1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Evolve

Discussie in 'Games' gestart door mitchdylan, 12 feb 2014.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Patch 1.1

    · Fixes issue on Xbox One with progress and save game data lost
    · Fixes issue with shadows/flashlight on Xbox One
    · Incremental improvements to matchmaking, invites, and rejoining on Xbox One
    · Various progression balance changes
    · Fixes issue where more than one class spawns, creating 5-man team

    Patch is al live trouwens :)

    edit: dit zijn overigens de balance fixes

    All Monsters
    Minor maintenance and improvements

    There is now a cooldown after each stealth pounce

    All monsters can see recent damage on their health bar to help make burst damage visible.

    Kraken

    Fixing some flight edge cases that were causing inconsistencies making him too powerful or too weak depending on the situation.

    Tranq
    Darts, Stasis Grenades and Harpoons pull Kraken down at a consistent
    rate regardless of whether he is in combat or out of combat. (they used
    to stack outside of combat)

    Kraken’s flight speed is no longer
    slowed by Tranqs and Stasis grenades since they pull him to the ground
    where running speed is affected.

    Aftershock
    Fixed a bug that was causing Aftershock to not break harpoon traps, Arc Mines or Sound Spikes.

    Wraith
    Making
    her movement speed less bursty which makes her easier to keep track of.
    Making Supernova less lethal while still allowing it to be just as
    powerful. Making Warp Blast a damage dealer instead of a traversal
    mechanic.

    Warp Traversal
    Speed reduced 25%
    Supernova
    Duration decreased by 50%
    Decoy
    Wraith becomes visible for half a second when shot while cloaked.

    Cooldown increased by 2 seconds.

    Warp Blast

    Speed reduced by 40%.
    Radius levels up now instead of range.
    Max travel distance set to 30 meters for all levels.
    Damage increased by 10%.

    Trappers

    Increasing the Trapper's effectiveness.

    Mobile arena

    Can
    no longer be heard by the Monster player (equipment sfx and VO
    callout.) Monster players need to be more aware and see the location of
    the Hunters rather than just listening for the Mobile Arena audio.
    Markov
    Balancing the Arc Mines a bit.

    Arc Mine

    Damage reduced by 20%
    Fixed a bug where damage extended past the trigger radius.
    Health reduced by 75% (they pop real easy now with flame breath, etc.)
    Arm time increased by one second.

    Hyde

    Making
    Toxic Grenade a more effective area of denial weapon while also making
    it less spammy. Buffing Hyde's overall damage output.

    Toxic Grenade

    DPS increased by 50%

    Now explodes in proximity to a monster (works vs airborne Kraken now)
    Throw rate reduced
    Toxic cloud lifetime reduced by 15%

    Minigun

    Accuracy increased by 12%
    Damage increased by 20%

    Parnell

    Multifire Rocket launcher

    Has better accuracy while jumping and jetpacking

    Maggie

    Harpoon Trap

    Arm time increased by one second.

    Griffin

    Sound Spike

    Detection range increased to 60 meters
    Now detects stealthing monsters within a 15 meter radius

    Bucket

    Guided Missile Launcher

    Damage increased 11%

    Cabot

    Rail Cannon

    Damage reduced by 30%
    Reload time increased by 25%

    Val

    Increasing her overall effectiveness. Made her Medgun a bit more bursty. This makes capacity and reload perks useful for Val.

    Medgun

    Heals 20% faster
    Consumes ammo 2.5x faster.
    Takes 50% more time to recharge.

    Tranquilizer
    Duration increased to 10 seconds on all monsters (was already 10 seconds on Wraith, now other monsters match)

    Caira

    Acceleration Field

    Cooldown increased by 15 seconds.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2015
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    @Maddmonkey Ik heb Evolve ook binnen. Ik speel met 2 vrienden ook. Wel awesome dat je ook tegen elkaar kunt. Dus custom match. Add me maar als je keer wilt spelen! GT: Roidz NL
     
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Precies op tijd dan :) de fixes zijn echt heel belangrijk voor de balans in de game.

    Zal je adden :)
     
  4. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Sgoed! Zal ik van de week even bij mijn followers kijken haha. PM anders even je GT dan weet ik wie je bent :+

    Btw, wat is dat laatste monster een baas:D Nog geen enkele keer met die kerel verloren haha. Lekker sluipen, beetje kopieen maken tot Stage 3 en dan beetje met de hunter spelen / abducte etc haha.
     
  5. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Madd Monkey NL

    Laatste monster is nu wel beter/eerlijker gemaakt. Eerst was super nova 2x zo lang als nu en kon je met warp blast zowat de hele map over gaan en dus nooit gedomed worden. Schijt vervelend
     
  6. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Weet niet of iemand dit leest, maar als je dit weekend een potje speelt krijg je een gouden dev skin voor de monsters. Je moet daarvoor wel een 2k account gelinkt hebben aan evolve

     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2015
    mitchdylan vindt dit leuk.
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Dit weekend met @Dagger aardig wat Evolve gedaan. Toffe matches zaten er zeker tussen, maar wat zijn er toch veel mensen die geen flauw idee hebben wat ze moeten doen.

