1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Briefing Oschersleben
    Round 5: Jetz geht's los auf Der Ring des Nibelungen
    Weer:

    Zwaar bewolkt en lichte typische grauwe NEDERSAKSISCHE übernevel. (zicht blijft redelijk tot goed,
    (keine angst/no fear)

    Kwalificatie:
    Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan.

    Heats:
    Heat 1: 17 ronden (incl. formation/startronde)
    Heat 2: 23 ronden (incl. formation/startronde, verplichte pit ronde 8 t/m 14)

    [​IMG]

    Rollende start
    Rollende start: Vanwege de aard van de baan en de 2 krappe bochten direct na start finish wordt er gestart d.m.v. een rollende start. De start vindt plaats op de Stadium straight, dit om zo veel mogelijk “ruimere” bochten te hebben voordat he technische gedeelte begint.

    Na het doven van de lichten rijdt het veld 2 aan 2 in formatie met 100 km/hr naar bocht 6. Bij ingaan bocht 6 verlaagt de polesitter zijn snelheid van 100 km/hr naar 60 km/hr. Dit blijft hij vasthouden totaan wittelijn na uitkomen bocht 10.
    De polesitter mag de start bepalen tussen de witte lijn na uitkomen bocht 10 (ter hoogte van het einde van de curbstones) en het begin van de eerste blauwe barrier/vangrail aan de rechterkant.

    Zie o.a. hieronder filmpje ter verduidelijking.
    http://xboxclips.com/asjemenou75/2e53bf15-98d0-4260-8929-85f7f5a10b68

    Pit entry:
    Oefen deze, ook hierbij geldt, je kan deze volgas nemen en via de muur rijden omdat schade uitstaat. Je mag de pit niet full speed nemen, je moet remmen en de muur niet raken. Gebeurt dit wel dan kan de wedstrijdleiding (achteraf) het als een onreglementaire pitstop zien.

    Pit exit:
    Je komt meteen op racelijn uit. Houdt hier rekening mee, achteropkomend verkeer op racesnelheid heeft voorrang. Voor mensen die achteropkomen, houdt rekening met mensen die uit de pit komen, dwing niet de positie af, maar blijf desnoods aan de binnenzijde van bocht 2.

    Safety Car:
    Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelokt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 100 km/hr. Als volledige veld is aangesloten volgt reguliere startprocedure “rollende start”, zie hierboven, met start op stadium straight. Tijdens safetycar mperiode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken.

    Veel succes en sterkte!.

    Let op het is een krappe baan, waarbij met name bocht 1 vaak uithuilen is.......zie ook wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Motorsport_Arena_Oschersleben
    [​IMG]
    Car: BMW M3 GT3
    Tuning: Allowed
    Hulpmiddelen/driving assists: Alles.


    Lobby Settings/driving assists:
    Omdat het de 1e XBWR Project Cars Cup is zijn de lobby instellingen
    en driving assists voorlopig nog op easy.
    Hierdoor is de drempel laag en kan iedereen meedoen op elk skills-niveau.
    Tire wear OFF
    Mechanical Failure: OFF
    Collisions: ON
    Race- en remlijn vrij naar eigen voorkeur
    Rolling Start: No
    Damage: off
    Fuel : real


    Bij onvoldoende belangstelling of lobbybezetting:
    AI: Het veld zal altijd aangevuld worden tot minimaal 10 deelnemers, AI zal op 75 % gezet worden.
    AI verdient geen punten.
    M.a.w. als er b.v. tussen jou en diegene die voor je finished 3 AI’s zitten, wordt de 3 AI’s ertussenuit geschrapt in de puntentelling.

    Calendar & tracks:
    Gedurende 8 woensdagavonden zal er gestreden worden op de volgende circuits.
    1.) Monza Full , verplichte pitstop heat 2.
    2.) Donnington GP, verplichte pitstop heat 2.
    3.) Le Mans Circuit 24 Heures du Mans (dag-nacht-dag)
    Endurance: "1 hour race of heroes"
    1 lange 1 uur durende heat/race (15 rondjes)
    incl. vrije keuze in aantal pitstops voor noodzakelijk tanken met fuel -tactics naar eigen keuze.
    M.a.w. vrije keuze in aantal liters fuel en aantal pitstops.


