1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Volgens mij niet, maar ik zou het wel zwak vinden als die een 'remake' krijgt. Het is op de PS3 al een prachtige game. Maar goed, het zal wel. Blijkbaar is het heel goedkoop om PS3 titels een beetje op te poetsen en weer full priced in de winkel te leggen.

    Beetje een belachelijke ontwikkeling in de industrie. Ik sta er volledig achter als ze klassiekers remaken, maar dat kost weer te veel geld en tijd. Je kan hoog en laag springen voor Final Fantasy 7, maar Square doet het toch niet. Maar een simpele oppoetsbeurt van Tomb Raider en Sleeping Dogs en Square is er als de kippen bij.

    Een Resident Evil uit 2002 en een Grim Fandango uit 1998, dat zijn remakes waar ik wel blij mee ben en ga kopen. Maar spellen uit 2012 en 2013, dat is eigenlijk te gek voor woorden. Geef mij een remake van Parasite Eve, dan mag je mijn geld hebben.
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    De originele Resident Evil krijgt een remake? :eek:
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    [​IMG]
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Pff, wat weet ik er allemaal van :+

    Vroeger RE nog wel op de Gamecube gespeeld, bang voor die honden die door het ruit sprongen bij een bepaald moment, good times :cool:
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nou ja, het is een HD remaster van de REmake (dus de Gamecube versie). Maar ik heb geen Gamecube meer, dus ik ben blij dat er een HD remaster komt voor de PS4 (ook andere consoles en PC). Komt 20 januari geloof ik.

    Maar wel met breedbeeld, dynamische camera en moderne controls.



     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2014
    Dribble vindt dit leuk.
  6. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Niet bepaald goed scorende system sellers, maar idd het zijn exclusives.
    Na mijn idee komt Sony hun beloftes niet na doordat er vrij weinig triple A exclusives dit jaar uit gekomen zijn.
    We zullen zien wat 2015 gaat brengen.

    Met Halo 5, Scalebound, Quantum Break, Fable, Crackdown 3, Phantum dust, Rise of the tombraider, Below en een shitload aan indie games gaat de X1 kwa exclusives niet onderdoen voor 2014.
     
  7. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Gelukkig bestaat een console generatie ook niet uit een jaar, en dat maakt Sony dubbel en dwars goed in 2015.
    Hoop voor jullie dat Halo 5 wel goed gaat draaien, en dat je minder hoeft te mopperen dan dat je deed bij de MCC.
    :+

    Ik had bijna medelijden.. Bijna dan he.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Voor triple A exclusives moet je toch echt bij de Wii U wezen. :cool:
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Aan Mario Kart heb je al genoeg! :D
     
  10. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Waarom is dit eigenlijk geen PC vs PS4 vs Xbox One? Wii U reken ik dan nog niet eens mee :eek:
     
  11. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.959
    PC is geen eerlijke vergelijkenis omdat die continu veranderd/verbeterd. Zo nu en dan mag je best even PC masterrace roepen hoor :9
     
    Manialmadcowie vindt dit leuk.
  12. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, yeah right.:lol:
    Die brengen dan ook 1tje per jaar uit, waar ze dan 2 jaar reclame voor maken op TV, alsof het een nieuwe release is.
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Op dit moment is het anders wel het geval. ;)
    Over een jaar/anderhalf jaar natuurlijk niet meer, alhoewel ik nog niet heel erg impressed ben met wat er momenteel aangekondigd is voor de Xbone en PS4. E3 2015 moet echt de knaller worden voor die consoles.
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, let maar op; volgend jaar rond deze tijd weer dezelfde reclame van Smash Bros.

    Voordeel van de andere consoles is dan dat je naast de exclusives nog een boel 3rd party games te spelen hebt....dat heb je dus niet bij de WiiU, je hebt daar echt alleen de Nintendo games.
    Dat is ook niet erg, dat is voor de meeste een reden om het ding (erbij) te kopen, maar het houd het game aanbod wel verdomde karig.

    Ik krijg een erg been-there-done-that gevoel bij de WiiU games.....als ze nu weer eens echt met iets leuks en nieuws komen, dan hebben ze mijn interesse weer.
    Het zoveelste uitmelken van die decennia oude IPs met dezelfde gameplay maar een ander jasje....ben daar echt wel klaar mee.
     
    iMark 007 vindt dit leuk.
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb precies hetzelfde. Toen mijn neefje een week in Engeland was heb ik die periode zijn WiiU even geleend. Ik heb Super Mario 3D World gespeeld tot de credits, en ook Mario Kart en Donkey Kong Tropical Freeze gedaan. Het is allemaal leuk en aardig, maar het deed me gewoon helemaal niks.