    [​IMG]
     
  8. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Echt he. Zaten zeker mooie potten tussen waarbij iedereen heerlijk samen werkte. Maar ook echt potten waarvan je denkt wtf zijn de overige 2 aan het doen -_-.
     
  9. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Dat is wat er voor zorgt dat ik deze game laat liggen.
    Ik heb een groep van een mannetje of 4-6 die deze game wel zouden kopen als de rest hem ook koopt, maar we zijn zelden tot nooit met zijn vieren tegelijk online voor een lange periode op aparte consoles. Wel zitten we vaak bij elkaar.

    Een optie om met zijn vieren op een monster te jagen in split-screen had deze game een instant-buy gemaakt voor mij. Jammer.
     
  10. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Splitscreen zou echt zeer moeilijk gaan, tenzij je een 70-80 inch screen hebt
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Je krijgt ook teams waarbij het wel goed gaat. Maar als je de game laat liggen om andere spelers zou ik geen enkele game meer kopen. CoD speel je ook alleen tegen 12 jarige campers in een hoekje. Fifa tegenstanders spelen 70% van de tijd erg lelijk. in BF word je alleen gespawnkilled en spelen mensen niet de objectives etc etc etc.
     
  12. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    True, maar toch is dit wel een ander spel. Beste om met meerdere mensen te spelen aangezien je zoooo afhankelijk bent van het team. Tenzij het monter ook slecht is, maar een degelijk monster tegen 2 spelers die weten wat ze doen en 2 kippen zonder kop is gewoon eigenlijk einde match. In BF of call of duty kan je toch nog blijven winnen ondanks een paar zoutzakken in het team.
     
  13. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Klopt. Maar zoals in elke game en zoals iedereen aan zijn vriendenlijst komt is door te spelen. Je leert mensen kennen die wel kunnen spelen en daar doe je vaker meerdere potjes mee. Zelfde als dat wij nu heel het weekend hebben gespeeld Monkey. Ik vind dat je een spel niet moet laten liggen omdat je bang bent dat je teammates naab zijn. Want dan zou ik gewoon geen games meer kopen haha.
     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Klopt :) tegenwoordig is het wel een ander tijdperk, maar voorheen deed ik dat bij GoW en L4D ook. Geweldig juist om met randoms gewoon te communiceren en te winnen
     
  15. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Inderdaad. En soms vind ik het nog leuk i.p.v party in game chat als ik zie dat mensen microfoon in hebben. Soms kun je echt goed samenwerken met mensen die je niet kent. Helaas is dit wel stuk minder geworden. In de tijd dat de 360 net uit was deed iedereen dit. Nu vrijwel niemand meer. Al moet ik zeggen bij Evolve wel best veel mensen. Maar dit is ook wel een noodzakelijk haha
     
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ach, door de nieuwe consoles hebben we nu wel games als Evolve :+ scheen dat turtle rock eerst dit concept had voordat ze L4D bedacht hadden, maar Evolve was mechanicwise te veeleisend voor de oudere consoles.

    Veel mensen hebben deze game afgeschreven, maar ik denk dat er bij een sale van deze game echt gigantisch veel mensen zijn die het gaan kopen. Met de nodige nieuwe hunters, game modes en monsters kan dit voor mij een titel zijn waar ik lange tijd echt van kan genieten. Van @Typisch kan ik best begrijpen dat ie het spel niet koopt. Het is geen splitscreen game en denk dat het ook echt niet goed zou kunnen werken, maar het is wel een hele toffe co-op shooter
     
  17. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik speel dan ook geen CoD en BF4, niet heel veel in ieder geval. Overigens kun je gewoon prima functioneren (qua k/d e.d.) in die games als je team zuigt. In Evolve kan dat niet en zo interessant vind ik de game niet. Wel als co-op game, niet om alleen te spelen.

    In FIFA heb ik controle over de wedstrijd trouwens, dat speel ik wel.
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Haha zeg dan dat je de game niet interessant vind. Het is een game met teamwork. Zelfde als Capture the Flag en Conquest etc. En dan zeggen van ja maar dan kan ik nog een goede k/d halen lol srsly? Dan doe je dus zelf ook niet de objectives. Maar goed ik houd erover op, heb mijn zegje gedaan.

    @Maddmonkey vanavond online toevallig? Maat van mij komt waarschijnlijk ook. Misschien zelf 2 dus hebben we een full team. 1 is support, andere meestal trapper. Dan jij Medic en ik ga dan gewoon assault.
     
  19. Typisch

    Typisch Evil is a point of view

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    26
    Als je niet ziet dat je in BF4 minder afhankelijk bent van je team dan met Evolve om een leuke pot te spelen dan zijn we inderdaad uitgepraat.
     
  20. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Dat zie ik wel maar waar ik op insprong is dat je zegt een game niet te haalt door andere gamers. Ik vind Evolve juist een keer iets verfrissends en anders in plaats van al die hersenloze futuristische shooters van tegenwoordig waar iedereen voor zichzelf speelt.
     

Deel Deze Pagina