1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe pc, wat te kiezen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 13 sep 2003.

  1. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    computers houden ook van voeding :p :{
     
  2. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    hiermee ben ik dus ook bezig, mijn bestaande pc ga ik upgrade met een nieuw MSI moederbord daarnaast een Twinmos Dual-Channel 512Mb Kit, 2x256Mb PC3200 daarnaast een ATI RADEON 9600 PRO kaartje (waarom een 9800 als op een 9600 alles ook fantastische draait) en een AMD 2500+ processor, heb je voor rond de 500 euro een heerlijke upgrade
     
  3. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit al in de kast bij aankoop? :confused:
     
  4. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    dacht het ook ja
     
  5. gerjan

    gerjan Guest

    en van luchttoevoer houden ze ook (als het nodig is, en een netwerk kaart zou handig zijn. verder moet je nog video bewerking software/hardware hebben=duur denk daar aan, kan ook illegaal natuurlijk maarja, als je het goed wilt doen...

    benk nog wat vergeten>?
     
  6. Scorpy

    Scorpy XBox360 n00b

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    - Geheugen: DIMM 256 MB DDR-SDRAM x2
    208 euro

    Wat voor snelheid is dit? 333 Mhz? Want als je mobo het ondersteund krijg je dus een FSB van 533.
    En 2 x bedoel je 512? Met videobewerking krijg je dit echt vol ... kun je beter 1 x 512 nemen zodat je nog kunt uitbreiden

    oeps .. ik zie 800 MHz FSB staan ... vraag dan even naar het goede geheugen anders haal je die snelheid niet.

    - Toetsenbord en muis: Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical
    65 euro

    Dat wordt dus helemaal NIET gamen he ... cordless is niet te doen.... ik zeg het maar even ...

    enne ... geen gewone cd/dvd speler??? ik zou niet alles via de dvdbrander doen ..... en een cd speler kost ook bijna niks meer.

    Suc6 met je aankoop.
     
  7. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben ongeveer hetzelfde bij elkaar aan het sprokkelen (zie ook moederbord thread). Inmiddels heb ik ook voor de AMD 2500+ (barton) gekozen en een radeon 9600 pro. Ik ga voor de asus a7n8x-x (nForce2) als moederbord en voor Kingston PC3200 512 DDR SD-Ram. Wat is er zo bijzonder aan zo'n Twinmos dual-channel 512mb kit? Enne zal ik die radeon van club3d nemen of van sapphire? Iets in mij zegt sapphire, omdat het misschien een beter merk is, maar die is wel weer 15 euro duurder. Met die Sapphire en een kast erbij kom ik uit op 540 euro. Is wel netjes dacht ik zo :D
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2003
  8. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    precies daar dacht ik ook aan, en zat ook te twijfelen tussen 3d connect en sapphire of Prphet, maar die laatste is wel weer paar tientjes duurder..:mad:
     
  9. SjonKanon

    SjonKanon Active Member

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    1
    Welke neem jij dan? Ik ga voor de Sapphire waarschijnlijk.
     
  10. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Intel boxed version, incl. koeler dus

    Netwerkkaart is onboard op het moederbord. En bovendien heb ik nog genoeg van die kaartjes rondslingeren thuis.

    Iets in mij zegt trouwens dat er bij de kast een voeding zit. Het gaat om deze kast... :) Tenminste dat haal ik uit het overzichtje :confused:
     
  11. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

    Hey mensen, ik ben eens even gaan kijken op i-net waar ik een nieuwe pc bij mekaar kon zoeken en dit is hem geworden:

    [​IMG]

    Nu is mijn vraag: is dit wat?
    En zo nee, waarom niet?

    Btw, dit is echt het maximum aan euri's wat ik uit kan geven dus dan weten jullie dat alvast. groeten
     
  12. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb me nu besloten om ook een nieuw systeem te gaan halen, geld speelt bij mij geen rol (hehe lucky me). Enigste wat het probleem is dat het een Dell pc moet zijn.

    Het word een
    Pentium 3,2 Ghz EE (2mb L3 cache)
    1024 DDR RAM
    120 Gb
    Radeon 9800 Pro of XT
    17 inch flatpanel (25 ms respone time)
    Audigy 2 soundcard
    DVD Re Writer +
    Dvd rom 16x
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ga vanmiddag ook een nieuwe pc bestellen:

    Pentium 4 2,66 Ghz
    512DDR
    80 gig
    16x speed dvd
    52x24x52 cd-rw
    15" tft
    Radeon 9600pro

    komt totaal uit op zo'n €1550 euro
     
  14. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Je koopt een dure videokaart, dus ik verwacht dat je wilt gaan gamen. Dan is een flatpanel met 25ms response time niet echt iets om te kiezen... Je moet toch minstens 20 ms hebben, of zelfs minder. Tegenwoordig zijn TFT's te leveren met 16 ms response time of zelfs 15. Ga dus zeker onder de 20 zitten als je wilt gamen. Het klinkt echt heel weinig, maar je merkt het wel. :)
     
  15. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Dat is gelul 25 ms is genoeg. De 16ms doen ze namelijk met een truucje ze kunnen dan alleen een bepaald kleuren palet weergeven. Heb je een kleur die anders is dan krijg je dus 2 verschillende kleuren te zien wat samen de kleur is die hij eigenlijk niet weer kan geven en dan kan je het dus optellen 16*2=32 ms.

    25 ms is genoeg voor te gamen en ghosting tegen te gaan.

    En bij games is het nogal vaak een heel kleuren palet wat ze gebruiken, vooral in 32 bits kleuren waarin ik altijd zal spelen met zo´n systeem. Dus je moet niet teveel laten "naaien" door de marketingstruucjes die ze hebben. Dit beeldscherm is ook een ultrasharp beeldscherm waardoor de kijkhoek vergroot word.
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  16. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    @qdancer:
    meer ram.. kost je 80 euro voor het dubbele.. 512 is wel het minimum.. is over een jaar (of 2) al te wat aan de kleine kant..

    howly shit.. das wel veel ja.. moet hoge snelheid zijn dan.. 333mhz? weet je niet hoe fokkin snel dat is? en je FSB is altijd even snel toch?
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  17. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik denk dat deze P4 geheugen heeft lopen op 400 mhz, BTW P4 heeft minimaal geheugen op 266/333 lopen dus vind het niet meer dan normaal.

    Zelfs mijn P4 1,3 ghz loopt met geheugen op 400 mhz en dat is de eerste p4 die uitkwam
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2003
  18. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    @ wixx welk model is het?
    dimension...
     
  19. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Dimension 8300 en krijg hem zonder BTW
     
  20. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet naar mij te luisteren, maar ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je dit niet moet kopen...
     

Deel Deze Pagina