1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Evil Within (Project Zwei)

Discussie in 'Games' gestart door ExquisiteSteez, 19 apr 2013.

  1. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ja dat personage heet The Keeper.
     
  2. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    ik zeg vooral niet dat je aan het liegen bent en ik trek je zeker niet in twijfel.
    ik zeg gewoon dat ik nergens last van heb.
    ik dacht dat een forum was om elkaars bevindingen te delen!
    als jij overal bugs hebt vind ik dat heel erg voor jou maar ik heb er tot nu toe geen last van (dit mag ik toch zeggen).
    mss is het een optie om ieder save op een ander data te zetten, als een chapter dan vastloopt hoef je niet de hele game opnieuw te spelen
     
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.901
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Ben zelf ook gelukkig nog geen enkele bug tegen gekomen.
    Heb hem nu een tijd al niet meer gespeeld
    Maar is er niet een patch gekomen in de tussentijd?
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Ik ben wel enkele bugs tegengekomen. Mannetjes die in muren vastzitten, een vijand die ineens verdween.
    Ik had ook een keer na heel veel moeite een baas verslagen. Loop ik vervolgens de volgende kamer in tegen een stoeltje aan die precies tussen de deur klem bleef zitten 8) Ik heb heel mn arsenaal aan wapens erop geschoten maar hij zat muurvast haha. Dus ik moest opnieuw checkpoint laden en weer die baas verslaan :eek:
    Maarja ondanks dat een geweldige game.

    En in dit spel ga je inderdaad vaak dood. Maar het is niet extreem moeilijk. Zo hoort het gewoon vind ik. Ik heb het gevoel dat tegenwoordig games makkelijk horen te zijn. Je mag vooral niet dood gaan en er moeten vooral hints voor alles gegeven worden. Dat vind ik zo slecht bij veel games van tegenwoordig. Op internet hoor ik men zelfs zeggen dat deze game op easy gespeeld dient te worden:confused: Ik had hem juist liever op de hoogste level die ze gelocked hebben gespeeld. Ik snap sowieso niet waarom ze die locken, want er zijn mensen die een spel niet twee keer uitspelen. Dus geef ons dan de keus
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2014
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Je bedoelt dat ik een savefile niet moet overschrijven? Dat is exact wat ik ook niet deed in de eerste playthrough maar ineens sloop die handgun bug erin en later de chapter 6 bug. Mja...so far so good, hopen dat er nu niets meer gebeurd. Want krijg ik zo'n grapje weer op laten we zeggen, chapter 11 ofzo....of eigenlijk waar ik nu al zit, dan kap ik ermee, simpel zat. :)
     
  6. Dribble

    Dribble Active Member

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb ook nog nergens last van gehad, geen enkele bug en zit nu in chapter 11. Wel gebruik ik voor de zekerheid 3 save files, zodat ik altijd 1 of 2 chapters terug kan vallen mocht er een gamebreaking bug opdagen.

    Tot nog toe voor mij een van de vetste games van de afgelopen jaren! Eigenlijk vooral omdat hij zo op RE4 lijkt. :)
     
  7. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Wat vinden jullie trouwens van het verhaal ?

    Persoonlijk vind ik hem verhaal wise ook erg goed. Alleen had het wat diepgaander gekund en wat beter gebrachten kunnen worden. Dat is wat The Last of Us zo goed maakt; de storytelling, dat is wel wat minder in The Evil Within.

    Ik zit nog wel met een aantal vragen, hopelijk dat de story DLC (die ik zeker ga halen) deze nog zal beantwoorden.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2014
  8. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik zit nu in chapter 7 en in de catacombs terecht gekomen....

    Dwaalt het verhaal niet een beetje af?

    Vind het verhaal ook nog wazig op het moment.


    Leslie was dus een experiment van die vreemde alien/ demoon die niet dood kan
    en die demoon/alien wil gewoon de wereld kapot maken?
    Of het is allemaal een droom?
     
  9. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909


    [​IMG]

    Ik heb hem ook uitgespeeld vanmiddag

    Reden dat het zo lang duurde, is omdat ik het spel zoveel mogelijk in de nacht probeer te spelen :). Zat gisteren vast in de laatste chapter....vanmiddag toch gehaald.

    @oneshot1tkil

    Ik zou hem gewoon uitspelen. Als ik nu commentaar op je spoiler ga geven, ga ik verhaal deels voor je spoilen.

    Nu ik hem heb uitgespeeld heb ik nog altijd een aantal vragen. Maar grotendeels snap ik hem wel.

    Vond het verhaal zelf erg goed. Maar zoals ik al had aangegeven, is het alleen niet zo goed gebracht.

    Daarom kijk ik ook uit naar die story DLC.

    Voor de mensen die hem hebben uitgespeeld:
    Is alles wat wij te zien krijgen in het spel gewoon fake ? Of is de begin scene wel echt ? Vrijwel het hele spel zit je in die machine van Ruvik waardoor je die dromen krijgt. Maar ik ben nog aan het twijfelen of de begin scene fake is of echt (als Joseph, Kidman en Sebastian het gebouw betreden) ?.

