1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Football Manager 2014

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 22 okt 2013.

  1. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Bij toeval kwam ik bij dit topic terecht. Hou wel van manager games, maar ik snap echt niet dat er mensen zijn die zo makkelijk door het spel heen komen... Wat is de truc?? Het gaat bij mij in het 1e seizoen altijd best goed, waarna het alleen maar slechter en slechter gaat, verlies partijen tegen ploegen die je normaal gesproken moet winnen met een nulletje of 8 en noem het maar op... Nu ik dit typ, ga ik fm2014 maar weer eens spelen haha
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Er is niet echt een truc.. Kijk goed naar je team, welke spelers heb je? Welke spelersrollen zijn zij het beste in? Maak een goede balans en ga niet vol op de aanval.

    Ik zal spoedig een nieuwe update posten, net klaar met seizoen drie. Heb aardig wat te posten.. ;)
     
  3. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Oefenen, op je bek gaan en nog eens proberen. :D Als het vooral in je eerste seizoen goed gaat en daarna minder dan is het denk ik een kwestie van verkeerde beslissingen maken mbt het beleid van bijvoorbeeld transfers.

    Momenteel eventjes geen tijd voor fm, zit helemaal in Crusader Kings 2 met de Game of Thrones mod. :+
     
  4. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik speel volledige mdous maar ik maak gebruik van Instant result, heb eerlijk gezegd geen tijd meer voor hele wedstrijden te analyseren (ook al vind ik dat wel erg leuk)
    Vermaak me nu prima met van die tussendoor games.
     
  5. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    :mad:

    M'n savegame werkt niet meer, heb nog wel een oude van het begin van het seizoen. Was bezig met een geweldig seizoen, halverwege had ik nog maar 2 wedstrijden verloren en het was super spannend bovenin.

    Sandro bracht helaas niet waar ik op gehoopt had en Ponce stond dan ook vaak basis. Twijfels of ik opnieuw ga beginnen of dat ik vanaf het begin van het seizoen weer ga beginnen.
     
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Balen man! Wat heb je nu gedaan?

    Mijn update komt vanavond! Ben al weer halverwege het vierde seizoen en heb nog niet gepost over het einde van mijn derde seizoen, de nieuwe spelers (met bijzonder wat opvallende namen!) etc.
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256

    Einde derde seizoen
    [​IMG]
    Een superseizoen! Net aan plek 6 gehaald wat recht geeft op de Europa League. Wat sinds 1975/1976 niet meer is gebeurt. :)

    Wedstrijden
    [​IMG]
    [​IMG]

    Opvallende statistieken
    [​IMG]
    [​IMG]

    Richairo Zivkovic heeft echt een topseizoen gedraaid, zeker als 20 jarig ventje. Hij speelde niet alles, wisselde soms af met Mason Bennett die het ook uitstekend heeft gedaan.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeibriljant Tielemans, sterk eerste seizoen. Veel assists uit vrije trappen en corners ook.
    [​IMG]

    Gabriel Torje, die ik voor een hele goedkope prijs heb binnengehaald deed het ook uitstekend. Had hem eigenlijk alleen gekocht omdat ik echt een extra flankspeler moest hebben. Hij heeft me erg positief verrast zoals je kunt zien haha. Heb hem wel moeten verkopen omdat ik wat geld moest hebben.. later meer.

    [​IMG]

    Datzelfde geldt voor Sinclair, die als gratis aankoop het erg goed heeft gedaan.
    [​IMG]

    Overzicht team statistieken en individueel
    [​IMG]

    [​IMG]

    Opvallende uitslagen
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Bam!

    M[​IMG]

    [​IMG]


    Nieuwe seizoen!

    Nieuwe assistent, best aardige stats ook :D
    [​IMG]
    [​IMG]
    Transfers!

    Zoals je kunt zien heb ik met weinig geld aardige spelers binnen gehaald!
    [​IMG]
    Giannelli Imbula: Presteerde zeer constant bij zijn vorige club getuige de gemiddelde rating van 7.45 in zijn laatste seizoen bij Lille. Een middenvelder met goede passing, techniek en kan ook als linksback uit te voeten.
    [​IMG]

    Eliaquim Mangala: Mocht vertrekken van Man City. 6.25m. Koopje!
    [​IMG]

    Lucas Moura: 4,8m. Nog een koopje! Tot nu toe een top aankoop geweest! Eindelijk z'n draai te pakken.
    [​IMG]

    Rabiot: 2.3m. Voorlopig moet hij het doen met een reserverol maar kon hem niet laten liggen voor deze prijs.
    [​IMG]

    Lima: Talentvolle keeper van Palmeiras overgenomen voor de toekomst, regen.
    [​IMG]

    Jesé: gratis! Maar moet helaas nog wennen denk ik aan de speelstijl, valt nog een beetje tegen.
    [​IMG]

    Loting Europa League
    [​IMG]

    Groepwinst
    [​IMG]


    Goed. Al al met een geslaagd derde seizoen en tot nu toe een wisselend vierde seizoen. Sta nu 8'ste maar heb vooral in het begin veel onnodig puntverlies geleden. Nu is de wintertransferperiode aangebroken dus ik ga eens kijken wat ik daarmee kan doen..

