1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Grappig, ik zit precies met hetzelfde "probleem". Ik zit dan te kijken naar de 800-serie. Vorig jaar was de 828/829 behoorlijk spot on. Echter twijfelde ik door het feit dat je zelf na kalibratie de kleuren niet helemaal goed kon krijgen. Bij het 2015 model hebben ze dat opgelost, maar helaas ook hier significant hogere inputlag. Al moet ik ook wel weer bekennen dat de inputlag van het 2015 model gelijk is aan mijn huidige Pana. En daar is het heerlijk op gamen. Al is het ook wel weer zo dat ik geen ervaring heb met een nog kortere inputlag, dus ik weet niet zo goed of dat nog een verschil maakt en hoe groot dat verschil dan is.
     
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, toevallig! Volgens mij merk je het niet echt, maar toch. Het is 10ms meer dan vorig jaar en qua gaming geldt gewoon hoe lager hoe beter. Misschien ook een principe ding! :+

    Anyway, ik weet niet of je waarde hecht aan 3D? Ik niet tenminste en de 755c (zwart)/756c (zilver) is gelijk aan de 8, maar dan zonder 3D. Vandaar dat ik voor die ga en dan dus met zilverkleurig alu frame... Ziet er echt strak uit.
     
  3. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Als ze verder exact hetzelfde zijn dan is de 700-serie inderdaad interessanter, want 3D boeit me echt geen bal :)

    Maar ook hier de twijfel hoor. Moet ik misschien niet nog een jaartje wachten, wellicht dat ze dan de inputlag wel weer beter onder controle hebben... :x
     
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Net wat lopen zoeken op AV forums en het lijkt aan Android te liggen. Het 705c-model is vrijwel gelijk zonder Android en zit op 12ms. Hopelijk wordt het gefixt met een update...
     
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb 'm toch maar besteld (50W756C). Ging bijna €200 af door een weekendactie, haha!
     
    El Jazzaff vindt dit leuk.
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Vandaag ook 1 binnengekregen. Samsung whatever 55 inch. Wat een pracht, dat HD, als je van 720 komt.
     
  7. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.758
    Ik wil ook een nieuwe TV. Heb nu ook 720 van paar jaar oud, 80cm scherm.
    Twijfel heel erg tussen 120cm of 140cm. En zijn de verschillen tussen FullHD en dat UHD4kgedoe zo duidelijk?

    Wil er ongeveer 1200 euro max aan uitgeven, wat zijn goede opties? Geen enkel idee waar ik op moet letten. Als de tv maar enkele HDMI ingangen heeft en groot en mooi is: gebruik hem voor PS4, Netflix en soms digitale TV.
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Sony Bravia. Check in de winkel en je bent verkocht. Niet alleen qua design, maar beeld komt echt niet in de buurt van andere op dit moment. 4K of UHD was voor mij niet interessant nog en alleen van dichtbij merk je echt verschil. Ik kijk over paar jaar wel weer.

    Oh, en check hoe handig die Netflix knop! :cool:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2015
    Garrett vindt dit leuk.
  9. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.758
    Bedankt voor je reactie! Ga er zeker eens naar kijken.
    Ik wil alleen over twee jaar ofzo niet weer een nieuwe willen kopen, dus twijfel of ik niet gelijk 4k of UHD moet nemen. Al zie ik zoveel verschil ook niet.

    En in de Mediamarkt vind ik al die TV's van 140cm wel mooi, maar als ik dan thuis kom ben ik toch bang dat deze veel te veel aanwezig zal zijn. Nog maar even goed nadenken, ik ga die Bravia even checken!
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Ik zoek er ook een maar dan in een wat lagere prijsklasse, rond de 500 euro. De Expert heeft nu wel een leuke aanbieding, de UE43J5600. Maar ja, misschien is er wel een andere die beter is.
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Hmm, wat maakt die beter dan dat type die ik had geplaatst?
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ga gewoon lekker voor die Samsung.

    Lethal doelt denk ik meer op het beeld van de Sony (iets beter) en de inputlag die bij Sony lager is.

    In deze prijsklasse merk je haast geen grote verschillen.

    De Samsungs en Sonys zijn beide fijne toestellen, smart gedeelte van Samsung zit goed in elkaar en werkt snel.

    43 inch of 40 inch, ik zou het wel weten.

    Dit jaar heb ik een 55 inch Samsung gekocht ipv te wachten op de nieuwe Sony lijn (die dan weer ook een behoorlijke prijskaartje zou hebben).

    Tot de dag van vandaag geen enkele spijt.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2015
    Jorrie vindt dit leuk.
  14. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, edit met "iets beter". :p
    Maar klopt Sony's zijn gewoon toptoestellen voor gaming. Er was hier laatst bezoek en die vond 't beeld bizar mooi terwijl hij een hi end Samsung heeft. Maar goed, met zo'n budget is er niks mis met die Samsung. Sterker nog, het paneel is beter. Die Sony W705 is 50Hz. Ga je naar een hogere klasse zou ik Sony nemen.

    Mocht je trouwens €100 meer te besteden hebben dan zou ik voor de Sony Bravia Android 43W755c / 756c (aluminium) gaan.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2015
    Jorrie en AnubisNefer vinden dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.758
    Heb inmiddels ook een 50" Sony Bravia :9
    Dat had ik eerder moeten doen
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Haha, nice! Welk model heb je? :)
     
  17. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    971
    Leuk Bevonden:
    8.758
    Sony Bravia KDL-50W805C Zwart, voor 739 euro
     
  18. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Lekker, lekker! Enjoy! :) Ik heb zelf de versie met aluminium frame en zonder 3D omdat me dat totaal niet boeit. Verder zijn ze gelijk.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2015
    Garrett vindt dit leuk.
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Meeste 2015 TV's zijn allemaal LED toch?
    OLED is voor mij nog onbetaalbaar. Maar hoe is de kwaliteit van LED ten opzichte van de 'oude generatie' HDTV's (zeg bijv een HDready model uit ca 2007)? Geen idee wat de input lag van mijn huidige 37" tv is, maar nooit vertraging oid gemerkt. Wil al lange tijd een vervanger, groter beeld, kleinere bezel en vooral beter beeldkwaliteit. Lage zwartwaarde vind ik nu tegen het storende aan en met name image posterization stoort me.
    3D boeit me niet, 4k is voorlopig nog niet interessant (iig qua pixel resolutie) en HDR is het nog te vroeg voor. Dus dan kan ik beter kijken voor een goede FullHD tot ca 1000 euro (of minder). Sony was voorheen goed qua input lag, maar nieuwste modellen schijnen ook nog wel eens wat minpuntjes te hebben. Denk aan een 50-55" formaat.
     

Deel Deze Pagina