1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe pc, wat te kiezen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RumbleBumble, 13 sep 2003.

  1. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    @ the answer, denk voornamelijk gamen

    @ RumbleBumble wat wil je nou, zelfbouw of kant en klaar??? :{

    ik kan je ook naar www.dell.nl verwijzen, hebben ze zeer goeie (A) pc's voor goeie prijs
     
  2. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Spreekt voorzich denk ik, zelf bouwen. :)

    Enne The Answer, hij is bedoeld voor af en toe een leuke game. Dan zit ik te denken aan Doom III, Half Life II en Halo. Daar heb je dus wel het volle systeem voor nodig. Verder het meest voor webdesign enz. Maar het gaat niet echt op, waar wil je hem voor hebben. Ik wil gewoon een klassebak waarmee ik zeker een aantal jaar doorkan. :)
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dan zou ik nu een P4 3.2 Ghz FSB 800, 1024 MBRam, moederbord dat 8x AGP ondersteunt (en/of met de nieuwe poort, ben de naam vergeten), HD van 120 GB @ 7200 RPM en Ati Radeon 9600/9500 (Pro) en dan in 2004 een next-gen kaartje.
     
  4. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom geen Ati 9800 pro?
     
  5. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij wijst hij naar in de toekomst uitkomende kaarten. Je kunt nu 500 euro uitgeven aan een goede kaart, maar je kunt ook wachten op een veel betere kaart die in de nabije toekomst uitkomt, en nu een standaard kopen.
     
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Omdat ie nu 400-500 € kost en eind oktober komt de Ati Radeon 9800 XT uit. En (begin) 2004 komen de next-gen kaarten uit, waarmee je die games zeker in volle glorie ga kunnen spelen.
     
  7. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    oja, das waar ;)
     
  8. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga mijn pc binnenkort (oktober, november) ook nog eens upgraden. (momenteel is die 300 MHZ en dat is toch wel een beetje weinig hé)

    Om te beslissen hoe die eruitziet kijk ik vooral naar: www.tweakers.net

    Hier vind je telkens verschillende systemen. En als het niet teveel mag kosten, neem dan wat uit het high-end gamesysteem van 3 of 6 maand geleden...
     
  9. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    ha.. je kan nooit teveel ram hebben.. en zorg ook voor een beetje fatsoenlijke kloksnelheid van je ram.. het maximum is als ik het goed heb nu 200mhz (jaja, je krijgt veel grotere getallen maar dat telt niet, das quadpumped ofzo heb ik me vanmiddag laten wijsmaken).. aan zo'n snelheid hangt een prijskaartje maar 133mhz doet het al goed en wederom, hoe sneller hoe beter.. Als je echt alles eruit wilt halen kan je achter details als het cache geheugen van de processor aangaan, en als je wilt overklokken moet je een fatsoenlijk moederboard hebben etc..

    als grafische kaart kan je iid het beste een 9800pro pakken als ik me niet vergis..

    pffff.. had je dat niet gelijk kunnen zeggen.. maruhm, waarom zou iemand die z'n eigen computer gaat bouwen nou op een xboxforum vragen wat hij het beste kan kopen? dat zou net zoiets zijn als wanneer ik hier om een gamecube release lijst zou vragen.. kan ik je nu net zogoed ff het email adres van een gast pm'en die er veel vanaf weet.. zak dan maar doen dan.. weet je precies wat voor moederboard, welke processor, grafische kaart, koelinstallaties en andere troep je moet hebben..
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  10. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    hey rumble.. chek je inbox.. hij is vol ofzo.. kan niks meer bij..
    nouja whaèvah.. die gast z'n email adres is loof_jan@hotmail.com dus mail 'm maar om te vragen welke onderdelen je het beste kan kopen..
    hij weet dat je z'n email adres hebt so..
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ati Radeon 9800 Pro: Core@380MHz, geheugen@680MHz
    Ati Radeon 9800 XT: Core@425MHz, geheugen@700MHz
    R420 (opvolger 9800 XT) zal 12 pipelines (9800 XT 8) hebben en DDR II geheugen.

    Geforce 5900 Ultra: Core@450MHz, geheugen@850MHz
    Geforce 5950 (Ultra): Core @ 500MHz, geheugen@1000MHz
    NV40: (opvolger 5950 (Ultra)) Core@600MHz, DDR II geheugen@1500MHz en zal 8 (5950 (Ultra) heeft er ook 8) pipelines hebben.

    Allebei de kaarte ondersteunen Pixel Shaders 3.0 en kunnen DirectX 9.1 volledig hardwarematig aan (wat bij de hedendaagse kaarten niet het geval is).

