1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Cities Skylines

Discussie in 'Games' gestart door Rossi46, 4 aug 2015.

  1. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    yup.. dit is zon spel waar je ff aan begint, en voor je t weet schijnt de zon weer. Ohw. ik zie de vraag naar industrie stijgen, ff stukje aanbouwen, weggetje, water, stroom.. nu ik toch bezig ben ff wat residential areas maken. Ohw dit stukje weg kan beter... daaaag nacht

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Vroeger erg veel Sim City 2000 en SC4 gespeeld, en dat was exact hetzelfde wat betreft dat uren echt voorbij vliegen.

    De problemen ontstaan meestal in de eerste gebieden die je aanlegt, omdat je dan minder mogelijkheden om dat met beleid goed neer te leggen, qua infrastructuur en geld, dus je hebt niet de juiste wegen en OV, maar zodra je stad qua populatie is toegenomen, dan kunnen die wegen natuurlijk al die drukte niet meer aan.

    Maakte in mijn primaire/main stad de fout dat ik toen in 1x dat hele eerste gebied de-zoned heb en het toen geweldig heb neergelegd, dus alles loopt en werkt prima, alleen omdat dat zo’n groot nieuwbouwproject was liep je dan opeens tegen een ‘death-wave’ probleem aan, dus een hele nieuwe generatie die daar kwam wonen ging ook allemaal rond dezelfde tijd dood, dus toen stond je hele map opeens vol met doodskopjes. Niet heel ernstigs (gewoon natuurlijke dood), maar dan moet je dus wel weer even aan de slag om dat op te vangen qua begraafplaatsen enzo (of gewoon een zooi gebouwen met dode menen platgooien). Zal in mijn nieuwe map/stad straks ook wel gebeuren trouwens.

    Maar goed, flinke time-sink dus. Eigenlijk zijn al die creatieve bouwplaatsen met management-uitdagingen dat wel. Er is altijd wel weer een dingetje wat mooier/beter kan (moet), of een nieuw idee wat je hebt waar ook weer nieuwe uitdagingen bij horen, en waar je dus oplossingen voor moet bedenken.
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wat is het toch met Cities Skylines dat het zo verslavend maakt? Ik heb het weer geïnstalleerd, tegen beter weten in (het kost zo veel tijd!). Gisterenochtend kwam ik bij m'n PC om te gaan werken. Ik zag dat de game nog openstond van de installatie de vorige avond, en een browservenster over mods. Dus ik denk "even snel de mods nog installeren" en dan aan het werk... Boem, en het is 12:45u en je hebt een nieuwe stad gestart en nog niet gewerkt. En dan moet ik me echt weg slépen van de game om toch nog wat werk gedaan te krijgen op de dag. Want als je dan wil afsluiten denk je steeds "alleen nog even die nieuwe school bouwen, want anders vergeet ik dat de volgende keer en dan gaat het mis".

    Het begin is ook altijd wel uitdagend joh, qua geld. En qua afvalinzameling. Ik dacht nu "laat ik het proberen met alleen recycling centers, geen landfills". Maar ik denk dat ik na 3 recycling centers er toch al aan moet geloven, want het is niet bij te houden. Dat terwijl je het geld met zo veel afval-producerende inwoners eigenlijk nodig hebt voor scholen, parken, klinieken, etc.

    Qua mods heb ik trouwens eigenlijk alleen de '81 Tiles 2' mod. Ik vind het spelen op die tiles echt frustrerend. Niet qua geld, maar qua bouwmogelijkheden. Je zit dan altijd met industrie pal aan je woonwijken. Of in elk geval wat vervuiling waar je later spijt van krijgt. Nu die restrictie er niet is, is een landfill op zich ook minder erg.

    Ik speel nu in een hele mooie woestijn map. Met 89% bebouwbare grond. Dat scheelt ook wel een boel joh. De laatste keer speelde ik op een gedownloade berg-map. Daar was nauwelijks vlakke grond en moest ik tegen de bergen aanbouwen. Niet te doen qua geld.
     
    Reckuuza, RemcoM en Yi-Long vinden dit leuk.
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Helaasch, toen ik bij low density bleef, ging het goed. Toen ging ik naar high density, en werd ineens iedereen ziek en ging dood. Geluidsoverlast? Ik ga denk ik ook opnieuw beginnen, want ik zit in een Amerikaans-achtige woestijn met canyons, met per ongeluk een Europees thema. Kreeg het pas door bij high density. Gebouwen uit Praag in de woestijn van Utah zeg maar. Overnieuw!

