1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Je hebt nu ook bundels (GTA V, Assassins Creed etc). Ik heb namelijk bij mijn 360 slim helemaal niet dat spel gehad, sterker geen een spel.
     
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ja duh.
    Maar zoals eerder gezegd; de cijfertjes zijn niet te vergelijken.
    Er is zo ontzettend veel veranderd in de game industrie, waarvan digitaal de meest recente is.
    En die staan er niet bij.
    Raar, I know, ik hoop dat die getallen ook eens vrijgegeven worden.

    De PS4/Xbone staan echt nog in de kinderschoentjes.
    Dat beiden echter beter verkopen dan beide voorgangers zegt écht heel veel.
    Die verkoopgetallen heb je niet als mensen ook geen games erbij kopen...niemand koopt een console van 400 euro om er niet op te gamen. Persoonlijk denk ik dat gamers juist wat diverser games kopen ipv allemaal dezelfde AAA game (om het effe te simplificeren;)).

    Neem Bloodborne bv. Die game is een miljoen keer verkocht.
    Dat is echt insane voor dat genre!
     
    Hybrid vindt dit leuk.
  3. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Heeft er ook mee te maken dat er verder amper exclusives voor de Ps4 uitkomen.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heeft niets met exclusives te maken....

    Omdat er weinig exclusives zijn, koop je dan maar Bloodborne puur omdat het een exclusive is?

    Nee, zo werkt het niet. Ik heb de game bv niet gekocht omdat het mijn genre niet is.
    Je hebt wel mensen die, nu het nog redelijk rustig is met het totale aanbod dit jaar, dat men eens wat anders probeert. Maar dat heeft niets met exclusives te maken.
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Gewoon kopen jonge.
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Het feit dat er weinig uitkomt op de Ps4 zou zeker een reden kunnen zijn on Bloodborn te kopen.

    Ben benieuwt hoeveel mensen deze game daadwerkelijk uitgespeeld hebben.
     
  7. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Daar las ik kort na de release een artikel over. Heel veel mensen hebben zich op de moeilijkheidsgraad verkeken, waarschijnlijk degenen die niet bekend zijn met Dark Souls. Er waren volgens dat artikel ook extreem veel mensen die de game weer hadden omgeruild of doorverkocht.

    Is voor mij eigenlijk ook 1 van de redenen dat ik hem (nog) niet heb gehaald. Gamen moet wel leuk blijven en hoeft van mij niet perse een achterlijk hoge difficulty te hebben. Maar ja, smaken verschillen. Check hem wel een x wanneer ik hem ergens goedkoop kan oppikken.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, doe nou niet alsof de Xbone een berg exclusives heeft.:lol:
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    1 uur dark souls gespeeld en heb bloodborne toch best gemakkelijk uitgespeeld uiteindelijk. Heel erg mee vermaakt en was ook echt een hele vette ervaring waar genoeg Xbox eigenaren jaloers op zullen zijn. Heerlijk juist een game waarbij niet alles uitgelegd wordt en waar jij en de community dingen zelf uit zoeken.
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Het zullen er iig niet minder zijn dan op de Ps4.
    Maar dat is weer een andere discussie waar ik niet nu niet op uit ben.
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2015
  11. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Dat bedoelde ik juist een beetje, je hebt Dark Souls gespeeld (ook al was het maar een uurtje) en wist dus wel een beetje wat je van deze titel kon verwachtten. Deze game blijft doordat, zoals je zelf ook zegt, je niet aan het handje wordt genomen en daarbovenop nog de moeilijkheidsgraad toch een beetje een niche game. De verkoopcijfers waren hier echter totaal niet naar, game heeft echt heel goed verkocht. Terecht ook trouwens, voor zover ik dat kan beoordelen zonder hem gespeeld te hebben.

    Ik denk echter dat veel mensen alleen de filmpjes hebben gezien, wel weer eens een vette exclusive wilden en toen deze game hebben gekocht. Zonder zich te realiseren wat voor een soort spel het nou eigenlijk is. Ik kan me voorstellen dat, wanneer je dan thuis komt en de game start, het toch een beetje afschrikt.
     
    X-Junk vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is alleen geen discussie, het is gewoon met bewijs aan te tonen dat de PS4 er een stuk meer heeft :)

    http://www.listwar.com/
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Qua AAA hebben we voor de rest van t jaar anders maar bar weinig om naar uit te kijken op de ps4
     
  14. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Inderdaad met AAA voor de PS4 is er niet veel soeps meer (misschien E3 nog een leuke aankondiging) de X1 heeft voor mij ook maar een game voor dit jaar en dat is Tomb Raider.
    Maar goed om daar nu speciaal een console voor te halen, ik wacht eerst wel even de beelden af.
     
  15. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Klopt natuurlijk wel wat je zegt, maar bij de Xbone kijk ik eigenlijk ook alleen uit naar Halo 5. Qua exclusives is het op beide consoles nog niet best.

    Als ik het vergelijk met de 360. Kocht ik in 2006 en had binnen een jaar een heel zootje nieuwe titels, namelijk: Saints Row, Gears of War, Dead Rising, Mass Effect en Assassin's Creed. Dat is nu helaas wel anders.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Xbox heeft iig Tomb Raider nog, ps4 had alleen uncharted en nou is die ook nog s uitgesteld
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat ben ik helemaal met je eens. Daar loopt Sony atm flink op achter. Hopelijk komt Persona 5 dit jaar uit en dan is alles weer goed.
     
  18. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Als is dat (vooralsnog) natuurlijk wel een timed exclusive. Verwacht dat deze uiteindelijk ook nog wel naar de PS4 komt. Zo niet, jammer dan. Ik moet het vorige deel zelfs nog spelen, persoonlijk nooit echt veel gehad met Tomb Raider.
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ook al is het niet nieuw, Gears zal ook wel weer een dikke hit worden voor de One. Velen kochten daarvoor toen een 360 en het blijft leuk om zo'n klassieker te spelen. Bij Halo ging het een beetje mis, maar Gears heeft bovendien ook een hele andere achterban.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Wat heeft MS het begin vh jaar gehad dan? Snap niet dat vanuit een consumenten perspectief eind van het jaar dikke exclusives moeten uitkomen. Gewoon dikke games is meer dan genoeg. Anders wordt het zo druk. Daarom heb ik The Order en Bloodborne gekocht. Er was niet veel anders, en geen spijt van gehad. In een druk najaar had ik die misschien laten liggen. Daarom blij met de datum van Until Dawn.

    Eind vh jaar spelen we toch Gears
     

Deel Deze Pagina