1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Politiek] Kabinet, Tweede Kamer & Verkiezingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door de bengel, 1 apr 2009.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Op KLM.
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.446
    Leuk Bevonden:
    17.567
    goeie
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Als je denkt dat we binnen 20 jaar betaalbare woningen hebben terwijl we in een systeem zitten waarbij de overheid, de banken en de meeste huiseigenaren er baat bij hebben dat die huizen steeds meer waard worden, dan ben je een idioot.

    Fuck the kids. Fuck the starters. Alles gaat om de boomers die hobby- vastgoedmagnaatje spelen met een paar woningen die ze kunnen exploiteren op de particuliere markt.

    Politieke partijen roepen heel veel over “och, het is heel erg en we moeten dit aanpakken”, maar dat gaan ze gewoon niet doen. Ze hebben heel bewust voor dit systeem gekozen. Schaarste is waarde. En daarom zie je nu ook de excuses waarom er niet bijgebouwd kan worden, zoals de CO2 uitstoot, bestemmingsplannen, arbeidstekort, materiaal-tekort, etc etc.

    Dus welke partij je moet kiezen als je alleen om dit onderwerp iets geeft? Nou ja, in ieder geval dus geen VVD en CDA, en waarschijnlijk ook geen D66 en GL ivm CO2 uitstoot.

    Waarschijnlijk zit SP wel redelijk goed qua standpunt op dit vlak, maar heb de nieuwe verkiezingsprogramma’s niet doorgenomen.

    DENK is doorgaans ook wel een vrij maatschappelijk betrokken partij, maar na de laatste verkiezingen zag ik zo’n DENK-figuur in een programma zeuren over travestieten die kinderboekjes voorlezen en dat vond hij blijkbaar een ernstig probleem, dus dan is wat mij betreft zo’n partij ook meteen weer flink wat krediet verloren voor mij …
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.446
    Leuk Bevonden:
    17.567
    ja vervelend
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Je zit nu op een helpdesk voor T-Mobile of whatever, toch? Waarom niet naar Portugal gaan en daarvandaan dit soort shit doen, terwijl je een leuk appartementje huurt voor 600 euro vlak bij het strand … ? (Tenzij die appartementjes zijn opgekocht door Nederlandse boomers, dan betaal je het dubbele … )

    En Portugal heeft zo’n beetje de mooiste vrouwen ter wereld.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.446
    Leuk Bevonden:
    17.567
    goeie
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Maar goed, jij wilt dus gaan stemmen …
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.010
    Leuk Bevonden:
    9.574
    De politiek is nu toch bezig om box 3 te belasten? Zolang VVD niet wint heb ik wel vertrouwen dat we beleggers kunnen tegengaan eigenlijk.
     
  9. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Doe dan die stemwijzer en sla de vragen die niet over wonen en inkomen gaan of daar volgens jou geen invloed op hebben over. (Moet wel minimaal 15 keuzes maken zie ik, dus voeg een paar toe die je het meest belangrijk vindt

    Recka zegt toch dat ie een partij wil stemmen die hier wat aan wil doen? Beetje rare en onnodig provocerende reactie met dat "idioot" gooien.

    lol
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    [​IMG]
     
    Killamonkey, Modder-Eter, Jorrie en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Ik noemde het idioot om te denken dat de politiek een einde gaat maken aan een systeem wat ze zelf bewust zo gecreëerd hebben en waarbij alle partijen (overheid, de banken, de huizenbezitters, etc) er baat bij hebben dat de schaarste blijft bestaan.

    Als ze het probleem hadden willen oplossen dan zouden ze het 1; nooit zover hebben laten komen, en 2; dan zouden ze nu al jaren alles op alles hebben gezet om gewoon te voldoen aan de vraag (naar BETAALBARE woningen), en het tegenovergestelde blijkt steeds te gebeuren.

    Dat noemde ik idioot. Niet dat hij een partij zoekt om op te stemmen die daar wel daadwerkelijk iets aan wil gaan doen (prima, ik ook), maar ik heb niet het idee dat er een meerderheid valt te vinden met partijen die zich daar volop in zullen zetten, en dan blijft het dus met concessies, halve maatregelen, pappen en nathouden, uitstellen, excuusjes, etc.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.446
    Leuk Bevonden:
    17.567
    nee je noemde mij een idioot

    lul
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2023
    Yi-Long en fredfenster vinden dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    1x ‘een’ is genoeg.
     
  14. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.619
    Leuk Bevonden:
    8.750
    hmm ja toch maar weer vvd stemmen dan.
     
    fredfenster vindt dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Wat doe jij dan eigenlijk op een forum als XBW? Als VVDér is dat eigenlijk beneden jouw stand toch? Of ben je een arme VVDér geworden die celibatair leeft ofzo?
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    975
    Leuk Bevonden:
    8.782
    Mensen zouden eens wat minder naar eigen situatie moeten kijken met stemmen. Vind ik zelf ook moelijk. Je moet stemmen voor de ideale wereld, 'voor je kinderen'.

    Oei ik rij veel KMs dus stem tegen rekeningrijden, is een makkelijke gedachte. Omdraaien en denken: het is best wel rechtvaardig dat ik meer betaal als grootverbruiker is veel moeilijker.



    En idd natuurlijk celibatair leven als VVDer heeft er veel mee te maken
     
    Reckuuza, Yerewn, Cyndris en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.619
    Leuk Bevonden:
    8.750
    Goeie
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.619
    Leuk Bevonden:
    8.750
    Maar ja nee XBW is echt van het volk door het volk. Fardo bouwt een huis en gooit iedere week een koe op z’n green egg, Tyrant timet de markt, finalbob koopt kermis horloges zodat z’n omegas niet gejat worden op vakantie, het halve forum zit op Bali. Maar nee lekker links stemmen met z’n allen
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    975
    Leuk Bevonden:
    8.782
    Het 'zou eigenlijk moeten' he. Mn gedachten worden iets linkser maar wil nog steeds heel veel geld voor niks.
     
  20. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Kies gewoon niet VVD/D66/VDA

    Jeroen wel VVD jij snijdt jezelf echt in de vingers als je wat anders stemt, in tegenstelling tot de meeste VVD stemmers hier (volgens mij)
     

Deel Deze Pagina