1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbazar thread-titels, zelf aanpassen.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Horny Devil, 8 okt 2003.

  1. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Als doorgewinterde handelaar, erger ik me telkens weer aan het feit, dat Members op xbz (xbazar) niet hun eigen thread aan kunnen passen.

    Mijn vraag is, waarom niet?

    Op de meeste andere Vraag & Aanbod sites, kan dit namelijk wel. (Ik zal geen name noemen)


    Om maar een paar voordelen te noemen.

    - Bij perongeluke foutieve threadtitel, is het mogelijk dat de member zijn eigen thread titel kan verbeteren, (bespaart moderators tijd)

    - Bij afwisseling aanbod, kan de thread titel worden aangepast. Vooral omdat mensen niet steeds in de zelfde thread gaan kijken, omdat ze niet weten dat het aanbod is toegenomen. Of juist het tegenovergesteld ze komen snel kijken om een bod op een spel te plaatsen wat al verkocht blijkt te zijn.

    - Ontlasting van de moderators.


    mvg,

    Dirk visser.
     
  2. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik ken 1 bebaalde site, en daar werkt het fantastisch. (misschien komt het ook door de innerlijke-discipline? en leeftijd van die personen?)
     
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Van mij mag 't best. Ik zal eens kijken of het mogelijk is :)
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Grinnik.. zelfs de mening van een mod is veranderlijk ;)

    Maar ik ben het met je eens.. tenminste kwa mogelijkheid tot veranderen.. Misschien een melding erover in het beleidtswijziging. Kwa regeltjes voor veranderen dan.
    Moet zeggen dat de [tk] etc tags regel ook best goed gehanteerd wordt door members.. En als er nu een foutje wordt gemaakt hoeft een mod dat niet steeds te veranderen.
     
  6. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    *grinnikt....als 't te druk is verander ik de topictitels zonder 't te melden...'t wordt dus niet altijd zo goed toegepast, maar ik heb niet altijd tijd om erbij te zetten dat ik de tags heb veranderd etc. :+
     
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Mja, ik vind nog steeds dat je ff 2 keer moet kijken voordat je post, zeker qua titel betreft! Toch is het best handig, en idd het scheelt voor de mods weer wat (saai..) werk :)
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    ok true.. we weten natuurlijk niet hoeveel threads je moet aanpassen elke keer... Maar het zou je wel werk schelen als members het zelf kunnen doen..
     
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Als we maar oppassen dat je dan niet honderd modjes krijgt in xbazar die tegen idereen gaan roepen: "He je vergeet je tags ga dat ff veranderen!! " of iets dergelijks.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik denk persoonlijk dat het dubbelzijdig is.. het scheelt jullie werk.. En het geeft members de mogelijkheid om hun titel aan te passen aan veranderde situaties.

    Tuurlijk moet je nog steeds goed nadenken over een titel.. Dat ben ik zeker met je eens
     
  11. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het ook wel met je eens, maar 't is niet zo dat iedereen zich zo goed aan 't nieuwe beleid houdt. Het zou me zelfs zoveel werk schelen dat ze me weer kunnen ontslaan :+

    Tsja...dat wordt m'n nieuwe taak dan, maar opzich is daar wel goed tegen op te treden }:]
     
  12. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dat is waar.. Ik denk dat dit ook 1 van de grotere redenen zou zijn om het niet te doen..
    Het ligt er alleen een beetje aan hoe het gedaan wordt denk ik.
    Kijk als iemand reageert op een thread, en daadwerkelijk een deal wil maken en dan erbij vermeld dat de titel ff aangepast moet worden is het denk ik niet zo'n ramp.
    Posts met alleen "sukkel je titel is fout" zitten we niet op te wachten imo.


    haha tja kijk .. dat wist ik dus niet.. misschien is het dan iets voor in de toekomst zodra members beter op hun titels letten
    (dan moeten we wel ergens anders gaan klooien anders ben je straks je baantje kwijt vanwege te weinig vervelende members)
     
  13. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Mwah, dat zal wel meevallen. Zowiezo, iedereen die off-topic reageert in X-Bazar wordt hard gestraft! Binnen de korste keren zijn zulke lui het wel afgeleert als ze een waarschuwing te pakken hebben :cool:
     
  14. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, ben blij met deze ''serieuse discussie''.

    En mods blijven altijd wel nodig, (don't worry Saaur! ;))
    maar hopelijk iets minder als de, (nutteloze)thread-killer.
     
  15. Horny Devil

    Horny Devil Jackass Extrodinare

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me best gedaan, maar het gaat toch niet door. (dankzij Dioga)

    misschien zijn de (meeste, niet alle)members niet volwasse genoeg.

    I'll take my leave.


    Dirk Visser
    -------------
     
  16. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Zou op zicht wel handig zijn als je een input mask hebt zodat je bijvoorbeeld bij xbazar altijd moet beginnen met tk of tr. En als je dat niet doet dat ie dan je thread niet pakt maar dat zal te lastig zijn I suppose.
     
  17. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nu ik het van de andere kant gezien schiet het hele idee van topic titels wijzigen niet op. De discussie die we net al hebben gehad heeft me tot een standpunt gebracht dat het maar 1 voordeel heeft tegenover tè veel nadelen. Het voordeel is dat de mods minder titels hoeven te wijzigen (ik zeg niet alle, want eigen fouten vallen minder op als andere). De nadelen eraan zijn dat er straks een berg onduidelijke, onherkenbare titels komen waar niemand geen wijs meer kan uitbrengen omdat er mensen komen die dezelfde draad aanhouden en steeds andere spellen in de titels gaan plaatsen (wat dus niet de bedoeling is).
    Het gaat er dus om dat members zelf hun fouten kunnen wijzigen, dat is de rede waarom ik het zou doen. De gevolgen zijn niet te overzien en daardoor zal er een stuk strenger gemodereert moet worden in Xbazar.

    Moraal van 't verhaal: Check die titel gewoon ff 2 keer om fouten te voorkomen *)
     

Deel Deze Pagina