1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lag (te hoge ping\latency) bij Xbox One

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Silhouette, 14 apr 2015.

  1. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ervaar lag tijdens online games (bijv. Battlefield Hardline). Mijn ping\latency is 156ms (getest in de gedetailleerde netwerkstatistieken), dus volgens mij zit daarin een oorzaak.

    Ik heb een bekabelde verbinding, via een router naar de modem. Porten zijn geforwarderd, dus verbinding is open.
    Weet iemand hoe ik mijn ping omlaag kan brengen?
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    De test die je doet is naar de servers van MS in amerika. Daarom krijg je hoge ping. Maar dat heeft verder niks met BF te maken.
     
  3. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    @Silhouette @Hybrid Mijn ping is 164 als ik test op de Xbox en ik heb geen lag. Zoals Hybrid zegt heeft dat hier niks mee te maken.
    Zou je hetvolgende willen doen: Laptop / PC pakken en dan de kabel die nu in je Xbox zit daarin klikken.

    Dan bij Start ( op windows 7 en 8 ) gewoon intypen cmd en op enter drukken. Komt er een zwart schermpje. Hier typ je in: ping www.google.nl -t

    Nu zie je dat hij gaat tellen. Hoeveel ms hij erover doet om google.nl te bereiken. Kijk hier 1 minuut na. Blijft je ping steady ( dus tussen de 10 en 20 of 20 en 30 ) dan is het goed. Gaat je ping van bijvoorbeeld 22 naar ineens 56, dan weer 22 dan weer 80 etc dus onregelmatig. Dan heb je connectie problemen. Dit heb ik ook gehad. Modem vervangen en nu is het weg. ( je kan ook altijd je provider bellen om te kijken of ze storingen zien op je modem. Ik heb Ziggo 3 keer gebeld tot ze het eindelijk zagen terwijl die ping bij mij al even onregelmatig was. Uiteindelijk modem vervangen en nu is het goed.

    Laat je bevindingen even weten. die -t wel erachter typen anders heb je maar een loop van 3.
     
  4. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    @Dagger, test gedaan: gemiddelde ping 17ms, een enkele uitschieter naar 20, een keer 23, de rest 16-19ms. Lijkt me prima.

    Wat het extra vreemd maakt dat ik (hinderende) lag ervaar.. Dit was trouwens ook al bij Battlefield op mijn PS3.. Dacht daarom deze keer maar eens voor een Xbox te gaan..

    Waarom is de pingtest op mijn XO dan wel torenhoog?
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat ik schreef. Daarom. :)
     
  6. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Daarom ;)
    Daarom word ik in BF neergeschoten voordat ik iemand zie ;)
    Daarom is mikken nog moeilijker dan het al is ;)
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Huh?
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Ping is hoog omdat je meet naar een Amerikaanse server zoals hybrid zegt. Ligt daar niet aan. Is bij mij ook zo en ik heb geen lag. Is het alleen bij Bf of meerdere games?
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Hij zoekt naar een reden om te zeggen dat zijn deaths niet aan hemzelf liggen. Jij zegt 'daarom' en hij vat het op als zo is het nou eenmaal. Vandaar die overtrokken reactie.

    Man up silhouette en lees gewoon wat men hier aangeeft. Daar bereik je meer mee dan een poging tot grappig zijn
     
  10. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Was niet mijn bedoeling grappig te zijn.. Excuses.

    Ik heb alleen Battlefield HL voor de XO, dus kan het niet vergelijken met andere spellen.
    Op de PS3 had ik 'problemen' met BF 3 en 4 en FIFA (trage, niet-reagerende spelers).

    Ga nu testen met een reset van modem en router.
     
  11. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Getest met hard resets.
    Eerste potjes BF daarna speelden prima! Voor mijn gevoel kwam er na een paar potjes wat lag terug.
     
  12. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Dan denk ik dat er toch een storing in ofwel je Modem of Router zit. Je kunt 3 dingen doen:

    1. Andere game aanschaffen om online te proberen. Of te lenen van vrienden. Fifa is geen goede optie aangezien de EA servers klote zijn en heeeeeeel gevoelige voor de kleinste dingen in je netwerk. Dat spul lagged gelijk. Heef iedereen last van. ( De provider zal vragen of je het alleen met die game hebt of niet, dus je kunt beter met een andere game ook even testen ).

    2. Zet je Xbox beneden neer naast het modem. Dan een kabel direct van je moden naar je xbox. Hiermee omzeil je heel je netwerk en zit je direct op de lijn. Kan namelijk zijn dat je router wellicht wat shit geeft of niet goed door laat. Als hij dan nog altijd lagged moet je gaan bellen. ( dit is iets wat de klantenservice van providers ook vraagt dus kun je beter eerst doen.) Lagged hij niet meer moet je alle apparaten vervangen tussen je modem en je Xbox ( Switch / router )

    3. Bel je provider op. Vraag of ze je modem willen uitlezen en kijken of ze een storing zien. Dit kun je het beste doen als het weer echt erg lagged. Dan weet je dat ze kijken op een moment dat het erin zit. Ik heb dit ook gedaan en bij mij zat er een storing in het modem zelf. Nieuw modem en probleem is gefixed.
     
  13. Silhouette

    Silhouette New Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Een andere game kopen/lenen, nu nog even niet..
    2. Heb ik al getest, directe koppeling aan modem maakt geen verschil in ping.
    3. Heb met Ziggo gebeld, zij gaven aan dat de verbinding en modem er prima uit zagen. Kan misschien eens bellen op het moment van de 'klachten'.
     
  14. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Battlefield HL heeft vanaf begin server problemen zoals ik her en der lees.

    Hun twitter. Nog iets. staan genoeg berichten over. Zoals ik het bekijk is met je setup niks mis.

    Voor de rest is al gezegd dat zodra je op USA servers komt de ping met gemak richting 150ms of meer gaat, dan ben jij de spelbreker, lagger.
    300ms aantikken kun je beter ophouden, dan gaat het een stop-motion filmpje worden.
    Gewoon binnen de EU met mensen gamen.

    Dat is iets wat ik mij wel eens afvraag, als de USA gamer een ping van 50ms heeft en ik een 200ms, kunnen ze het dan niet zo maken dat iedereen in dezelfde groep een 200ms ping krijgt want dan heeft iedereen dezelfde 'lag' ergo nergens last van?
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Game heeft helemaal geen server problemen. Een disconnect gehad in 80 uur en nul keer lag.
    Soms restarten ze de servers gewoon of is er iets met xbox live aan de hand. Dat hij constant lag heeft heeft met iets anders te maken. Maar wat zal ik niet weten.
     
  16. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Moet je eens zoeken op 'battlefield hardline server xbox one' .

    Jouw friendslist is wss meer NL. Hij gaat richting USA. Ik heb al problemen door mn landinstellingen op Ierland, kom ik veel bij UK terecht. Dat geeft ook al meer laggy problemen.

    Gewoon EA en dan rant /end rant :p
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat maakt niks uit waar je landinstellingen op staan. Hij zal altijd de server pakken met de beste ping. En dat is zelfs nederland want EA heeft zelfs BF servers hier staan.

    En als je zelf de dingen leest op google. Zie dat de servers twee problemen hebben gehad door DDOS,
     
  18. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je je tv op game modus staan? Een te hoge input lag kan ook hinderlijk zijn.
     

Deel Deze Pagina