1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  2. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Wat jij "niet eens" next gen vind is binnen deze generatie kennelijk alsnog hoger beoordeeld dan The order. Je kan er nu wel scores van ps2 games bij gaan halen, maar het ontgaat me een beetje waarom.

    Overigens was het gewoon een grapje, ik kon het niet laten, vandaar de :+
     
    Kevf vindt dit leuk.
  3. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Grapje of niet, je sloeg nogal de plank mis. Het gaat hier om performance en daar is de the order juist ongekend in ;)

    Misschien niet zo veel naar scores kijken..
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Games en scores zijn lastig... volgens mij schiet de order alsnog te kort alleen is dat niet op visueel/performance gebied.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Survey: PS4 Owners Want Better Resolution; XB1 Owners Just Prefer Xbox

    [​IMG]

    "
    Above: one particularly-interesting section of a recent Nielsen survey that probes console owners about the factors driving their buying habits.

    There's no data on just how many customers participated in this survey—could be ten people for all we know—but the listed factors are fascinating. Wii U buyers are all about that nebulous "fun factor" so often attached to Nintendo games, while PS4 owners seem to care quite a bit about what was once dubbed ResolutionGate. Meanwhile, the folks at Microsoft have built some massive Brand Powerwith Xbox Live, a service that for a very long time was synonymous with online gaming.

    The best part? Both PS4 and Xbox One owners cite "faster processing power" as their reasons for buying each respective console. Faster than what, exactly? Each other? Just wait until those survey-takers find out about this new machine called a "personal computer."

    http://kotaku.com/survey-ps4-owners-want-better-resolution-xb1-owners-j-1688254843
     
  6. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    inb4 de pc master race comments.

    Blu-ray is trouwens ook wel vreemde reden. Of is de Blu-ray lezer van de PS4 beter of zo?
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Op zich wel interessant van Gamespot:



    Ik ga de video eens bekijken. Het is alleen niet 100% ideaal zo'n test met Youtube en het feit dat je het op een vrij klein scherm ziet. Hoe groter het scherm en afstand, hoe duidelijker je verschillen ziet, zeggen ze.
     
  8. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waarschijnlijk omdat de PS3 een blu-ray speler had en de X360 niet ;) (waarschijnlijk ligt het daar aan)

    Overigens kan ik me best wel vinden in: XB1 Owners Just Prefer Xbox
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuke vid om te zien! Echter 2 ubi games en COD....wel een aparte keuze.
     
  10. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570

    Het is behoorlijk teleurstellend inderdaad, zoals ik al in een andere topic al heb aangegeven mag Sony daar wel wat aan doen, maar het klote is dat de concurrent er ook maar weinig van bakt met de exclusieve games waardoor Sony een beetje "lui" blijft.

    Bloodborne heb ik mijn twijfels over, de eerste echte klapper zal denk ik Uncharted worden.
     
  11. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nee, Until Dawn!! Voor mij dan ;)
    Voor de rest wordt Sony ook niet echt gestimuleerd, want de Xbox dropt ook niet bepaald topper na topper. Als PS4 bezitter vind ik het alleen jammer dat ik Sunset Overdrive niet heb kunnen spelen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk niet dat dat veel met elkaar te maken heeft.
    Heb het gevoel dat reviewers gewoon wat strenger bezig zijn deze generatie.
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Toen Xbox 360 uit was. Kwam Gears 1.5 jaar later toch. Hebben we al iets van dat caliber voor deze gen? Nee he :mad:
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Het is gewoon een matige generatie so far. Gaming en de markt is al jaren aan het veranderen en daardoor zie je dit er in terug.
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Triple A wise ben ik het helemaal met je eens. Aan de andere kant is er wel een enorm grote Indiegames markt ontstaan waarbij je voor een klein prijsje veelal in content volwaardige spellen krijgt. Als ik zo terugdenk heb ik veelal meer plezier beleefd aan de wat kleinere (al dan niet volwaardige) indiegames dan aan de GTA 5's van deze wereld. Zijn veelal ook gameplay, verhaal en design technisch erg uniek en bijzonder.

    Daarnaast heeft een platform zoals kickstarter er voor gezorgd dat games zoals Wasteland 2 en Divinity Original Sin uit konden komen waar ik enorm van genoten heb :) Dus ja, de grote Publishers verzaken een beetje maar ik heb geenszins het gevoel gehad dat ik minder te spelen heb dan vroeger.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    So true

    En indie games hebben er bij mij juist voor gezorgd dat ik nu ook weer van grote games geniet
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2015
  17. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ik ben juist beetje indie moe, maar dat komt misschien ook dat de vita meer indie platform is dan een normaal game apparaat. Daarnaast kom ik de raarste games tegen, ja af en toe zit er een topper bij, maar het is niet topper na topper. En om achter een leuke indie game te komen moet je al vaak heel wat troep hebben gespeeld.
     
  18. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En hoe verschilt dat met triple A? Zit toch ook veel bagger tussen
     
  19. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Uhm, what about The Internetz? Lees wat reviews via metacritic, kijk een filmpje op YouTube en je weet zo of een game wat voor je is of niet. Natuurlijk zit er ook troep tussen maar ik maak liever een verkeerde keuze voor 5 euro ipv 45 euro :+
     
  20. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Ja true maar bij een triple à titel weet je sneller wat voor game je voor je krijgt in tegen stelling tot indies. Teveel verschillende soorten, en voor sommige is dat fijn maar sommige ook niet.

    Thomas was alone is een goed voorbeeld. Noway dat ik die had gekocht, YouTube filmpjes zagen er stom en saai uit. Tot die aangeraden werd door dulle en hij gratis was met ps. plus. Gecheckt > en meteen verliefd geworden.
     

Deel Deze Pagina