    Wat ik ook wel geinig vond: in de buitengebieden lagen kleine stukjes vruchtbaar land voor boerderijen. Dus ik heb een paar minidorpjes gemaakt bij boerderijen, ver buiten de stad. Verbonden met onverharde wegen. Best een leuke speelstijl.

    De map was verder vooral olie en erts. Dat raakt met de standaardinstellingen dus op. Erg onhandig. Je moet steeds je mijnen verplaatsen als een stukje grond 'leeg' is. En op een gegeven moment heb je dan niets meer aan je fabrieken (of ze moeten alles importeren). Vinden jullie het 'cheaten' als je de instelling gebruikt dat erts en olie niet op raakt? Ik vond dat eigenlijk wel, maar ik merk nu dat je dat dan snel links laat liggen en toch eerder voor agrarische of houtindustrie kiest.
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  5. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Niet te veel in de detail treden want dan zit ik ook weer 3 nachten te spelen.

    Ik had ook op unlimited grondstoffen staan hoor.
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Haha ik had ook vrijdag en zaterdag tot 1u 's nachts zitten spelen. Altijd wat te doen.

    Dat is overigens wel waarom ik de vorige keer ben afgehaakt. Omdat het te veel op elkaar begon te lijken. Aan de base game mechanics ontkom je niet: iedere keer als je wat doet, moet je toch weer zorgen dat alle schoollagen er zijn, parken, riool, politie, brandweer, alle zorglagen, een doordacht stratennetwerk ivm verkeersdrukte, OV verbindingen, etc. Met name die eerste dingen vond ik toen een beetje herhalend worden. Er is immers geen doel waar je naartoe werkt.

    Misschien moet ik eens zo'n scenario spelen, waar je een bepaald iets moet behalen of fixen. Dan heb je wat om over na te denken waar je naartoe werkt.
     
  7. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.618
    Leuk Bevonden:
    8.745
    :mad: Ik mis echt een game waarin ik de tijd weer eens vergeet. Dit is niet echt mijn genre, maar het klinkt in ieder geval alsof jullie vergeten te eten en drinken.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
    hoef je niet boos om te worden hoor
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Haha dat laatste is helemaal waar idd. Ofja, eigenlijk is het niet eens vergeten. Ik zit dan met dorst op de bank, iedere X minuten naar een leeg glas kijken. Maar ik kies er dan voor om niet 2 meter op en neer naar de koelkast te lopen.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015

    Ik gebruik alleen de recycling centers, want wil niet steeds kloten met volle landfills. Dat vind ik al kut met begraafplaatsen.

    Gisteren even nieuw stadje gebouwd, begin is idd beetje saai/voorspelbaar vaak, en pas zodra je de mooie wegen en andere shit ‘opent’ kun je daadwerkelijk wat mooie gebieden gaan bouwen.

    Ben wel weer terug naar de PS4 versie gegaan, want Remastered mist nog teveel content. Ik gebruik nu de PS4 versie om een beetje te experimenteren met gebieden om die zo neer te leggen dat ze volledig flawless, zonder gezeik, functioneren zoals ik wil dat ze functioneren, dus goede traffic flow, veel voetgangers/fietsers, gratis OV, etc etc.

    Vooral traffic-flow is vaak even puzzelen, maar gaat steeds beter dmv one-way en gebruik van vent-weggetjes enzo.
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Weet iemand waar je goedkope Steam keys kunt kopen voor Cities Skylines?
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.788
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.442
    Leuk Bevonden:
    17.555
    vraag ger om geld

    ik krijg ook nog een tientje van zifnap trouwens, vandaar dat ie weg is
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    gamepass
     
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Ik had de game goedkoop via een key idd en via youtube ff gekeken hoe ik gratis alle expansjons kon downloaden. Had gratis alle DLC. Ben een noob met pcs dus zal wel simpel zijn geweest
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.063
    Leuk Bevonden:
    4.708
    Niet persé hoor. Mijn laatste code heb ik van Eneba... een betrouwbare site tot nu toe! Het hangt van verschillende factoren af, maar overal is het wel een beetje oppassen. Gamingdragons moet je nooit wat kopen bijvoorbeeld! En G2A eigenlijk ook niet met hun ruk klantenservice. :)
     

Deel Deze Pagina