1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ach, ze kunnen het permitteren ;-)

    Ze hebben veel meer geld dan Sony. Laatstgenoemde moet het ook hebben van de gaming departement. Ze hebben al teveel afdelingen afgestoten en verkocht.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  2. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Denk pas over jaar of 5 op zijn vroegst. Ontwikkelingskosten moeten eerst terugverdiend worden. Nu komt eerst de battle van de vr brillen verwacht ik. Maar denk dat het meer een gimmick wordt dan doorslaand succes. Hoeveel van de huidige huishoudens heeft 3D tv en hoeveel % daarvan gebruikt het maandelijks? Mijn onderbuik zegt me dat het leuk is voor hardcore gamers, maar wie weet heeft straks iedereen 1 we zullen het gaan zien


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  3. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ze geven dan een signaal dat de huidige Gen niet sterk genoeg is om net zolang als de 360 te ondersteunen.
    Een krachtige X1, UHD ondersteuning, SSD HDD enz.
    De techniek staat niet stil.

    Deze Gen zal (gelukkig) eerder voorbij zijn dan de meeste denken.
     
  4. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Oh ja, nou wannee kan ik de Xbox two kopen? Of de ps5 volgend jaar kerst in de winkel?



    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat gaat MS niet doen. Maar ik geloof er niets van dat deze console generatie langer gaat duren dan de vorige, iets wat MS en Sony wel hebben gezegd. Ik zie dat echt niet gebeuren. Ik vind de XBox One top en de maandelijkse updates ook, maar sommige beslissingen zijn gewoon jammer die gemaakt zijn voordat de X1 uitkwam.

    We hadden dan geen resolutie onzin gehad en weet ik veel allemaal. Maar zelfs dan, zou dat ineens betekend hebben dat MS veel betere sales gehad zou hebben? Ik betwijfel dat een beetje.
     
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    2018 lijkt me een mooi jaar voor een next gen
    Hebben we 5 jaar kunnen genieten van de X1.
     
  7. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik zou eerder 2028 zien voor een next-gen, wie weet gaan ze veel op de cloud leunen, maar 2018... no way.
     
  8. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik verwacht het niet. Zowel de PS4 als de Xone breken alle records van hun voorgangers qua sales, dus alles duidt er nog op dat ze met deze gen doorgaan, denk dat er pas nieuwe gen komt als de sales gigantisch terug lopen. Dit soort bedrijven slachten niet de kip met de gouden eieren. Maar wie weet we gaan het zien in 2018


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    X-Junk en Insane/Erret vinden dit leuk.
  9. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt, maar zolang het verkoopt zullen ze dit nog niet doen, verder denk ik ook dat het niet netjes is naar de users toe als je al een nieuwe console launched.
    Wel verwacht ik inderdaad tegen de tijd van 2018/19 al nieuwe berichten van een nieuwe console.
     
  10. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ik verwacht ook niet dat deze generatie lang mee gaat, zeer zeker niet zolang als de PS3 en 360! Misschien kan W10 nog wat betekenen voor de Xbox One maar ook daar verwacht ik niet teveel van.

    @RogierM
    Welke records heb je het dan over? Game sales of console sales? Eerlijk gezegd denk ik dat 'ze' (Sony en MS) het allemaal wat mooier proberen te maken dan het in werkelijkheid is.

    Ik bedoel neem eens een kijkje hier.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_bestverkopende_computerspellen

    En de getallen qua games van de current gen komen niet eens in de buurt van die van de last gen.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De getallen dat er nu meer Xbox one's zijn verkocht dan 360 in dezelfde tijd en meer PS4's dan PS3's in dezelfde tijd. Een stuk meer zelfs.
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Maar uiteindelijk hebben Sony en MS daar niet veel aan het gaat om de software en zoals ik al liet zien loopt dat toch even een heel stuk achter op last gen. Vind het zelf een beetje schrikbarend dat GTA V in die lijstjes staat voor de current gen aangezien dat laat zien dat er dus een soort van 'gebrek' is aan games die alleen voor de current uitgebracht worden.
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    GTA is gewoon GTA. Die verkoopt altijd.
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat klopt, maar dan nog het is een last gen titel. Ik had verwacht dat er een exclusive op 1 zou staan. (PS4) We zijn immers al sinds de launch een aardige tijd verder.
     
