1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Hier een compilatie van gisteravond. Crook en ik begonnen al lekker aan het begin van de race. Hij zat al in mijn dooie hoek en ik stuurde gewoon in. Gelukkig geen ernstige verwondingen ;-)

    Het tweede stuk was in de eerste race echt een stuk close racen. Reed dan ook mijn snelste tijd ooit op de baan toen ik in achtervolging was.

    Stuk daarna heeft Ross1 volgens mij een uitstapje op het gras en spint die.

    Daarna een stuk dat Rossi van te ver kwam en ons beiden er even af tikten. Kan gebeuren. In dezelfde ronde daarna begonnen de zenuwen op te spelen en ik neem ik de laatste bocht te ruim waardoor ik spin en toch een plek inlever! Grrrr. :D

    Vervolgens had ik een zweetmomentje met Dave denk ik. Hij remde iets vroeger dan verwacht waardoor ik maar even moest ontwijken :p

    De laatste scene is ook weer de zenuwen. Net te wijd en teveel gas omdat ik door Crook werd opgejaagd :)

     
    Racerblade01 en Crookk vinden dit leuk.
  2. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Als Rossi achter je zit moet je altijd van de ideale lijn af en de binnenkant pakken, want hij prikt em er zonder pardon tussen als je het niet verwacht :p.
    Was gisteren gezellig ja, prima om zo even in het ritme te blijven tot de race van volgende week, als we weer een lekker volle lobby hebben :D.
     
  3. Dave 130R

    Dave 130R Active Member

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    133
    Ik heb me ook wel vermaakt hoor maar ik moet zeggen dat dat meer door de gezelligheid komt dan door de game. Ach volgende races kan ik weer van tevoren lekker oefenen en hopelijk wat consistenter rijden tijdens de race.
     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat doet Verstappen ook altijd, toch? o_O

    :oops:

    Buiten het racen om, nog een hoop nuttige dingen geleerd trouwens!

    Ik weet nu:
    • waar Houten en Ede liggen
    • hoe je je vrouw op de bank in elkaar kunt rossen
    • hoe vooral niet de glasplaat van je plasma schoon te maken
    • wanneer Racer z'n 13e verjaardag viert
    • en nog veel meer van dit soort life changing feitjes
    :D
     
    Dave 130R en Racerblade01 vinden dit leuk.
  5. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 2-12-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Oulton Park Island

    Weersverwachting:
    We gaan weer terug in de tijd en gaan racen op 1 januari, de eerste race start vroeg in de morgen om 7:00, de tweede race vindt om 16:00 plaats. De weerstations komen er niet helemaal uit wat voor weer het gaat worden deze week. (lees: we gaan beide races rijden met één weather slot op random)

    Wijziging regels:
    Door benzine-incidenten staat Fuel Usage vanaf nu uit. Time Progression gaat weer terug naar Real en Tire Wear gaat weer op Slow.

    We willen in ieder geval de weersomstandigheden 'Heavy Fog' en 'Heavy Fog with Rain' verbannen. Daarom doen we voordat we de practice starten van zowel race 1 als 2, een race van 1 ronde. De weersomstandigheden die hier plaatsvinden, zijn de definitieve omstandigheden van de betreffende race. Mochten de omstandigheden 'Heavy Fog' of 'Heavy Fog with Rain' zijn, herhalen we deze race totdat er valide omstandigheden gevonden zijn.

    De resultaten van deze korte race hebben natuurlijk geen invloed op de stand.

    [​IMG]

    De startprocedure:
    De startprocedure is de laatste paar races goed gegaan, dus geen wijzigingen daar. Deelnemers krijgen vanaf de start tot Island Bend (tussen Lakeside en Hilltop Straight) de kans om hun juiste plaats te vinden, tot Island Bend ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Het is wel een redelijk korte afstand, zorg er dus voor dat je snel je positie vindt en dat er niet te grote gaten ontstaan. Vanaf Island Bend verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf Knickerbrook gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 75 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in formatie het rechte stuk na Druids Corner op, nog steeds rond de 75 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint wanneer de leider onder het Rexxar-viaduct rijdt. De zone eindigt bij het nVidea-reclamebord aan de rechterzijde van de baan. Let dus op! Deze zone ligt vóór de laatste bocht en is dus niet op start/finish straight!