    [​IMG]




     
  8. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    De competitie is nog erg spannend wat betreft de strijd om de vierde plek, met nog vier wedstrijden te gaan.. Zal ik Champions League halen?
    [​IMG]
     
  9. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Vanavond zal ik weer een update doen. Heb het gevoel dat iedereen dit topic een beetje vergeten is.. :+

    Hoe gaat het met jullie careers @Divimus @Mallakai @Typisch @dinjooo ?
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ziet er goed uit @Daz ! nog altijd met Derby! echt respect voor je prestaties ook!

    Ik zweef helaas een beetje tussen de clubs, ben nu weer bezig met Twente maar de motivatie om door te knallen ontbreekt mij eerlijk gezegd.
    Heb nu de Zuid-Amerikaanse competities erbij geladen voor eventuele talentjes en dan een soort handelshuis er van te maken.

    Een minpunt van Fm (eigenlijk alle edities) je koopt een wereld talent voor goedkoop, hij ontwikkelt zich extreem goed bij je club, wordt voor veel geld verkocht (altijd leuk) maar vervolgens speelt hij bij zijn nieuwe club maar 5 wedstrijden in het jaar..
    Wordt dan vervolgens spotgoedkoop doorverkocht om daar ook maar een paar wedstrijden te spelen.

    Dat terwijl ik het juist leuk vind om zo een speler te volgen in zijn carriere.
     
    Daz vindt dit leuk.
  11. Optimus

    Optimus Optimus

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    8
    Nou dat ziet er echt prima uit Daz. Je hebt wel wat leuke spelers ook. Tielemans heb ik zelf in twee games gehad (Ajax en Schalke) en is geweldig. Ik heb hem omgetraind naar een RM, maar vaak genoeg ook op CM gezet. Geeft assists, maakt belangrijke goals en heeft gewoon ook erg goede stats. Al kan het per game echt veel verschil maken hoe goed Tielemans is. Maar zijn stats zijn gewoon sowieso heel erg goed, wat heet wereldtop. Voor die prijs waar jij hem voor hebt is het echt een steal.

    Maar je hebt meer steals: Lucas en Mangala. Lucas is gewoon echt een prima winger, zeker voor een club als Derby, hij doet het ook alleraardigst zie ik. Ook Mangala is gewoon een prima versterking, maar lijkt wel iets minder te presteren. Jese transfervrij is ook geweldig natuurlijk. Misschien wat meer vertrouwen geven? Heb ook wel ervaring met Jese (had m met Schalke transfervrij opgepikt) maar speelde sporadisch en kon denk ik daarom ook niet imponeren. Heb hem toen na een jaar maar verpatst voor ik meen17.5 mio. Prima (transfervrije) investering geweest!

    Imbula vind ik ook wel erg goede stats hebben, maar helaas verdedigend niet zo goed. Zou in mijn systeem (4-5-1 lekker verdedigend :+ ) niet passen.
    Zivkovic doelpuntenmachine heb ik verder weinig aan toe te voegen. Kostte wat maar hij geeft wel het nodige daarvoor terug.

    Al met al heb je een heerlijk team en gaat het erg goed. Ben benieuwd of je echt kunt doorstoten naar de top.

    Krijg zelf als ik dit zo lees ook weer zin om te spelen.
    Ben blijven hangen in een game waarin ik werkloos begon. Nooit eerder gedaan en had het plan om uiteindelijk bij een topclub te eindigen en CL te winnen.
    Eerste seizoen ergens na de winterstop ingesprongen bij Almere City...eindelijk had ik een baan, echt zoveel afwijzingen gehad.
    Ze stonden toen 13e na 22 wedstrijden. Ben toen 16e geworden haha snel weggegaan en toe was ik weer een tijd werkloos.

    Toen na maanden vruchteloos solliciteren werd ik aangenomen bij Chesterfield. Dat was Sky bet League 1 (derde divisie). Ze stonden toen na 32 wedstrijden 16e (van de 24 clubs). In de resterende wedstrijden met mn 4-5-1- gespeeld en dat werkte en niet zo een klein beetje ook; was er zelf verbaasd over. In de resterende 14 wedstrijden uiteindelijk 7e kunnen worden en op een haar na play offs gemist. Seizoen erop kampioen geworden en dus gepromoveerd naar Championship. Kreeg toen meen ik nog geen 3 miljoen transferbudget en keek toen jaloers naar teams als Norwich City en QPR; die spelers en salarissen als je dat vergeleek met mijn team.......ben daar toen blijven hangen en weer Xbox one gaan spelen.
     
