1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] [Algemeen] Nieuwtjes, geruchten en discussie

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 28 feb 2013.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Last of Us Remake Remastered


    Dit is trouwens toch een upgrade van niks wtf.
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Nou, gewoon, Stardew Valley en Journey ...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    De remaster van GTA5.
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Misschien maar wachten op de Pro dan. Klinkt qua specs toch wel een stukkie krachtiger en ben benieuwd of GTA 6 ook lekker speelt op de base PS5 (al lijkt het me wel, want anders kan iedereen dat ding weg doen).

    Wat vinden jullie tot nu toe van deze generatie qua games? Valt toch tegen? Zit nog te wachten om echt over te stappen op inmiddels de current gen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Speel je nog op de baseline Ps4? Dan is de stap naar Ps5pro best aanzienlijk. Betreft games: ik zit ook maar wat te zeuren. Spellen maken kost tegenwoordig eenmaal veel geld en is tijdsintensief. Al kan AI in de toekomst op beide vlakken meer en betere hulp bieden. Vooralsnog is er een aanzienlijk investeringsrisico. Dat leidt in de triple-A sector tot stagnatie, waarbij er vaak voor het veilige terugval scenario wordt gekozen van de typische blockbuster formule: mooier, groter, harder, maar relatief weinig innovatie. Of live services natuurlijk, maar daar ben jij niet zo van dacht ik. Met die blockbusters is trouwens ook weinig mis, vooropgesteld dat je zo'n game zoekt. Of om gelijk een voorbeeld te geven uit andere media: ik zou een Marvel film kunnen bekritiseren omdat de karakter ontwikkeling flinterdun en ongenuanceerd is, maar een Marvel film kijk je hoogstwaarschijnlijk voor de actie en bombastisch drama (badguy wil de aarde weer opblazen etc). Dat is ook het doel van die film. Puur vermaak, meestal niet teveel over nadenken. Dus weet wat je speelt en je hebt net zoveel plezier in de huidige generatie als in de vorige.

    Desondanks heb ik eerder ook al het gevoel geuit dat we nog niet alles hebben gezien van de huidige generatie en één van de redenen is mogelijk het compatible bouwen van games met de oude generatie. Dit gooit mogelijk de rem op games in de huidige generatie. Dus dan zou je zeggen: trek die stekker van de oude generatie er lekker uit. Maar god weet hoeveel Ps4 gebruikers er dagelijks nog actief spelen op die console (en dus ook software/hardware aankopen doen). Dus ik begrijp dondersgoed waarom de grote bazen nog geen afscheid van de vorige generatie willen nemen.

    Neemt niet weg dat je nu ook al veel plezier van de huidige generatie kunt hebben. Zolang je weet wat je koopt. En wanneer je over een uitgebreid gaming palette bezit maakt het ook minder uit. Dan speel je denk ik net zo gemakkelijk een GTA6 naast een Backpack Hero (Indie game). Sony's online shop met keuzes tussen A/AA/AAA games (ook oudere titels) wordt ook steeds uitgebreider. En elk jaar komen er natuurlijk meer nieuwe games uit; in 2025 bijvoorbeeld GTA6. Daarbij zal de PS4 steeds vaker het achter geschoven kindje worden en tegelijkertijd wordt de ondersteuning op de oude generatie langzaam maar zeker afgebouwd. Klinkt eigenlijk heel logisch, toch? Dus er zijn tegen die tijd steeds meer redenen om over te stappen naar de huidige generatie. 2025 Zou zomaar eens het kantelpunt kunnen zijn, maar die uitspraak doe ik puur op onderbuikgevoel.
     
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2024
  6. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Ja ik ben vooral van dikke blockbuster games die vrij lineair zijn. En het hele rpg-rompslomp hoeft van mij ook niet zo. Ben eigenlijk een ‘simpele’ gamer haha, hou van games waar ik niet te veel over hoeft na te denken. Dus doe mij maar een nieuwe Gears of War of Halo of Uncharted en ik ben happy. En dat mis ik wel op de huidige gen of ik heb wat gemist? En ja, vele games zijn ook uitgekomen op de last gen. Maar heb sowieso nog een flinke backlog dus met de PS4 en Xbox One kan ik nog wel mee door.

    Een nieuwe Killzone mag van mij ook wel komen btw :p.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    iemand een tldr?
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.739
    • Overstap van PS4 naar PS5 Pro is aanzienlijk, gezien investering en kosten van game-ontwikkeling.
    • Triple-A sector kiest vaak veilige blockbuster-formules met weinig innovatie.
    • Vergelijkbaar met Marvel-films: doel is vaak puur entertainment.
    • Compatibiliteit met oude generatie remt mogelijk vooruitgang in huidige generatie.
    • Begrijpelijk waarom bedrijven nog niet afscheid nemen van oude generatie vanwege actieve PS4-gebruikers.
    • Huidige generatie biedt nog steeds plezier, vooral met bewuste aankopen en divers gaming-palet.
    • Sony's online shop biedt steeds meer keuzes en er komen elk jaar nieuwe games uit, zoals GTA6 in 2025.
    • PS4 zal uiteindelijk minder ondersteuning krijgen en overstap naar huidige generatie wordt aantrekkelijker.
    • 2025 zou mogelijk keerpunt kunnen zijn, maar dit is slechts een onderbuikgevoel.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.478
    Leuk Bevonden:
    8.473
    Thanks ChatGPT.
     
    Yellow 13, Reckuuza, Yerewn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
    vind t nog steeds te lang sorry, iemand?
     
  11. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Mand!
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
  13. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Maar Ps5Pro is nog beter
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    TLDR: Ps5pro>Ps5>Ps4 :cool:
     
  15. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Maar denk wel dat de enige game waarvoor ik een Pro zou halen GTA6 is (en heel misschien Wolverine of Spidey:cool: Dan ook maar een nieuwe tv meteen.
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    [​IMG]
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.550
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421



    Inclusief custom wallpapers? Die heb ik gemist sinds de PS4.
     
  19. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Nice, dat cooking item zit ik wel echt op te wachten :)
     
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.687
    Leuk Bevonden:
    569
    Nog even hard doorwerken Rockstar! GTA6 in 2026 is wel erggggg lang.
     

Deel Deze Pagina