    4.) Sonoma GP, verplichte pitstop heat 2.
    5.) Oschersleben Full, verplichte pitstop heat 2.
    6.) Imola, verplichte pitstop heat 2.
    7.) Zolder, verplichte pitstop heat 2.
    8.) Spa, verplichte pitstop heat 2.

    Zorg bij de pitstop van heat 2 dat je niet hoeft te tanken omdat dit onnodig tijd kost.

    Raceday:


    20:00 uur FREE Practice
    20:15 uur Qualifying 1: 10 min.
    20:25 uur Heat 1 (25 min)
    20.50 uur Finish heat 1
    21.00 uur Qualifying 2: 10 min.
    21:10 uur Heat 2 (30 min)
    21.40 uur Finish heat 2
    Voor Le Mans endurance geldt een andere tijdschema.

    Rijdersbriefing:
    Op de maandag voorafgaand aan de race op woensdag zal de weersverwachting en drivers briefing worden gepost op het forum . (Regen zal niet voorkomen)
    Regen pas bij de volgende cup.

    Puntentelling en resultaten:

    Voor de podiumplaatsen zijn er progressief meer punten te verdienen als extra beloning voor het goede resultaat
    Heat 1: 16, 12, 9, 7, 6, 5, 4 ,3, 2, 1, 0…,0
    Heat 2: 16, 12, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0…,0
    Voor de endurance zijn het dubbele punten voor de race.


    Om de factor pech en geluk, door glitches/LAG/internetproblemen/disconnect of een onvoorziene prive afspraak/gebeurtenis, aanzienlijk te beperken voor het eindklassement, moeten alle deelnemers bij het slechtste raceresultaat van drie afzonderlijke heats het puntenresultaat aftrekken.

    De endurance race op Le Mans 24 H geldt voor de aftrek als 2 raceheats.

    Voordeel is ook dat als er nog later mensen bijkomen zij nog voor een goede eindklassering kunnen gaan.

    De totale cup duurt 8 weken. Waarvan het minste 3 resultaten van drie heats niet meetellen. (uitzondering is de endurance op Le Mans 24H die als 2 heats geldt voor de aftrek.)
    Lobby: Join LoyallRonin en/of Asjemenou75
    Raceleiding: Asjemenou75 en/of LoyallRonin

    Verzoeken tot race-reports worden in behandeling genomen indien voldaan is aan de eisen conform art. 5.1 t/m 5.8 Regels & Voorwaarden (November 201:cool:. Verzoeken worden toegezonden aan Asjemenou75.

    Indien Asjemenou75 betrokken is richt het verzoek dan tot LoyallRonin en vice versa.

    DISCLAIMER:
    Regels & Voorwaarden (November 201:cool: XBWRacing zijn van toepassing.
    Als je inschrijft dien je op de hoogte te zijn van deze regels.
    WEDSTRIJDLEIDING nog de host is verantwoordelijk voor de internetconnectie. Indien je tijdens of voorafgaand aan de wedstrijd door wat voor reden uit de lobby wordt gegooid, is dat geen reden tot klagen bij de wedstrijdleiding/host nog een reden om verzoek tot opnieuw opstarten lobby te doen.

    Vanwege het feit dat de lobby’s in beginsel erg onstabiel waren bij PC kan worden besloten om de lobby te verkleinen nog voordat de race is aangevangen.
    Dit zal random gebeuren, maar hopelijk doet dit zich niet voort.


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2015
    B Tender, Rossi46 en Divimus vinden dit leuk.
  2. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ja hoor, een officiële XBWRacing CUP voor Project Cars 3.0.
    Heeft te lang geduurd, maar hier is ie dan.
    De vakantie is voorbij, de temperaturen gedaald en de herfst komt eraan.
    We gaan weer knallen, zweten, scheuren, kibbelen, discusseren, ergeren en FUN hebben.:D:D:+:D
    Haal jouw raceoverall uit de mottenballen en sign up!!!
    Clean racing is het motto.
     
