1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Twee vrienden van mij hadden vandaag een story missie, iets genaamd met Bees. Beide vonden het een supertoffe missie met veel spanning en het gebied vonden ze ook vet. Dat gezegd te hebben, hoef ik eigenlijk verder niets meer aan wat jij zei toe te voegen. 100% mee eens, helaas....dat wel. De intro was oa zo subliem omdat het lineair was. Tot nu toe is de open world van de game niet extreem boeiend en er gebeuren tot zoverre weinig tot geen random dingen. Je komt met een open world structuur, dus dan kunnen zulke dingen er ook in. Maar dat lijkt niet het geval te zijn.

    Ik ga ongetwijfeld nog coole missies krijgen, maar ik weet gewoon zeker dat het niet de genialiteit van MGS3 gaat halen.

    Last but not least.....merk ik echt dat ik moeilijk in het verhaal kom door de manier van aanpak in deze game. Met aanpak bedoel ik....elke keer die credits, gewoon weird. Dan dat je al die tapes hebt om te beluisteren en hier lijkt so far echt het verhaal in te zitten. Sorry maar dan heb ik dat liever in cutscenes. Zoals het nu in MGS5 gaat is het alsof ik dingetjes van een lijstje afstreep, de missies dus. Het voelt raar aan en ik snak echt naar de missie structuur van MGS, MGS2 en MGS3.

    Lang verhaal kort....geef mij ook maar gewoon de lineaire aanpak.

    Dit is wel weer zo'n toffe Kojima touch:



    Wanneer je naar Mother Base gaat op de verjaardag die jij hebt ingevuld.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2015
  2. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    @Fiasco @BigKabuto

    Waar ik deel V briljant vind kan ik het stiekem wel met jullie eens zijn. Ik heb bijvoorbeeld enorm genoten van deel 4 en stiekem vind ik die structuur ook wat pakkender storywise.
    Het probleem zit voor mij in de open werelden die zoveel games tegenwoordig hebben. Heb in het afgelopen jaar meer kilometers afgelegd in games dan in real life. En ik mis gewoon de wat lineairdere opzet. Zoals eerdere genoemd werd Batman voor mij een stuk minder toen ze de stad in gingen
    Waar MGSV wel in uitblinkt vergeleken de meeste open wereld spellen is de combat, deze is zo fucking strak, nog steeds geen bug gezien.
    Verder is het een fenomenale game
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Zijn er eigenlijk wel mooie gedetailleerde moderne gebouwen in de game of zijn het alleen maar van die minidorpjes?
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Oh jongens toch, die proloog. 8)

    Kojima laat ons ook gewoon echt een uur lang rondkruipen als een kreupele. Dat is bijna net zo lang als Ground Zeros, lol.

    Ik vond het meest intense moment wanneer die assassin binnenkomt en dat je van een afstandje al denkt "Is dat nou Quiet?".
    [\spoiler]


    Ik baal wel dat ik er nooit aan toe gekomen ben om de real ending van Peace Walker te unlocken. Dan maar kijken naar Youtube...
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2015
  5. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    volgens mij zijn er weinig moderne gebouwen in Afghanistan :) maar misschien heb ik het mis
     
  6. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vond die legerbasis in GZ wel mooi gedaan anders. Maar ik heb het idee dat het veel van hetzelfde is in Afghanistan, tot nu toe ben ik niet onder de indruk.

    Mede omdat ik niet gehyped was voor deze game.
     
    Rienbu vindt dit leuk.
  7. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Vergeet niet dat Afrika ook een grote rol speelt in de game. Daar is het lekker groen en kleurvol. En er zijn ook lokaties in Afghanistan waar ik van ga watertanden :)
    Denk dat als er meer details etc waren toegevoegd dat wij konden fluiten naar de 60fps op de consoles.

    Maar snap wel heel goed wat je bedoeld
     
    Martijnn vindt dit leuk.
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik ben nooit zo goed in dit soort games.
     
  9. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Highfive!

    Ik moet vooral leren geduld op te brengen om eerst een kamp goed te bestuderen alvorens tot aanval over te gaan.
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou echt. Ik zie in filmpjes mensen even snel hup hup alsof ze niet te zien en te horen zijn. Doe ik dat dan ziet er altijd wel één van die gasten mij of hoort mij aankomen.. Lol
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  11. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Vreemde eend in de bijt hé :p
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Dit.
     
  13. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Yeah, ik kan naar Angola, beetje meer jungle please :cool:
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.055
    Leuk Bevonden:
    4.705
    En allemaal vieze beesten die je vergiftigen in je slaap. Wel alert blijven Jorrie! :+
     
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Slaap? Wie heeft nu slaap nodig :cool:
     
  16. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Spelen jullie telkens missies opnieuw, voor de secundaire doelen? Of gaan jullie gewoon door?

    Wat te doen met 'slapende' soldaatjes? Allemaal naar Motherbase sturen? :+
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    En we kunnen....

    [​IMG]
     
    Rienbu en Servantes vinden dit leuk.
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Ik speel gewoon lekker door. Zonder het herspelen is de game volgens mij al enorm lang, en daarnaast krijg je er volgens mij enkel extra geld en fame voor.

    En 'slapende' soldaatjes selecteer ik op hun skills. Je kunt op een gegeven moment je int-scope updaten zodat je hun skill level ziet. Hebben ze goede skills op gebieden waar ik mensen zoek? Dan gaan ze mee naar Mother Base. Anders laat ik ze lekker slapen.
     
    Gakkie en WinterBase vinden dit leuk.
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Die Ps4 ziet er wel heel heel fijn uit :eek:
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Grappig genoeg is die Bees missie dan ook de meest lineaire missie tot dan toe.
     

Deel Deze Pagina