoals je ziet heb ik de originele post aangepast want ik was na een aantal opmerkingen nogal boos. <<


    Laatst bewerkt door Toyota Yaris. Datum : 12-11-2003. Tijd : 22:44

    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    12-11-2003 21:30



    DiaLogical
    ITZ

    Geregistreerd: 18-02-2003
    Locatie: Roffa
    Live Gamertag: Magico
    Als het klopt wat Pejannl zegt, dan is het toch geen onnozele reactie...en als wat jij zegt niet klopt is het toch normaal dat hij je daarop wijst



    __________________
    My shit: HALO - Sp C - SC2 - DOA3 - KOTOR - PSO - SSX3 - DOAX - PGR - TS2 - MA - RSC - Amped - NBA 2k3 - FIFA 2003 - FIFA 2004 - Burnout 2 - RTCW - MM 3 - JSRF - SEGA GT - CDS - Azurik - Antz Racing - TD Overdrive - GR - Odd - THPS4 - Thing - Sims - DTM- Spin - MGS 2 - OXM 1 t/m 20

    I kick ya a$$ out da bangbus



    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    12-11-2003 21:33



    Toyota Yaris
    VVT

    Geregistreerd: 03-08-2003
    Locatie: Roermond
    Live Gamertag:
    Mr Pejannl meent dat hij iedereen op zijn/haar plaats kan zetten, als hij zelf een fout maakt is er niets aan de hand. Maar ojee als iemand anders een fout maakt (terwijl ik iemand wilde helpen, voor de rest klopte mijn verhaal volledig ik had alleen tijdens mijn ijverige typen om tot mijn handleiding te komen even niet aan het door Pejannl geschetste gedacht). Dan is hij er als eerste bij om er een vervelende opmerking neer te zetten. Hij moet eens leren normaal te reageren en hij zou eens moeten gaan nadenken dat niet iedereen gedient is van dat uit de hoogte gedrag.

    PS ondanks mijn "gigantische" fout heb ik ook Cisco cursussen gevolgt en met succes afgesloten. En heb ik inmiddels (ondanks mijn tijdelijk jobless zijn) 3 jaar ervaring in de webserver/mailserver/databaseserver/fileserver branche (ik heb KHBO netwerktechniek gedaan),
    EN
    PS2 daarom vind ik het misschien wel het meest irritant dat hij altijd zo bot doet tegen mensen die er niet zoveel verstand van hebben als hij.

    Help die mensen gewoon en trap ze niet de grond in zoals bv:

    http://forum.xboxworld.nl/showthrea...mp;pagenumber=5

    Ik had er trouwens nog een reply bijgezet maar die heeft hij gewist....Het ging erover dat hij niet meteen de keuzes van mensen moest veroordelen als hij niet wist wanneer en waarom ze iets kochten (in bovenstaand geval een USB-modem).
    Ik vond dat Hunter gelijk had. En had er ook nog bijgezet dat Xboxworld.nl een website/forum was over een console en dat het beter was om gezellig en aardig tegen elkaar te zijn.

    Niet dat ik het erg vind om een verbetering te zien op mijn verhaal maar weer eens de manier waarop hij het brengt.

    Of ik krijg dus een ban of dit wordt ook weer gewist.

    >> Zoals je ziet heb ik ook deze originele post aangepast want ik was na een aantal opmerkingen nogal boos. <<

    Dus luitjes waarschijnlijk de groeten hou het gezellig en game ze!

    Met vriendelijke groet,

    Toyota Yaris


    Laatst bewerkt door Toyota Yaris. Datum : 12-11-2003. Tijd : 22:49

    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    12-11-2003 21:50



    FragSoldier
    LALALA

    Geregistreerd: 26-10-2003
    Locatie: Heerlen
    Live Gamertag: DarkSquad DRL
    Ik zelf heb laatst, ongeveer een paar weken geleden, zo midden oktober ook demon dsl besteld. Waarom, nou omdat @home echt slecht is wat betreft connectiesnelheden, niet zozeer het downloaden maar de upload............. en omdat ik xbox live heb en natuurlijk graag voor zoveel mogelijk man wil hosten. Toen ik laatst bestelde verliep alles goed, alles opgezegd, geen problemen ondervonden maar ja nu nog afwachten op het moment van aansluiting, waarschijnlijk 1 december................. ben zeer benieuwd want met een 1024 upload heb je wel aardig wat opties



    -Fragsoldier


    __________________
    A man with style



    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    13-11-2003 15:45



    Pejannl
    XBW Moderator

    Geregistreerd: 18-05-2002
    Locatie: Hoofddorp
    Live Gamertag: Petrushka NL


    Originally posted by Toyota Yaris
    Mr Pejannl meent (...)
    --------------------------------------------------------------------------------


    Vriend... Doe mij en jezelf een plezier...

    Als je kritiek op mij of mijn funktioneren hebt is dat jouw grote recht. Leef je uit.