    Ik heb inderdaad geen problemen als er echt een nieuwe titel uitkomt, zoals een Starfox Adventures, die vond ik echt fantastisch. Maar Nintendo blijft maar aan Mario en Zelda geplakt, terwijl ze eigenlijk zo veel meer kunnen doen. Maar ze pakken steeds dezelfde characters en dezelfde games. Ik ben er klaar mee, want binnen de franchises vernieuwen ze ook amper.

    Vroeger vond ik Nintendo nog wel een cool merk, niet zo cool als Sega, want die waren echt bad-ass in het Megadrive tijdperk. Maar nu hangen ze er maar wat bij in consoleland. Ze hebben de plank volledig misgeslagen met die tablet controller en nu modderen ze maar wat aan. Dan maar exact dezelfde games maken als we al deden op de Gamecube, Wii etc. En gewoon reclame blijven maken voor 2 jaar oude games en ze gewoon nooit afprijzen. Een impulsaankoop doet ook niemand met die prijzen van de games die maar 50 euro blijven.

    Concluderend, ik vind het niks :+
     
    MAD 1976 vindt dit leuk.
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Dat heb ik juist met 90% van de next-gen games. Ik lees vaak deze kritiek op Nintendo, maar dat is imo in het geval van veel andere series nog veel erger het geval.
    Een Assassin's Creed heeft in 7 jaar tijd bijvoorbeeld net zoveel games uitgebracht als er main 3D Mario games uitgebracht zijn sinds de N64. Waar die Mario games keer op keer toch weer behoorlijk verschillen (SMG 2 daargelaten, dat was een expansion) is elke AC game bijna exact hetzelfde sinds deel 2. Far Cry 4? Toffe game, maar ook hier wordt weer bijna exact de AC2 formule gebruikt. Het enige verschil is dat het in een FPS jasje is met een toffe wereld en design. Als mensen Nintendo bekritiseren vanwege uitmelken (wat eigenlijk alleen het geval is in de New Super Mario Bros en Mario Party series) moeten ze deze games ook bekritiseren. In de kern zijn alle grote Ubisoft franchises namelijk meer exact hetzelfde dan welke 3D Mario game dan ook.

    Als we de NSMB serie buiten beschouwing laten (Ja, dat is wel melken) is de main Mario serie (die door jullie aangehaald wordt) zoveel meer verschillend dan welke Halo, Gears, God Of War of Assassin's Creed game dan ook:

    Super Mario 64 vs. Super Mario Sunshine vs. Super Mario Galaxy (1 & 2) vs. Super Mario 3D World.

    Daarnaast is het been-there-done-that gehalte in andere games echter ook heel hoog. The Order? Gears Of War deed de TPS gameplay jaren geleden al veel beter. Uncharted 4 is nu iets dynamischer qua gevechten, maar is in essentie ook nog steeds exact dezelfde game als deel 1, maar dan mooier. Telltale? Been there done that. Het been-there-done-that gevoel is gewoon de hele gamesindustrie ingeslopen, niet alleen Nintendo. Ik heb bijvoorbeeld @Fiasco hier al behoorlijk vaak over gehoord.

    Dat de Nintendo games misschien niet meer jullie ding zijn, daar kan ik weinig aan doen. Maar objectief de verschillen bekijken ten opzichte van de andere franchises zit er dan toch nog wel in? Halo en Gears en Assassin's Creed gaan ook nog minstens 2 generaties door. Gaan jullie dan hetzelfde zeggen over die games?
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Dribble en Fiasco vinden dit leuk.
  17. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14

    PC masterrace!! :cool:

    Kidding aside: de ervaring kan misschien verbeteren omdat de hardware upgradebaar is maar dingen als de besturing (muis/tb vs controller) en online speel mogelijkheden hadden best een leuke discussie op kunnen leveren. Beetje kort door de bocht.

    Gaan de mods erg moeilijk doen als ik toch een thread open :rolleyes:
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Pc is ook verreweg het duurste.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.461
    Dat haal je er echter wel weer uit met de prijzen van de games, die op de pc over het algemeen 10-20 euro goedkoper zijn. :)
     
    Jorrie en Manialmadcowie vinden dit leuk.
  20. Manialmadcowie

    Manialmadcowie Active Member

    Berichten:
    838
    Leuk Bevonden:
    14
    Hangt ervan af wat je wilt. Een basis game systeem die games op medium-high kan draaien haal je ook voor 500-600 euro.
     

Deel Deze Pagina