    Daz vindt dit leuk.
  12. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Toffe update @Daz

    Football Manager ligt voor mij even stil. Misschien dat er binnenkort weer een periode aankomt dat ik weer de smaak te pakken heb. Na de crash van mijn savegame bij Napoli is mijn motivatie tot onder 0 gezakt.

    Maar als ik jou updates zo zie begint het wel weer te kriebelen :)
     
    Daz vindt dit leuk.
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Thanks voor jullie reacties, had ze al eerder gelezen maar niet op gereageerd nog. Derby zit even in een dipje, heb het al een tijdje niet meer aangeraakt.
    Daarom begin ik nu een game met een oude liefde van me; Palermo. Ik meen dat het FM 2012 was dat ik hiermee speelde, met toen als spits Abel Hernandéz en toen ook al Dybala.
    Die is weliswaar in real life nu naar Juventus, maar bij mijn game nog niet. Ik maak ook gebruik van de officiële FM update, en die dateert van, ik geloof, afgelopen winterstop.
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Eerste serieuze seizoen in FM 2015 ooit net afgemaakt (2014 wel gekocht maar nooit gesleeld), wat een game :D.
    2de in de PL, en:
    [​IMG]
    :D :D :D
    Wat een anale finale, 0-1 voor na een penalty, 1-1 in de tweede helft, rode kaart in de 73ste minuut (Henderson), Bayern rode kaart (Alaba) aan het eind van de wedstrijd, verlening, 1-2 in de tweede verlenging _O_
     
    Daz vindt dit leuk.
  15. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Nu de echte transferperiode's op volle toeren draaien kreeg ik toch wel weer zin om aan de slag te gaan met Football Manager. Altijd lastige keus welke club begin ik, en keus is toch weer op Feyenoord gevallen aangezien ik daar vaak het meeste plezier mee beleef.

    Speel met de Juli Update, dus spelers als Jan Arie vd Heijden, Vejinovic, Kuyt etc zitten al in mijn selectie. Nog een paar aankopen en mijn selectie is klaar voor het seizoen.
     
    Daz vindt dit leuk.
  16. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Is die update officieel of heb je die ergens vandaan? (LFCmarshall?)
     
  17. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Nee niet officieel, via hier : http://forum.manutd.nl/downloads.php?do=file&id=253

    Hij is gisteren nog geupdate, dus recenter kan bijna niet! (of Feyenoord haalt vandaag nog Botteghin op :+ )
     
    Daz vindt dit leuk.
  18. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Nu al weer een tijde bezig met een game in FM ook ben ik de Classic editie begonnen en heb ik alle logo's de foto's van de spelers en de Manutd.nl update geïnstalleerd, dat soort toevoegingen zorgen er wel voor dat de game leuker wordt.

    Juventus was mijn eerste project, ik heb het hier 4 seizoenen volgehouden, ik ben 3 keer kampioen geworden, 2 keer de Coppa Italia en 1 keer de Champions League.
    Het laatste seizoen werd ik 3de en merkte ik ook dat de spelers minder gemotiveerd waren, dat was voor mij ook een reden om te vertrekken.

    Na mijn 4de seizoen ben ik dus aan de slag gegaan bij Benfica, de reden hiervoor is dat ik het "rustiger" aan wilde doen, de competitie in Portugal is een stuk minder sterk terwijl je in Italie je eigenlijk geen puntverlies kunt veroorloven.

    De selectie van Benfica is zeer talentvol, ook heb ik een aantal regens gehaald die in mijn scouting lijst bij Juve naar voren kwamen als wonderkind.

    Als eerst Terra een koelbloedige braziliaanse spits.
    [​IMG]


    Fuentes een all round aanvaller

    [​IMG]


    Corral een linksback.
    [​IMG]

    En als laatste Lorenzo, een rechtsbuiten waarvan ik verwacht dat hij binnen 2 jaar voor erg veel geld weggaat.[​IMG]
     
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Heb nu 300uur in FM13 zitten, maar ben een beetje klaar met deze versie. Is het het waard om up te graden naar 15 of is 14 ook nog prima? 14 is namelijk 10 euro en 15 18 euro. En wanneer komt 16 uit?
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nice man! Lekkere regens ook. Ik heb dat nog nooit gedaan bij één club zitten en dan verder gaan bij een ander, ik bouw liever iets op bij een club om daar te blijven denk ik.
    Ik denk dat FM 16 uit komt in Oktober, daar ergens. Dus je zou kunnen wachten op 16, of 15 spelen in de tussentijd.
     
    Corona vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina