1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    pff zoals jij kunt accelereren vanuit de 2e versnelling hoef ik niet te proberen in een bocht dan sta ik overdwars :) Verder wel een heel strak rondje, jij hangt iets vaker in de toerenbegrenzer dan ik zie ik al.
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat accelereren gaat inderdaad heel gemakkelijk in de RUF. Gewoon volgas en gaan :D:D, behalve in die off-camber bochten in sector 1. Hmm, die toerenbegrenzer. Het was enerzijds een beetje luiheid na 10 rondjes te hebben gereden (ook met niet het gas loslaten bij opschakelen), en anderzijds komen de versnellingen ook nét niet goed uit op deze baan in de RUF.
     
  3. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik geloof ook dat het in the clips die je opneemt erger overkomt dan het is, iedereen lijkt in de begrenzer te komen.
     
  4. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    In de replay zeker ja daar loop je ook veel transmissie-schade op.
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Als ik, met een video, een (zoek de verschillen)-analyse zou willen maken tussen de beste ronde van een AM-coureur tov de beste ronde van een PRO-coureur, (waarschijnlijk op nurburgring of bathurst), puur ter lering en vermaeck, zijn er dan am'ers die graag wel, of juist liever niet het lijdend voorwerp van die video, willen zijn?

    Dan houd ik daar rekening mee :)

    Vaak worden er allerlei goedbedoelde tips gedeeld van je 'moet' zus en zo doen en dan zal het beter gaan, maar adhv echte beelden kan er misschien nog beter ontdekt worden waar de verbeterruimte zit.
     
  6. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik zou er geen probleem mee hebben hoor.

    edit: doe maar met m'n lap van Barcelona zoals die nu in Rivals staat.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2014
  7. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    No prob's, graag zelfs. Met commentaar? :)
     
  8. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Cool! Pim deze week, en als de tijd een beetje meezit Ron volgende week met commentaar :) )
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905

    Tadaa! :)
    Op verzoek is het je Barcelona-ronde geworden, en ik begrijp denk ik waarom je daarom vroeg: eigenlijk is het best een prima ronde:)
    Om te voorkomen dat het een vergelijk met van een appel met een peer werd, heb ik de RUF nog eventjes rust gegund en ben ik ook in de Viper gekropen. De Viper rijdt speels, agressief en prettig dus dat was geen straf. We rijden bovendien allebei met SIM-sturing dus dat is ook een aardige overeenkomst.
    Ik heb op een tweetal plaatsen in de video mijn rondje heel kort op pauze gezet om ons weer netjes te alignen, om de vergelijkbaarheid te waarborgen.

    Ik vind de verschillen eigenlijk maar heel beperkt! :) Overeenkomsten opsommen heeft geen zin, dus ik houd het hieronder bij de verschillen:

    Bocht 6: Jij neemt een scherpe binnenbocht hier, ik houd m'n auto hier wat verder naar buiten.
    Bocht 7: een van de lastigste bochten op de baan. Hier moet je (vrijwel) tegelijkertijd sturen, remmen en terugschakelen. Een bocht waar je niet fatsoenlijk in een rechte lijn kunt remmen maar de auto al mee moet draaien. (Mede) dankzij de afwijkende lijn in bocht 6 begin ik bocht 7 wat verder aan de buitenkant(twee wieltjes op de cerb aan de buitenkant), en ook met een ietsiepietsie rechtere remlijn dan jij). De apex heb ik ook net wat verder naar binnen liggen, uit eindeiljk laten we hem allebei mooi naar buiten lopen.

    Bocht 9: Nam je een tikkie conservatief: daar kun je harder doorheen als je wilt, profiteer je de rest van het rechte stuk van :) Lijn was netjes.
    Bocht 10: We starten tegelijkertijd met remmen, maar ik kom net wat handiger (met lagere snelheid) uit bij het moment van insturen. Jij schakelde wat conservatief terug hier, waardoor je minder op de motor afremt.

    Bocht 11: cerbje meepikken
    Bocht 13 t/m 16: Kijkend naar het het soepele stuurgedragd en de ietsje conservatieve lijnen (weinig cerb), en de tijd die ik hier nog win, vermoed ik dat je hier bewust of onbewust een klein beetje voorzichtig hebt gereden. Ik ken het gevoel althans bij mezelf: de vorige sectoren gingen lekker en het laatste wat je wil is de ronde verprutsen in de laatste sector, dus geen gekke dingen meer doen. Voor een échte topronde moeten alle bochten echter top zijn, dus ik probeer ze zelf (met kloppend hart) tot het eind op de limiet te rijden, met al het risico van dien.

    Resumerend..
    Gewoon een prima ronde Pim :) Zoals je zelf ook kunt zien lijkt het hem echt in heel kleine dingetjes maar te zitten :)
     
    pim_smeets en lawaai vinden dit leuk.
  10. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Heel nice, thanks! Eerste dat me opvalt is dat jij veel vaker curb pakt, zoals je ook schrijft. Daar gaat het bij mij toch vaak fout. Combinatie van simulatie sturen, veel koppel en geen tcs, denk ik. Toch maar eens normaal sturen gaan proberen.
    Vind eigenlijk bocht negen het moeilijkst, je ziet de exit pas relatief laat waardoor ik zelf vaak te wijd uitkom. Enorme gravel trap daar trouwens.
    Misschien wat optimistisch, maar met jouw tips, @B Tender, moet een 1:52 hoog toch lukken voor dinsdag ;)

    Trouwens, ook weer zoiets doms van Forza 5: geen telemetrie tijdens replays...
     
    B Tender vindt dit leuk.
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Goed werk geleverd Flavour! Wanneer ik mezelf en de RUF tegenover een echte GT3-spec Porsche zet op Catalunya zijn we heel erg aan elkaar gewaagd!

     
    Ic3DFire, Divimus en lawaai vinden dit leuk.
  13. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Die Lukas kan nog een hoop van jou leren :thumbs:
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dit was een rondje 1:52.3 ongeveer. Als ik er voor ga zitten kom ik denk ik tot 1:51.0 :D


    Oehhhh wat ik er niet voor over zou hebben voor een sessie in zo'n echte GT 3 :'-(:'-(
     
  15. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Pfffff... Racen zit er voor mij dinsdag niet in.
    We moeten morgen ons oude huis leeg hebben (er staat nog een beetje zooi) en ik hoop dan dat we woensdag of donderdag een beetje gesetteld zijn in ons veel te kleine vakantie huisje, de X1 installeren word pas volgend weekend. Internet is nog maar de vraag, heb nu 2Mbit op m'n mobiel via KPN hotspots, maar weet niet of ik met de X1 daar ook verbinding mee kan maken. Drukke dagen zo.....
     
  16. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Voor een goed doel zullen we maar zeggen! Succes de komende tijd
     
  17. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ohja, de beeldbuis tv heb ik er hier wel al uitgeflikkerd en heb nu een kleine LCD neer gezet, dus dat mag het probleem niet meer zijn. Wel even afzien met 10 zenders als je er 200 gewend bent. xD
     
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    #firstworldproblems ;)
     
  19. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    MORGEN WORDT ER GERESERVEERD VOOR HET KARTEN 23 NOV! LAAT DUS GAUW WAT VAN JE WETEN (mensen die nog niks gepost hebben)
     
  20. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik heb niks gepost omdat ik niet mee ga. Hoef je niet zo te schreeuwen hoor!

    :+
     
    f1freaky vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina