1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Wanneer komt de XBW 8-man Smash party? :+
     
  2. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik ben dan ook benieuwd wat de X1 in het begin van 2015 te bieden heeft. :+
     
  3. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    LittleBigPlanet 3 en Driveclub zijn geen exclusives volgens jou? :+

    En dan heb je nog een hoop exclusive indies zoals Velocity 2X, Binding of Isaac: Rebirth etc.
     
    Mallakai, iMark 007 en Servantes vinden dit leuk.
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wanneer er 8 leden van XBW een WiiU hebben :p (al kun je volgens mij online niet met 8 man spelen)
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Offline 8-man Smash dan maar. :cool:
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ik wilde een Xbox One kopen dit najaar, maar fuck die shit. AC Unity is helemaal verneukt, net als de Master Chief Collection.
    Dan check ik 2015 qua games...en dan kom ik niet verder dan wss de nieuwe Pokemon.
    I rest my case.
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Holy crap. Lekker stoppen met cross gen.

    Shadow of Morder op last gen.

    "Patched to version 1.01, the results on PS3 are particularly shocking, and the worst we've seen on the console in recent memory. The crux of it is that entire passages of play unfold at 10-20fps, even while exploring Mordor's wastelands without a marauding Uruk in sight. Frame-rates are better on Xbox 360 by a regular 5fps margin, but both suffer from horrendous screen-tear, operating at a Vita-esque resolution of 960x540 to boot.

    Each suffers from newly added bugs too, to an extent unseen on other cross-gen projects. Texture and shadow maps pop in (and out) while stood perfectly still, banding artefacts manifest across strong lighting, and Uruk generals even glitch to mid-air positions during battle (notably after Talion performs a vaulting move over an enemy's shoulders). Titles like Far Cry 4 understandably dial down textures, geometry and effects for last-gen editions - as is the case here - but it's clear that the last-gen versions could have benefited from a much more intensive QA parse.

    However, the awful sound mix is the killer. Even with a mandatory 4.4GB HDD install, the music cuts out on PS3 (but not 360) during boss battles, as if struggling to process over ten enemies and the audio data at once. Our 40GB 'fat' PS3 is clearly bottlenecked with this choppy sound, but reinstalling the game afresh to a 320GB slim model produces the same stuttering playback at stress points. Simply put, added to drops as low as 12fps, the game is demonstrably a poor fit for Sony's older hardware, and only just about scrapes by on Microsoft's."

    http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-shadow-of-mordor-last-gen-revisited
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.477
    Leuk Bevonden:
    8.472
    Lekkere throwback naar de N64, daar had je ook altijd maar rond de 20 fps. :cool:
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Cross gen moet echt weg nu ja, maar dat gaat nog niet gebeuren. De nieuwe Tomb Raider sowieso al, en ongetwijfeld nog wel meer.
     
  10. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    AC Unity niet cross-gen, alsnog drama :lol:.
     
  11. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Precies altijd dat gezeik op de oudere generatie... Tegenwoordig werken ze zelfs met twee teams aan sommige games en dan is het nog steeds zeiken.
    En ik zie de X360 en PS3 nog een hele poos mee gaan... jammer voor die huilerts hier maar daar is nog veelste veel geld in te verdienen! (hihi!) :p
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Als devs alles moeten verdienen met alleen maar PS4 en XO game sales dan is het idd snel afgelopen.
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd daarnaast bijvoorbeeld een FC4 ik vermaak mij er best mee op de 360 en hebben die XOne /PS4 gamers daar nu werkelijk last van? Oké grafisch niet al te best op de 360 en tussenfilmpjes zijn een en al frame-drop en om te janken maar de gameplay is gewoon goed en daar gaat het om.
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.814
    Heavy Rain and Beyond: Two Souls developer Quantic Dream may just lift the lid on its secret PS4 project next month. “Some great news coming in January!” the developer exclaimed on its Facebook page overnight.

    [​IMG]

    Ook al is het Beyond Two Souls Remastered Edition. :+
     
  15. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.786
    Drunk Ron Swanson dancing is sowieso een Like waard. Snake Juice :+
     
    Servantes vindt dit leuk.
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ach, gewoon weer een hdport of wat dan ook, als we niet genoeg games hebben dan vullen we het wel aan met ports...
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.940
    En dat baseer jij op? Sowieso geen gebrek aan (aangekondigde) games op de PS4

    Zou zelf trouwens een port van B2S niet erg vinden. Heb de game destijds bewust niet gekocht omdat ik er van uit ging dat hij vroeg of laat tochop de PS4 zou komen. Zie uiteraard wel liever iets nieuws wat speciaal voor de PS4 gemaakt is al zal die dan nog niet snel uitkomen gok ik
     
  18. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik baseer het totaal nergens op, maar ik doel meer op de grote hoeveelheid ports we krijgen.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Was Beyond two Souls als remake niet al aangekondigd? Zo niet, dan kan die het helaas inderdaad wel zijn ja.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Betwijfel of zo'n wanproduct als Shadow of Mordor op last gen voor de winst gaat zorgen.
    Het heeft ze toch geld gekost om het voor die systemen te maken.

    Als het dan ook nog eens voor geen meter speelt, dan is dat alles behalve goede reclame voor een game.
     

Deel Deze Pagina