    De stand:

    [​IMG]


    Rondes en pit window:

    In de sprintrace rijden we 15 ronden, de hoofdrace is 24 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 10 en sluit na de 14e ronde.

    Straffen:
    N.v.t.

    Let verder op:

    - Zorg ervoor dat je een setup opgeslagen hebt!
    - Oefen wederom de ingang van de pitstraat! Zorg ervoor dat je binnen de witte lijnen blijft bij de ingang, het is niet toegestaan de asfaltstrook te gebruiken. Let er ook op dat je voldoende afremt.
    - Er is bij de pituitgang geen witte lijn. Blijf echter wel rechts rijden tenzij je zeker weet dat er geen verkeer is. Het stoplicht bij de uitgang van de pitstraat is hier een goede indicatie van.
    - Oulton Park is erg smal en inhalen zal lastig worden. Wees geduldig!
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2015
    Olijke Poffer, Crookk, ruud_p en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Ff snel een update.. vanmiddag komt tussen 12 en 2 de monteur voor het glasvezel netwerk.. ik hoop nu echt vanavond weer online te zijn.. een maand zonder internet en zonder online fun 's avonds gaat snel vervelen.. afgelopen weekend al wel bij me broertje 6.0 gedowned en die classic dlc ook maar gelijk gehaald

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Rossi46, Beltoni en Racerblade01 vinden dit leuk.
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Imiddels is het al 4 uur... Ga je er woensdag bij zijn?
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  8. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Woensdag ben ik er bij.. alles is nu klaar

    EDIT: Nu alleen nog ff uitzoeken hoe ik NATtype open krijg

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2015
    Beltoni vindt dit leuk.
  9. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Dat zal niet zo moeilijk zijn toch. In de router gewoon je DMZ op de XBOX zetten. Dan ben je altijd goed ;)
     
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Haha daar heb ik dus totaal geen verstand van.. ben al druk aan googlen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  11. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dus mocht er vanavond een practice plaats vinden dan ben ik er graag bij

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Edit: verkeerde topic
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Nog wat highlights van de races in China:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De start van race 1

    Hard maar fair aan het bakkeliijen met Jimmy :)
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gisteren wezen oefenen op Oulton Park, ik had daar nog niet veel gereden. Het is met name big de chicane die ik onder de knie moet krijgen. Bij het ingaan zit er rechts een gemeen hobbeltje, endat betonblok links kom je natuurlijk liever ook niet tegen.

    Best smalle baan meestal, maar ik denk dat er wel genoeg gelegenheden zijn in een ronde voor een inhaalpoging!! Leuke baan, leuker dan China vind ik (uitdagender).

    Vanavond eens met regen oefenen :)
     
  15. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Is idd een hele mooie en opzich wel een moeilijke baan. Ik zal vanmiddag ook ff wat kilometers maken.. ff beetje inrijden voor morgen

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  16. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Die hairpin zit een venijnige knik in. De rest is redelijk te doen! Wiethok al gelukt met je NAT?
     
  17. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Nee maar vermoed dat het wel goed moet komen.. heb het snelste internet van kpn.. anders dikke pech haha.. aansluiten en spelen haha de rest heb ik geen flauw idee van hahaha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  18. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Snelheid heb je niet zoveel aan als je niet kan verbinden met anderen. :p Staat je NAT op Strict of Moderate? Moderate moet wel goed komen, maar als die op Strict staat gaat het zo goed als zeker niet lukken.
     
  19. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Meestal op moderate

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  20. ruud_p

    ruud_p Autogespot

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    94
    Als je wil kan ik je wel even helpen met het op OPEN zetten. Stuur me even een pm met je 06 voor whatsapp of Facebook. Wat je zelf wil :)
     

Deel Deze Pagina