    Want als het wel echt is....wie heeft Sebastian dan in die machine gezet (Kidman misschien ?) Mijn theory blijft dat Sebastian voor dat het spel begon al in die machine zat, en alles (incl. het einde) fake is.

    Er is maar 1 momentje aan het eind dat hij in de real word is. En dat is als kidman naar hem toeloopt en even tegen hem praat.

    1 ding is wel duidelijk Ruvik heeft het lichaam overgenomen van Leslie.
     
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Dat plaatje posten is eerlijk gezegd ook spoilerig. Nu weet ik dat het bij chapter 15 klaar is, dat vind ik niet zo cool om te weten:p
    Wordt trouwens die DLC gratis?
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2014
  11. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Net de game uitgespeeld, ik geef het een 6,5.

    Dat is mijn oordeel en daar zal u het mee moeten doen! :)
     
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Nope @360man

    Season pass kost €20... maar die DLC pakketen kan je ook los kopen als ze uitkomen.

    @Guilty 343

    - en + punten ?

    :D
     
  13. mohpa6

    mohpa6 Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    3
    je bent niet de enigste die ook met vragen zit
    is leslie eigenlijk gewoon niet de jongere ruvik?
    [/QUOTE]
     
  14. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    [/QUOTE]

    Ruvik had Leslie alleen nodig om te ontsnappen naar de echte wereld. Dat zie je ook aan het einde, wanneer Ruvik zijn lichaam heeft overgenomen.

    Als je goed kijkt, loopt Leslie op het eind ook als Ruvik.

    Leslie is een patient van Jimenez, en Jimenez kent Ruvik (Ruben Victoriano) als sinds hij een klein jochie is.

    Waarom Ruvik Leslie perse nodig had is mij nu nog een raadsel.
     
  15. mohpa6

    mohpa6 Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    3
    Ruvik had Leslie alleen nodig om te ontsnappen naar de echte wereld. Dat zie je ook aan het einde, wanneer Ruvik zijn lichaam heeft overgenomen.

    Als je goed kijkt, loopt Leslie op het eind ook als Ruvik.

    Leslie is een patient van Jimenez, en Jimenez kent Ruvik (Ruben Victoriano) als sinds hij een klein jochie is.

    Waarom Ruvik Leslie perse nodig had is mij nu nog een raadsel.
    [/QUOTE]
    Maar in chapter 14 zegt ruvik op het eind dat het nooit zal werken zonder hem? maar ik ben met je eens dat het ruvik is dat is duidelijk, ik denk wel dat door middel van dlc duidelijk gaat worden waarom ze daar zaten
     
  16. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ik heb het spel zojuist voor de 2e keer uitgespeeld.

    Moet het spel alleen op de akumu mode uitspelen en nog een speedrun van 5u dan heb ik mijn platinum binnen

    Het spel in 5 uur uitspelen op newgame+ met alle geupgrade wapens is easy.

    Maar akumu mode is een heel ander verhaal. Als je op akumu speelt ben je bij 1 hit meteen al dood. Daarnaast kan je niet met je geupgrade wapens spelen op akumu. Dus weet niet of ik daar aan ga beginnen (die akumu mode gaat me te veel stress geven :p )

    Al bij al is The evil within gewoon een geweldige game voor survival horror fans. Maar ben er nu wel even klaar mee :)
     
  17. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    dat is deftig gegamed zou ik zeggen, ik zit voor de 1ste keer nog in chapter 9 en het is serieuze moeilijk, ga er meer dood dan dat ik speel haha!
    het spel uitspelen in 5 uur lijkt mij onmogelijk, ik zit in chapter 9 en heb al +- 11 uur op de teller staan ofwel ben ik echt niet goed bezig:rolleyes:
     
  18. Dribble

    Dribble Active Member

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    7
    Zit ook op mijn gemak deze game uit te spelen, zit nu chapter 14. Tot nog toe voldoet de game aan al mijn verwachtingen. :)

    Die speed run ga ik ook wel doen, is makkelijker dan het lijkt. Gewoon overal doorheen rennen.

    Weet nog goed dat ik ca 20+- uren deed over RE4 en er vervolgens op internet speed runs van 1 uur en 50 minuten verschenen. (Wat dus waarschijnlijk ook de reden is dat die trophy erin zit.)
     
  19. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    In mijn eerste playthrough (op survival) was de game best pittig. Op mijn 2e playthrough speelde ik op casual en met upgegrade wapens.

    Waardoor het een stuk makkelijker was.

    Als je eenmaal weet hoe je het spel moet spelen dan is het wel mogelijk om het spel in 5uur uit te spelen op casuel met upgegrade wapens.

    Magnum kogels en bolts bewaar ik sowieso voor de eindbazen (of enemies die je met 1 hit kunnen doden).

    Heb gisteren bijvoorbeeld die baas van chapter 14 in 20 sec verslagen met 4 magnum kogels.

    Op mijn eerste playthrough deed ik er een half uur over.

    En @ Dribble...voor die speedrun moet je je sprint gewoon volledig upgraden. Zodat je idd overal langs kan rennen. En geen zombies killen als het niet nodig is.
     
    opeltwintop2007 vindt dit leuk.
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

Deel Deze Pagina