1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc.. [Deel 9]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 22 jan 2015.

  1. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ja man was echt super makkelijk te maken. Moest alleen bakpoeder en zoete aardappel halen. Duurde ook echt 5 min om te mixen met staafmixer en daarna gewoon de oven in.

    Smaak was goed. Niet al te zoet, dus had er wat pindakaas op gesmeerd. Had geen poedersuiker in huis haha. Dat doet hij namelijk zelf op de brownies.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Nice! Ik wil zelf deze een keer gaan maken:
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Deze maak ik nog steeds bijna elke dag:

     
    Daz vindt dit leuk.
  4. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Bijna elke dag, serieus? Nice, dan moet ie wel lekker zijn. :+
     
    Kevf vindt dit leuk.
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Voor degenen die voedingsschema's hanteren:
    Tellen jullie nog kcal bij op trainingsdagen? Zo ja, hoeveel? (bij bulk en cut)
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik werk met weekgemiddelden op het moment, maar hou er wel een beetje rekening mee. Met name dat ik op een dag dat ik train probeer mijn kcal inname een beetje te verschuiven na de training. Het spieropbouwende effect van trainen duurt ongeveer 48 uur. Stel dat jij traint om 17.00, dan gaat dat effect vanaf dat moment gelden. Alleen de voedingsstoffen die je binnenkrijgt vanaf dat moment (plus wat je nog aan het verteren bent) dragen bij aan je anabole toestand.

    Simpele variant: ik zorg dat ik wat extra eet na mijn training. Alles bij elkaar misschien 150kcal.
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ait. Ik ben nu een schema aan het fixen. Ik vind t nogal opvallend dat ik dagelijks ipv het aangeraden 80gram vet gemiddeld elke x maar aan de 40 zat. Niet echt goeie shit lijkt me.
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Need all 3. Zit op de 2600-2700 per dag. Lekker aangekomen. 70.5kg. Na volgende week weer cutten. Ben van plan rustig af te bouwen tot aan 2000 en daar cardio toe te voegen mocht ik niet meer vet verliezen
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Op de goede weg zo te lezen, maar 70.5? Hoelang ben je als ik vragen mag?

    Op moment weinig gedaan met voeding, slecht, maar ik zoek iets makkelijks. Ik heb een tijdje een zak gehad van B&F, maar dat waren vooral eiwitten voor na de training. Ik heb iets nodig voor voor de training, omdat ik het vaak niet trek om binnen een uur na de training het één en ander te eten. Ik mag best aankomen, train atm vooral bovenlichaam, want ik weeg nu 78 kilo ongeveer, maar daar mag nog wel 20 bij. Laatst las ik namelijk dat proteïne voor de training juist goed is, dus zou ik daar dan iets bij B&F voor moeten bestellen?

    Ik ben sowieso al niet van allerlei kort houdbare dingen in huis halen, dan let ik veel te veel op de datum en gooi ik het misschien te snel weg. Dus als ik iets met proteïne zou kunnen gebruiken, shake ofzo, dan haal ik daar lang houdbare melk bij. Ik probeer namelijk gewoon 3x per week te sporten, maandag ging best lekker, maar ben de afgelopen 1,5 week niet fit geweest. Ik wil nu gewoon weer proberen de 3x per week te halen, met proteïne als extra voeding naast het normale bammetje en avondeten.

    Iemand die mij kan helpen? Die zak eiwitten van B&F, daar heb ik het restant ervan aan mijn broertje gegeven.
     
  10. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Natuurlijk niks mis met alleen wat extra eiwitten naast je normale voeding, maar als 20 kilo aankomen je doel is ga je het daar niet mee redden. :+

    Lees eerst eens even de OP, want dat heb je blijkbaar nog niet gedaan. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  11. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Na de feestdagen ben ik weer lekker verder gegaan met sporten en zit weer op mijn gewenste gewicht.

    [​IMG]

    Ik merk dat het aankomen van spier best lastig is aangezien ik vaak maar 2 keer per week train. Toch ben ik wel blij met het resultaat :).

    Nog een ander vraagje trouwens. Heeft iemand hier ervaring met reizen en trainen? Ik ben van plan om over een half jaar 6 tot 12 maanden te gaan reizen. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om een beetje fatsoenlijk te eten en te trainen dan?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Gaat dan toch best netjes! Met twee keer in de week moet je ook niet al teveel verwachten. Maar een paar kg moet het eerste jaar misschien wel lukken. 6 tot 12 maanden is niet 'eventjes' op reis. Je kan natuurlijk wel redelijk goed blijven eten. Veel eiwitten, niet alle dagen bier etc. Als ik zelf op reis zou gaan voor een langere tijd zou ik investeren in 2 of 3 resistance bands. Daar kan je best veel leuke dingen mee doen. Verder misschien hier en daar een gym opzoeken?

    @Yellow 13 : dat gaat je qua spiermassa nooit lukken. Niet realistisch. Voeding is verder erg simpel. Reken je behoefte uit (formules zat). Trek daar wat van af om af te vallen (elke week 100kcal oid) en wat bij om aan te komen. Aankomen komt veel nauwkeuriger! 1kg per maand is toch wel max, halve is realistischer en nog minder naarmate je langer traint (daarom wordt elke dag wegen ook interessanter zodat je met gemiddelden kan werken). Bij aankomen dus ook erg langzaam omhoog in je kcal totdat je merkt dat je te dik wordt (>15%)

    Voorbeeld: 100kg man, onderhoud 3500kcal.
    eiwitten: 100 x 2 = 200 gram ( x2,2 als je afvalt, x1,8 als je bulkt)
    vet: 100 x 1 (of 1,5) = 100 of 150 gram vet
    de rest is voor carbs

    200 gram eiwitten = 200 x4 = 800kcal
    100 gram vet = 100 x 9 = 900kcal

    totaal = 1700

    3500 - 1700= 1800. Carbs leveren 4kcal per gram
    1800/4 = 450 gram carbs per dag

    en verder alles invullen in myfitnesspal.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  13. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik merk inderdaad dat ik wel spiermassa aankom, maar niet bijster veel omdat ik op onderhoud eet en 2 tot 3 keer per week train :).

    Die resistance banden zijn inderdaad wel een uitkomst! Lokale gyms opzoeken kan altijd inderdaad maar wordt wel snel prijzig denk ik. Thanks voor de tips in ieder geval ;).
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hou er maar rekening mee dat met zo lang reizen alles fucked gaat. Maar netjes man!
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Twee weken terug m'n ego laten winnen en gewicht gedeadlift wat ik eigenlijk niet met goede vorm kon doen. Bij de eerste rep voelde ik het meteen in m'n onderrug en toen ook gestopt. Sessie daarna squaten al bij warmup (60 kg) al enorme last van m'n rug. Toen een tijd alleen maar oefeningen gedaan waar geen druk op m'n onderrug kwam en had er eigenlijk ook helemaal geen last van. Gister weer gaan squaten, warmup ging nu prima, maar zodra ik met m'n werkgewicht ga kreeg ik meteen weer last.

    Is het verstandig om nu een schema te maken waarbij ik m'n onderrug niet belast (vrijwel geen compound dus) of is het toch verstandig om helemaal rust te houden?
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Nee, laat onderzoeken wat je blessure is en ga daar gericht mee aan de slag. Met alleen rust nemen ben je meestal alleen langer uit de running omdat het dan meestal met trial/error aftasten is of je weer kan belasten, een ongezonde manier.
     
  17. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Dat hoop ik juist niet, maar vrees het wel :+.
     
  18. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Oke, tnx.
     
  19. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    @Jerreby Een goeie tip ook is een TRX, of BXtreme o.i.d. aan te schaffen. Nieuw kosten ze aardig wat, maar je kan ze ook 2de hands voor een heel mooi prijsje krijgen.
    Je kan er heel veel oefeningen (Voornamelijk op eigen gewicht) mee doen waar je maar wil. Verder is reizen natuurlijk geen excuus om slecht te eten, wat dat betreft moet je gewoon discipline hebben als je wat wil vind ik. :)

    @Rigest Klinkt een beetje als kut nieuws. Maar squaten en deadliften etc zijn echt poep oefeningen imo. Zwaar overrated. Vooral omdat ze zo blessure gevoelig zijn.
    Ik zeg niet dat ik ze nooit doe, maar recordjes breken of wedstrijdjes doen etc doe ik niet aan mee, dat gaat meestal mis. Zijn wel betere oefeningen om de betrokken spieren te trainen.
    Maar goed, dat is mijn mening. :)
     
  20. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ziet er inderdaad wel oké uit, alleen vraag ik me af of dit praktisch is voor onderweg :eek:.
     

Deel Deze Pagina