  3. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik hoop dat alles met 3.0 stabiel blijft voor iedereen die mee gaat doen! :) Ben er zelf helaas niet bij.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Geniaal. Als Snetterton niet op de kalender staat ben ik er bij ;)

    Even een beetje serieus, hoop dat we genoeg mensen bij elkaar kunnen krijgen. Op de gamechat na is het spel volgens mij redelijk klaar voor competitief racen. De auto's plakken niet meer aan elkaar en de servers zijn redelijk stabiel. Met een beetje geluk hebben we 4.0 al voordat het begint.

    M3 is ook wel een leuke auto omdat weinig mensen hier voor 3.0 mee hebben gereden. Maakt het ook iets eerlijker. Als hij net zo rijdt als de nieuwe 320 touring dan hebben we echt een super cup.

    Is het goed als ik de afbeelding ook even op het pCARS forum plaats? Had eerder al een topic gemaakt om Nederlanders naar XBW te halen. Denk dat we anders de 16 man niet gaan halen.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    De 320t is een WTCC kar en dit origineel een GT2 dus dat is wel even een verschil. :p
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Qua chassis zijn er natuurlijk wel een paar overeenkomsten. De M3 GT rijdt een stuk makkelijker, ondanks dat hij harder gaat, omdat hij standaard beschikt over ABS en TC (geen STM volgens mij). Heb nog niet veel in de 320 TC gereden maar die is qua rondetijden inderdaad een stuk langzamer maar rijdt toch ook wel erg lekker.
     
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dat was inderdaad een van de redenen voor deze BMW.
    Ik geloof dat na 3.0 pats de velgbreedte is aangepast.

    Maak maar zo veel mogelijk promotie voor de cup.
    In principe is het een Nederlandse cup, maar ik weet niet of wij voor Project Cars zo srict moeten zijn.
     
  8. Detje NL

    Detje NL XBL: Detje NL

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik ga mezelf in het diepe gooien en meedoen:thumbs: Het duurt tot 21:30 en dat is prima doordeweeks. Ik zal wel wat meer moeten gaan oefenen:thumbs:
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  9. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Helaas heeft de bmw M3 GT als die op real staat alleen stabilitycontroll of hoe je dat ook maar schrijft en verder geen abs ofzo
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Geinig.. Heb vanmiddag ook weer een tijdje GT3 gereden op Oulton park internationaal echt zo fijn. Bumper aan bumper samen met de AI die gewoon netjes mee reed zonder mij van de baan af te beuken. Daar kan Forza toch echt niet aan tippen. Ik baal echt van mijn reistijden van en naar mijn werk. Ik kom pas laat thuis en voordat ik gekookt heb en de boel aan de kant is het negen uur... En de wekker gaat weer om 05:00 uur. Dus voor mij zijn dit soort online races bijna niet te doen. Heb ik echt zo zwaar de piss over in....|:- #jaloerskijkendnaarjullie
     
  11. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er zeker bij! :thumbs:
     
  12. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ben er helaas niet bij. Moet dan werken elke woensdag :mad:
     
  13. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    =(kan jij toch verzetten cold?
     
  14. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik kan helaas niet. Hopelijk fm6 op zondag of een andere cup op zondag
     
  15. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Leuk! Heb wel weer zin in een XBWR-cup. Bij deze dan ook een inschrijving. Maar mocht blijken dat het nog steeds gezeik is met de chat, lag, kicks en 'phantoombotsingen', haak ik meteen weer af.
     
  16. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Hee leuk, ik ga wel lekker meedoen hoor. :)
     
  17. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    chat werkt nog steeds niet goed, verder draait het heel goed met 14 man. Gisteravond ook geraced op Zolder een dik uur zonder disconnects volgens mij met 14 man.
     
  18. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Loopt nog niet echt storm hier...
     
  19. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Sorry, gaat voor mij ook niet lukken.
    Tot FM6;)
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De aankondiging voor de 1e race a.s.woensdag en verdere info CUP volgt mogelijk vanavond al of anders morgen ochtend,:)
     

Deel Deze Pagina