  15. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Zat die wiki pagina een beetje door te lezen.

    In eerste instantie viel me op dat de hoogste verkoopcijfers van de games bijna allemaal vanaf 2010 zijn gehaald (Halo 3 en de Call of Duty's even buiten beschouwing gelaten), dus enkele jaren nadat de consoles gereleased zijn. Logisch natuurlijk, aangezien er toen veel meer 360's en PS3's onder de tv stonden. Maar in 2010 was de PS3 al zo'n 4 jaar op de markt en de 360 zelfs als 5 jaar. PS4 nu dus zo'n anderhalf jaar en de Xbone is pas sinds vorig jaar wereldwijd verkrijgbaar. Vind niet dat je dat eerlijk met elkaar kunt vergelijken, aantal verkochte games op een 4-5 jaar oude console of de verkochte games op een 1-1.5 jaar oude console, daarvoor moet je eigenlijk nog 3 jaar wachten en dan de verkoopcijfers naast elkaar leggen.

    Klikte vervolgens op de Engelse wiki pagina, zie ik ineens hele andere verkoopcijfers staan. Blijft volgens mij toch altijd een beetje koffiedik kijken. Shipped of sold? Zijn digitale verkopen meegerekend? Enige cijfers waar je een beetje houvast aan lijkt te hebben zijn de cijfers die Microsoft en Sony zelf naar buiten brengen, deze lijken te zeggen dat de huidige generatie consoles sneller verkoopt dan de vorige generatie in hetzelfde tijdsbestek.
     
  16. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Het aanbod aan games was in 2010 ook wel even heel wat groter dan nu het aanbod op de Xbox One en PS4 he dus dat is niet echt een excuus.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Exclusive gaat nooit bovenaan staan.
     
  18. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Er staan bijna alleen maar AAA-titels in die lijstjes, bij zowel de vorige als de huidige generatie. Dat er meer te kiezen valt wil niet zeggen dat mensen dat ook echt doen of willen. Er staat niet voor niks 5 x Call of Duty in het lijstje met PS3 titels. Ik vind het aanbod aan games voor deze generatie overigens ook al best wel breed, al stikt het natuurlijk van de remasters en definitive editions.

    Aan de andere kant zou je ook kunnen stellen dat er tegenwoordig nog (te) veel multiplatform games naar de 360 en PS3 gaan, wat weer eventuele verkopen van Xbone's en PS4's in de weg staat. Dit kan dan indirect ook weer invloed hebben op de verkoop van games op deze generatie consoles.

    Nogmaals, weet totaal niet of die lijstjes op wiki überhaupt betrouwbaar zijn. Engelstalige komt in ieder geval met hele andere cijfers. Om nog even terug te komen op 1 van je eerdere posts, ik denk trouwens ook niet dat deze generatie net zo lang meegaat als de vorige. Ik vind dat de 360 en PS3 eigenlijk te lang zijn doorgegaan, gaan eigenlijk nu nog steeds door.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Die gaan nog steeds door inderdaad al wordt het wel steeds minder. Het heeft ook een reden dat er heel veel gamers (nog) niet overstappen de current gen is gewoon 'mwha' niet indrukwekkend zoals ooit de 360 en PS3 wel waren. Zal vast persoonlijk zijn maar dat is wel een van de redenen waarom er nog zoveel mensen geen current gen hebben. Het hobbelt nu al achter de pc aan.

    En dat die lijstjes niet hetzelfde zijn is doordat de Engelse niet meer ge-update is sinds 2012... (Total PlayStation 3 games sold as of March 31, 2012: 595 million etc etc)
    Kinect Adventures en Halo 2 waren volgens mij toch echt exclusives hoor...
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Daar zitten bundelcopies bij....beetje valsspelen met de getallen imo.

    Zelfde is dat die Wii game bovenaanstaat; ook alleen omdat er een 'free' Wii mote bij zat.
     
    Hybrid vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina