1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik kan me die inhaalactie van Alonso op Schumacher ook nog herinneren. Iedereen was er destijds ook zo lyrisch over omdat men het onmogelijk (of in ieder geval niet verstandig) achtte in 130R in te halen. De afgelopen jaren is wel gebleken dat het helemaal niet zo onmogelijk is, ook al is volgens mij de DRS-zone nooit daar geweest. Ik trek daaruit dus de conclusie dat huidige auto's (ook zonder DRS) best mee valt in te halen. Eau Rouge is ook zo'n bocht. Het was een soort van rijders-etiquette om niet zij aan zij het rechte stuk na La Source op te rijden. Tot Webber het een keer deed een paar jaar terug, sindsdien hebben we al een paar inhaalacties in Eau Rouge gezien.

    Die achtergrond van Senna komt me enigszins bekend voor, ook al kon ik het me niet herinneren, voor mijn tijd helaas. Maakt zijn actie wat begrijpelijker, maar ik kan er nog steeds geen respect voor opbrengen. Wel curieus dat Senna dan niet gediskwalificeerd werd voor het kampioenschap, zeker met een Franse FIA-president, zoals Schumacher dat later wel werd voor zijn (gefaalde) poging op Villeneuve. Maar goed, toen Schumacher het deed op Hill gebeurde er ook niks, blijkbaar durft de FIA alleen in te grijpen als het voor het kampioenschap niet zo veel meer uitmaakt.
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    So true... Al hebben we dit jaar wel pech gehad wat dat betreft. Er is best wat regen gevallen, maar dan altijd weer (op de vrijdag) op de momenten dat er niet gereden werd.

    Oeh, jaaaa, dat filmpje is zo gaaf! Wat klinkt die Mercedes V12 fantastisch in de Zonda-R. In de gewone Zonda ook trouwens (is wel een geheel andere motor). Onderstaande is een beetje gaar fimpje, maar daardoor vind ik juist wat hebben. Een beetje vegen met de (toen) spiksplinternieuw Zonda F (de mooiste van allemaal).



    Over V12's gesproken... (de titel klopt trouwens niet helemaal, nergens een 360 te bekennen).



    Het hangt ook een beetje van het circuit af. En de skils en overtuiging van beide coureurs. In 2010 verloor Alonso het kampioenschap omdat hij hopeloos klem zat achter Petrov tijdens de slotrace op Yas Marina. Terwijl Schumacher in 2005 juist nog bijna kampioen werd uit kansloze positie, door tijdens de laatste race op Interlagos op magistrale wijze door het hele veld heen te scheuren. Het is dat hij zijn achterband kapot reed tijdens het inhalen van Fisichella (notabene de teamgenoot van kampioen Alonso!) anders dan was het hem nog gelukt ook.

    Inderdaad wel apart dat Senna toen juist weer geen straf kreeg. Als je naar het geheel kijkt wel terecht, maar die actie zelf was natuurlijk niet juist. Net als Schumi bij Hill, die was ook smerige. Dat Schumachter bij de actie op Villeneuve dan wel gestraft werd (en niet een beetje ook, al z'n punten werden afgenomen) was meer een soort genoegdoening voor 1994 denk ik. Want juist daar op Jerez vond ik dat hij niet zo heel veel fout deed, Villeneuve kwam heel laat en kon zelf amper de bocht meer halen.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Heel mooi filmpje. Waarbij ik het fragment met Comas het meest bijzonder vind. Naar verluid hoorde Senna dat de motor nog volgas door stond te janken, waarna hij geen moment aarzelde, uit z'n eigen auto springt en naar Comas z'n auto toe rent om eigenhandig de motor uit te schakelen. Echt een heldendaad.

     
  4. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
     
    B Tender en asjemenou75 vinden dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409


    En nou niemand meer zeuren over weinig grip. :+
     
    RemcoM, Rossi46 en Surreallistic vinden dit leuk.
  6. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    speciaal voor Btender
     
    B Tender vindt dit leuk.
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Voor Ruben (@Flavourlicious ) en mij is het vandaag raceday. Vanavond om 20:15 hebben wij een race met de Aston Martin GTE op het Atlanta Motorsport park. We rijden in teamverband onder de naam Scuderia Leone. Op het youtube kanaal van Simrace Vereniging Nederland kun je het weer live volgen.

    Nu tijd voor wat sexy pics en een filmpje gemaakt door Ruben :)

    [​IMG]
    [​IMG]

     
    Rossi46, asjemenou75, RemcoM en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Deze blijft oh zo fijn :D
     
    Divimus, B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mijn favorieten (al jaren)... Wat minder 'episch' maar nog steeds gaaf :D

    Woow:confused:



    En nogmaals Woow:confused:

    EDIT:
    en deze mag ook niet ontbreken :)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2015
    RemcoM vindt dit leuk.
  10. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Bergmeister dacht; "dat overkomt mij geen tweede keer..."

     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Deja vu much. :+ Deze video's zijn allemaal een paar maanden geleden ook al voorbij gekomen. :D

    Vanmiddag wat mij betreft weer een bevestiging dat de F1 zo slecht niet is. :) Anderhalf uur prima vermaakt.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Yep gewoon een vet seizoen
     
  13. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  14. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    De schoonheid van het motorracen <3

     
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
  18. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Vroege sint :)
    [​IMG]
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  19. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Wow, gaaf!

    Maar wat zie ik, hebben ze dat plastic Ferrari stuurwieltje eindelijk vervangen voor een fatsoenlijk stuur?? Nu wil ik dat ding nòg liever hebben!
     
  20. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905

Deel Deze Pagina