    Ik zou persoonlijk nu een Radeon 9600 Pro (of 9500 Pro) kopen en in 2004 de R420 of NV40
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  12. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Owh okey, bedankt voor je hulp :) Is dat een gast met kennis ofzo? _O_

    Ik wil gewoon iets waar ik minstens drie jaar mee door kan, als ik iets koop, koop ik goed weetje hehe ;)

    Enne m'n PM box is geleegd :)
     
  13. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    [edit]srry, dubbelpost
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2003
  14. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    @ the answer:

    pas op met die geheugensnelheden.. das allemaal quadpumped.. dat betekent dus (in theorie) dat ze Double Datarate x2 hebben (ddr2) oftewel een 4 keer zo hoge snelheid.. maar in de praktijk wordt dat natuurlijk NOOIT gehaald.. je kan dan beter zeggen ddr2@366 ipv geheugen@1500.. das nauwkeuriger en wel zo net..
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    I know, ik heb die getallen gewoon ongewijzigd gekopierd van een andere site. Ik weet ook als je de kaarten koopt dat ze lager draaien dan de snelheid die op de doos staat, dus je kunt bezig blijven om te zien hoe snel ze in standaard zijn.
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    Geld geen rol?: *) droom pc

    - Pentium 4 3.06GHz met Hyper-Threading
    - Asus P4G8X Deluxe - with Intel E7205 chipset - Dual DDR capable
    - 2x 512MB XMS PC3500 DDR DIMMs van Corsair
    - Lian-Li PC-6099B ATX aluminum mid-tower case met front USB
    - Enermax 651P-VE 550 watt power supply met adjustable fans
    - Thermalright AX-478 Extreme (cooling)
    - 200 GB Western Digital Caviar Special Edition - 8 MB buffer, 7200 RPM
    - Plextor Plexwriter CD-RW 48/24/48 IDE drive of
    Sony DRU500A DVD-ROM/-R/-RW/+R/+RW and CD-RW combo drive
    - standard floppy drive
    - ATI Radeon 9700 Pro All-in-Wonder with 128 MB DDR
    - Sony GDM-F520 Trinitron 21" CRT vrij duur:):) rond €1400
    - Creative Labs Sound Blaster Audigy2
    - Logitech Z-680 5.1 speaker system (5 sats, 1 sub)
    - 3Com PCI 10/100/1000 3C996B-T
    - Logitech MouseMan Dual Optical USB mouse
    - Microsoft Internet Keyboard Pro +CLAW
    - APC Smart-UPS 1500 USB

    zoiets ongeveer €6000 lolz moet je nog wel windows xp pro is ook niet echt cheap,

    gewoon hier vandaan: http://www.geek.com/htbc/glandre.htm
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 sep 2003
  17. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    lol @ gerjans setup..

    wordt wat overdreven..

    kep het btw nog even nagevraagd.. De Clawhammers en Sledgehammers van AMD komen eind 2003 al uit! waarschijnlijk met hun 64 bit Intel verpletterend.. maar wat je wel hebt is dat ze als ze net uit zijn nog redelijk duur zijn en zeker niet geoptimaliseerd natuurlijk.. maar tis maar dat je het weet..

    btw.. ga je die gast nog mailen ofwa?
     
  18. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    * Kijkt terug in de thread en ziet mail adres wat ie nog niet eerder heeft gezien...

    Ja, laat ik dat maar eens doen :)
     
  19. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb m'n pc nu bijna bij elkaar (gedacht) hehe ;) Ik zal zo even de specificaties daar van posten, ben nog niet helemaal klaar. Ik ben toch tot de veronderstelling gekomen dat ik niet ongelooflijk veel geld ga uitgeven aan een mega Radeon van 256 mb. Ik houdt het een beetje goedkoper, aangezien ik toch niet veel games ga spelen op de pc. Het zal vooral webdesign, videobewerking en surfen e.d. zijn. :)

    Ik post straks even de specificaties, dan kunnen jullie je mening geven.

    To be continued... ;)
     
  20. RumbleBumble

    RumbleBumble Active Member

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het iets goedkoper gehouden. Ik kwam er achter dat ik er toch niet (veel) op ga gamen en dat ik hem vooral gebruik voor webdesign - fotobewerking - videobewerking:

    - Behuizing: Pc-case blue line met front USB
    49 euro

    - Processor: Intel Pentium 4 2.40C GHz Processor (800 MHz FSB / HyperThreading) incl. koeler
    215 euro

    - Geheugen: DIMM 256 MB DDR-SDRAM x2
    208 euro

    - Moederbord: Asus P4C800 DeLuxe
    199 euro

    - Grafische kaart: Prophet 9600 Pro (Hercules)
    219 euro

    - SoundBlaster Audigy 2 ZS (retail)
    99 euro

    - Harddisk: DiamondMax Plus 9 80 gb (kabels?)
    97 euro

    - Toetsenbord en muis: Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical
    65 euro

    - Webcam: QuickCam Pro 4000
    79 euro

    - Speakers: Logitech Z-340
    55 euro

    - Monitor: Iiyama LS704UT (zwart)
    135 euro

    - Floppydrive: 1,44 MB floppydrive Sony (kabels?)
    16 euro

    - DVD-brander: ND-1300A (retail) (kabels)
    188 euro
     

Deel Deze Pagina