1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dan is het ook je main, of je dat nou leuk vind of niet.:+
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik moet de kickstarter nog steeds beginnen. :+
     
    Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  3. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Oh dat wil ik graag geloven maar dan klopt er gewoon iets niet.
     
  4. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    http://www.nu.nl/gadgets/4040756/sony-draait-nog-verlies-maar-rekent-jaar-winst.html

    Eindellijk lijkt de toekomst voor Sony weer wat rooskleuriger te worden, en het positieve is dus dat dit komt nadat ze nu de focus van mobiele telefonie naar Playstation hebben verplaatst. na ongeveer 7 jaren van verliezen en verkopen van delen van de Sony onderdelen, lijkt er weer licht in de tunnel te komen, met de focus op de Playstation.

    "De positieve verwachting heeft Sony te danken aan groeiende verkopen van de Playstation 4 en bijbehorende games en diensten.
    In boekjaar 2014 verkocht Sony 14,8 miljoen exemplaren van de Playstation 4. Dat is goed voor een omzetstijging van 33 procent naar 1,3 miljard yen (9,8 miljoen euro). De verwachting voor 2015 ligt op 16 miljoen exemplaren."
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Tot nu toe blijf ik de PS4 veruit de beste console vinden. Multitasken is geen optie met de One, als je een spel start en iets in je dashboard wilt doen dan slaat alles direct vast en mag je hopen dat het weer goed komt. Op de PS4 is dit totaal geen probleem. Daarnaast vind ik het dashboard van de One vreselijk. Eerst dacht ik dat het een kwestie van wennen was maar het werkt (imo) gewoon traag en niet handig. Het heeft een hoog "druk op start om af te sluiten" gehalte.

    Daarnaast kent PSN vs Live ook geen groot verschil meer zoals vroeger, integendeel, PSN is op dit moment gewoon gelijk aan Live. Nog nooit nat problemen op de PS4 gehad en op de One mag je eerst allerlei triggers indrukken voor een submenu en portforwarding is niet voldoende meer.

    Nee, totaal niet overtuigt van de one op dit moment. De PS4 blijft nog even staan en er gaat toch echt een console uit dit jaar. Dus het is meer een keuze tussen de "vriendenconsole" en de betere PS4 console...damnit...

    - Tapatalk
     
    Rienbu, AnubisNefer en Daz vinden dit leuk.
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vergeet niet dat je kan snappen he? Twee keer xbox button indrukken.
    Vastlopers heb ik nog niet gehad.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Speel de laatste tijd veel vaker op de One dan voorheen, ook vanwege vrienden, en ik mis eigenlijk vooral Spotify. Het werkt zo makkelijk en je kunt gewoon lekker je game blijven spelen. Ik probeerde hetzelfde te doen met Xbox Music (bij gebrek aan wat anders) maar ik kon de applicatie alleen 'snappen'. Beetje gare functie imo.

    Op zich wel tevreden met de One. Het zou alleen een fijne bijkomstigheid zijn als de multiplatform Xbox One games eens hetzelfde zouden performen als de PlayStation 4 versies. Daar word ik wel een beetje kriegel van.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    2 keer de xbox button + x of y, ook dat gaat net weer wat minder snel dan de PS4 met meer knoppen combinatie. Het is het allemaal net niet.

    - Tapatalk
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee ik bedoel friends openen etc.
    Ligt ook een beetje aan je dns hoe snel het gaat. Google dns is voor mij een stuk sneller dan mijn normale ziggo dns.
     
  10. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    New interview with original Xbox Founder Ed Fries commenting on how Xbox One is faring against PS4.

    The man who fought Microsoft’s first “console war” says it looks like his former company lost the most recent battle to arch rival Sony.
    Ed Fries, who led the team that created the first Xbox in 2001, said things seem to be slowing down in this installment of the high-stakes sales battle between the Xbox and PlayStation franchises.

    And the winner is: “I think it’s PS4 by a nose,” he said.
    Fries said things could change with the upcoming release of virtual and augmented reality devices. Microsoft and Sony have taken different approaches in that emerging space and so that wildcard could still shake things up.
    But the way things stand now, Fries said Microsoft doesn’t look like it will quite be able to close the gap after his former company bobbled the Xbox One launch in November 2013.
     
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ben benieuwd wat Activision aan het doen is. Zal de deal nu met Sony zijn gemaakt met call of duty? Hoor er sterke geruchten over.
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Activision,

    Always sail with the wind that blows the most money towards you.

    Always.
     
    LageTrial en Alexknl vinden dit leuk.
  13. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Zeker waar, maar als die wind eventjes naar Sony waait vind ik het niet erg. Anyways, het liefst zou ik gewoon zien dat alles en iedereen gelijk is. Geen fanboy wars/gedrag of iets. Gewoon elkaar respecteren als gamer, want dat is iedereen toch? Ondanks op welke console/pc zij of hij speelt.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Haha, op internet? No chance :+
     
  15. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Vind eerlijk gezegd die fanboy wars/gedrag wel grappig, heb me in ieder geval goed vermaakt met sommige reacties op forums (zeker hier).
    E3 komt er weer aan dus wordt weer extra leuk!
     
    Nightbringer en AnubisNefer vinden dit leuk.
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Beetje fanboy war is altijd wel leuk, daarnaast is volgens mij juist dit topic voor :eek:

    Iedereen heeft z'n eigen voorkeur en zal dat vaak ook wel een klein beetje verdedigen.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Eerlijk gezegd denk ik ook dat ze de 'battle' al verloren hebben. Allereerst helemaal verkeerd in de markt gezet teveel gefocust op tv/media. Gamen zou een bijzaak nog zijn kan ik mij herinneren... Nu blijkt toch het tegendeel.
     
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Een extra reden om nog eerder een krachtige next gen console te releasen.
     
  19. TreV

    TreV Enchantment?

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    119
    Serieus? :confused: Dat ding is nog niet eens een jaar in Nederland verkrijgbaar.
     
  20. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Daarmee zou MS een verkeerd signaal afgeven naar de bezitters van de One.
     

Deel Deze Pagina