    Maar doe het wel in het juiste forum. Ik heb jouw vorige post inderdaad gewist in de hoop dat je je tot het daartoe bestemde forum zou wenden. Maar helaas kwam dat niet over en ga je nu opnieuw offtopic in het LAN/LIVE forum lopen bleren.

    Zodra jij kritiek krijgt in de vorm van "Sorry, maar dit is onzin" begin je als een klein kind te huilen en moet iedereen het horen.

    Nou, jongen, leef je uit. Huil naar hartelust, MAAR NIET HIER! Voor kritiek tegen de wijze van modereren hebben we DIT forum speciaal ingericht.

    Jouw offtopic posts alhier, evenals deze reaktie wordt overigens binnenkort ook weer gewist, zodat we het LAN/LIVE forum schoon kunnen houden. Pak gerust je tekst even op en cut&paste het naar elders.


    __________________
    Gamertags: Petrushka NL en Tatushki
    Zoonlief is Asterix NL

    Playing MechAssault, UC, GR, GRIT, MM3, Tetris Online, PSO, RTCW



    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged

    14-11-2003 11:32



    Toyota Yaris
    VVT

    Geregistreerd: 03-08-2003
    Locatie: Roermond
    Live Gamertag:
    Goed Penjannl, we weten het inmiddels jij bent de grote man hier, je kunt de spelregels van dit forum precies naar je hand zitten. En a) ik zit niet te huilen en b) ik ben je vriend niet. Moderatoren zoals jij verpesten het forum meer dan de meest irritante poster. DIT STUKJE HEB IK MAAR GEWIST WANT HET LEEK OP SCHELDEN VAN MIJN KANT.

    Meld dit bericht bij een moderator. | IP: Logged



    >>

    Ik vond het altijd een superforum hier maar als moderatoren op deze manier met de gebruikers omgaan dan gaat bij het plezier wel snel over. Winnen kan ik het sowie zo niet dus ik denk dat ik maar bij een andere forum ga posten waar ik men wel met respect met andere mensen omgaat. In plaats van dit uberbot gedrag.

    Met vriendelijk groet,

    Toyota Yaris
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2003
  2. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Het is soms wel dat ze het ene moment iets goedkeuren en het andere moment weer iemand de grond intrappen ja. Ze liggen niet op 1 lijn, maar op verschillende. De ene staat alles toe en de andere niets... :{

    Hoop dat ze zich hier allemaal op 1 lijn willen aanpassen zodat het hier nog gezellig en leuk blijft wat het belangrijkste is. :)
     
  3. the-X

    the-X XBox is the Future.

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    zo gaat dat hier altijd al,maar ja er is niks aan te doen.
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zie niks fouts aan

    "Sorry, maar dat is onzin.

    Het MAC adres van de PC zit op het interne netwerk. Het (gekopieerde) MAC adres van de router zit aan de INTERNET zijde van de router. PC ethernetinterface en Router ethernetinterface met gelijke MAC adressen zullen elkaar dus nooit zien. Tussen router LAN en router WAN interface zit namelijk een... switchende router."
     
  5. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ik zie ook absoluut de fout van Pejannl niet :confused:
    Jij post iets, Pejannl zegt vervolgens dat dat onzin is (wie er hier gelijk heeft laat ik nu even in het midden), en vervolgens maak je daar een enorm probleem van. Vervolgens geeft Pejannl aan dat je geen stampij moet lopen maken in die thread, en nu ga je beweren dat moderators dit forum verpesten? Sorry hoor, maar volgens mij blaas je de boel nogal op en kun je gewoon niet hebben dat jij op een fout gewezen werd...
     
  6. p0mP

    p0mP 100% Puur Sap

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar dat is onzin, ik denk dat dat een beetje bot over kan komen. Opzich is er niks mis mee met deze opmerking, maar je kan ook iets plaatsen in de trend van....."Volgens mij klopt er iets niet wat je zeg, laat mij het eventjes uitleggen"
     
  7. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Nou als je daar al niet tegen kunt, tegen een opmerking als "sorry maar dit is onzin" dan ben je volgens mij wel heel erg snel op je p.k getrapt :{
     
  8. p0mP

    p0mP 100% Puur Sap

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    jah oke dat is ook wel zo, maar hij heb een groot stuk geschreven om mensen te helpen alles uitgezocht.
    En de eerste opmerking die die krijg op dat stuk (waar die zo zijn best op heb gedaan) is Sorry, maar dat is onzin. Hehe denk dat je daar niet zo blij van wordt.
    Maar zoals ik al zei opzich is het wel een normale reactie, alleen sommige mensen kunnen beter tegen zulke opmerkingen als de andere.
     
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie nou ook niet direct in wat het probleem is, blijft natuurlijk wel overeind het feit dat Pejangel altijd alles beter weet :)
     
  10. OPL

    OPL Active Member

    Berichten:
    479
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie het probleem niet, als hij je niet wil geloven is dat toch niet jou probleem, en ijj beshuldigt hem ervan dat hij alles beter weet, maar jij doet ook alsof je alles weet, en dan mag je misschien die en die opleidingen hebben gedaan maar dat is nog niet een verzekering dat je het ook echt daadwerkelijk weet.

    Hier kan je dan rustig over discussieren en als hij dan zegt dat t onzin is kan jij als je daadwerkelijk gelijk hebt zal je dat ook wel uiteindelijk krijgen. Hij is echt niet iemand die niet toe kan geven als hij een fout heeft gemaakt.
     
  11. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook niet echt de opmerking > dit is onzin > waar ik een probleem mee heb. Ik ben namelijk volwassen genoeg om met kritiek om te kunnen gaan.

    Het is meer een building up van opmerkingen waar ik me in de loop der tijd aan ben gaan irriteren.

    Toen ik de reply las waar in principe Hunter de les gelezen kreeg (over het usb-modem) was dat eigenlijk de druppel. Ik heb er toen een reply neergezet waarin ik aangaf dat Penjannl in mijn ogen (en blijkbaar ook in de ogen van andere mensen) niet zo bot moest doen. Deze werd vervolgens gewist onder de mom van Offtopic (volgens de forumregels correct). Maar toen ik dus een helpende hand probeerde te bieden in het Demon internet forum waarbij ik dus een fout maakte. Gaf ik Penjannl een handvat om mij "terug te pakken". Het probleem is nu dat het lijkt alsof ik niet tegen kritiek als ik een fout maak.

    Maar het gaat me er alleen om dat we hier normaal met elkaar moeten omgaan ipv zo bot te reageren als iemand een fout maakt of iets anders.

    DUS:

    Hoe ga je respectvol met elkaar om? En ik denk dat sommige mensen daar eens over na moeten denken.
     
  12. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schrijf dus ook: Niet dat ik het erg vind om een verbetering te zien op mijn verhaal maar weer eens de manier waarop hij het brengt.

    Nooit heb ik ook maar ergens geschreven dat ik alle wijsheid in pacht heb. En alles je denkt dat ik omdat ik die opleidingen heb genoten, er maar van uit ga dat ik dus alles weet. Dan zou je eigenlijk eens moeten kunnen praten met mensen die me kennen. Dan zou je er snel achterkomen dat dat dus echt niet zo is.

    Met vriendelijke groet,

    Toyota Yaris
     
  13. DutchBastard

    DutchBastard 360 addict

    Berichten:
    623
    Leuk Bevonden:
    2
    Het probleem is dat je met mensen te maken hebt, en mensen hebben nou eenmaal de vervelende eigenschap dat ze onderhevig zijn aan gevoelens, meningen hebben en overtuigd kunnen zijn/worden etc. Niemand is perfect en dus ook jullie (Toyota Yaris en Pejannl) niet.

    Mijn ervaring is dat er best met de mods te praten valt alleen moet je niet proberen iemand openbaar voor schut te zetten of voor leugenaar uit te maken. Je kan beter een PM sturen naar de desbetreffende mod. Kom je er dan nog niet uit probeer de zaak dan (op een redelijke manier) voor te leggen bij WouteR of Mirik ofzo.

    Wel opvallend dat er binnen zo'n korte tijd zoveel (vooral negatieve) reacties (van gebruikers) op deze threat komen...misschien stof tot nadenken voor de mods (vooral de opmerking van MasterChief_007)
     
  14. Raymond

    Raymond Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    onzin!!
    over dat gelul met mac adress.
    ik heb verschillende computer opleidingen gedaan en een mac adress krijg je bij een bic mac menu bij mc donalds!!!
    dusse laten we niet gaan zeuren hier






    Greets raymond!
     
  15. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    w00tors..moderatoren..whii..*belt Van Dale op
     
  16. Tja, maar als we ze niet hadden dan zou deze site niet lang blijven bestaan. Maar ik ben het met je eens dat ze soms weleens heel erg aanvallend kunnen doen.
     
  17. OCM3RZ

    OCM3RZ Ik vereer Mezelf

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjonge jonge wat ben jij grappig :{ Kneus... :{

    On: Ik snap dat je je beledigd kan voelen als het lijkt dat Penjannl jou steeds moet hebben, maarja het is aan de andere kant wel weer goed dat hij je fout verbeterd.
     
  18. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zeg we gaan hier niet schelden!! :mad: Volgende keer is dat een waarschuwing voor jou! Hou het een beetje netjes en hou respect voor elkaar.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Het was dat Pejannl me voor was, anders had ik waarschijnlijk het zelfde gezegd ... maar misschien dan anders verwoord. We zijn hier om elkaar te helpen en soms wat onwaarheden de wereld uit te helpen .... :)
     
  20. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat heb ik fout gedaan volgens jou? :{
     

Deel Deze Pagina