1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Surround geluid via Xbox, Hoe???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door mike-olist, 8 sep 2003.

  1. mike-olist

    mike-olist Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al veel doorgelezen op het Forum, maar nog nooit iets gezien waar men duidelijk uitlegd hoe en wat je nou allemaal moet aansluiten (en wat voor kabeltjes je nou allemaal moet hebben) om je spellen te kunnen spelen via surround geluid op de xbox.

    Ik hoop niet dat deze tread weer direct wordt geclosed, want dit is een serieuze vraag. Ik heb namelijk een receiver, speakertjes en een dvd-speler bestelt en ik heb geen idee hoe en wat ik allemaal moet aansluiten.

    Hopelijk weten jullie hier een antwoord op,
    al vast bedankt
     
  2. Rick

    Rick Extreme gamer

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    0
    Via een optical kabel die je aansluit op je receiver en op je advance scart kabel van de xbox.
     
  3. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt net als Rick zegt een Avance Scart Kabel nodig, in die kabel zit een gaatje waar je een glasvezel kabel in kunt doen. De ene kant van die glasvezel doe je in dat kasje van de Advance scart kabel en de ander in je versterker. Je moe t wel kijken of je versterker Digtalingang heeft. Anders werkt het namelijk niet.

    Succes. :)
     
  4. mike-olist

    mike-olist Active Member

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog ff een vraagje

    Bedankt voor je reactie. Toch heb ik nog een vraagje:
    Moet ik dan ook nog de xbox verbinden met de tv?
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja die gaat gewoon via de Advanced Scart Cable (los te verkrijgen voor €30)
     
  6. Paauwtje

    Paauwtje Active Member

    Berichten:
    506
    Leuk Bevonden:
    1
    of je moet gewoon eerst een abbo nemen op magazine word alles uitgebr in uit gelegd en dan had je het kunnen weten ook stond het volgens mij wel in dat fucking dikke boek
     
  7. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ey mike-olist, msn/mail ligt ff vlak dus ik zeg het hier even :)


    In die advance scart kabel zit zeg maar een stekker die je in de xbox kan doen. En daar tussen zit een kastje voor die glasvezel kabel, aan dat kastje zit weer een kabel met een scart stekker die je weer achter in je tv kunt doen.

    Ik hoop dat ik je nu genoeg heb geholpen :)

    Greetz Jeroen.
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2003
  8. mickey_nl

    mickey_nl Xbox fool!

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan natuurlijk niet vergeten om in het sound menu surround te kiezen anders heb je nog alleen stereo!
     
  9. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Yep das waar :), kun je dus gewoon in de sound options van je xbox invoeren
     
  10. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm hij vraagt om surround.
    en dat kan al simpel analoog via een stereo signaal.
    wil je dolby digital dan heb je idd de boven genoemde setup nodig.
    dus voor surround heb je enkel een versterker nodig die surround kan weergeven ( let op: dit is heel iets anders dan dolby digital ).
     
  11. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is dan het verschil????
     
  12. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Surround sound kan analoog aangesloten worden dus bijv met van die Tulp stekkers (of hoe ze ook heten :D) in iedergeval die rooie en witte. Dan komt het geluid wel gewoon door de 4/5 boxen heen, maar dan is het niet appart gefilterd dus je hoord de stemmen niet echt uit de Centerbox. Bij Dolby Digital is het geluiid beter verdeeld en heb je ook meer effect. Dat dacht ik tenminste :)
     
  13. Fruxxxano

    Fruxxxano Active Member

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    oh ja da kan wel.
     
  14. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    surround ( ookwel dolby prologic ) is analoog
    en dolby digital is digital (duh)
    dolby prologic gaat dan ook gewoon via een stereo signaal en vereist dus geen aparte scart kabel
    een dolby prologic versterker is ook een heel stuk goedkoper dan een doly digital versterker
    daarnaast heeft dolby digital gescheiden achter kanalen ( links achter en rechts achter )
    zover ik weet heb je bij dolby prologic alleen een achter kanaal

    http://dolby.custhelp.com/cgi-bin/d...mlkc29ydD0mcF9yb3dfY250PTc1JnBfcGFnZT0x&p_li=
     
  15. Quincman

    Quincman Kwast!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    en als ik zo'n setje aansluit krijg ik dan nog gewoon dolby surround al sik gewoon tv kijk?
     
  16. chaser2600

    chaser2600 X-gamer

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    In de televisie gids staat af en toe wel vermeld dat het programma in dolby prologic wordt uitgezonden.
    Echter nog niet in Dolby Digital omdat alle tv uitzendingen nog analoog uitgezonden worden.
    Er is wel digital televisie verkrijgbaar ( UPC Digital ) maar kijn ervaring is dat ook deze nog niet in Dolby Digital uitzend.
     
  17. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb schotel en ik kan zender ontvangen die Dolby Digital ondersteunen. Het is net canal + alleen dan een andere zender en aardig wat beter. Vraag me niet hoe ik er aan kom. ;) Maar het kan wel, dus als ze die nederlandse zenders wat meer bandbreete geven kunnen ze gelijk DD ondersteuning er in klappen :D, maarja zo zal het wel niet zijn . :'-(
     
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.622
    Leuk Bevonden:
    8.763
    oke ik heb een digital ingang op mn versterker die zit in de advanced van mn xbox. beeld gaat via scart de tv in, en het geluid is ingesteld op surround en dts en digital staan aan. Toch lukt het niet om enig geluid uit mn versterker te krijgen terwijl dat wel lukte toen de tulpstekkers er in zaten. het geluid gaat gewoon via mn tv.
    als versterker heb ik een jvc th-a75 en tv een oude aristona. (ligt het er misschien aan dat ik geen geschikte tv heb? hij kan ook geen s video ontvangen dus vandaar. iemand een idee?
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Je spel/film moet het wel ondersteunen :)
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.622
    Leuk Bevonden:
    8.763
    midtown madness 3?
     

Deel Deze Pagina