1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] The Evil Within (Project Zwei)

Discussie in 'Games' gestart door ExquisiteSteez, 19 apr 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah man....eind van chapter 7....

    Boxhead....zo heet hij toch? Ben geen fan van dit stukje. Het is tof gebracht, daar niet van, maar om pure stommiteiten ga ik elke keer dood hier, wel vlak voordat ik volgens mij een checkpoint krijg. Ik pak dat wiel op en zet het terug waar hij moet, ik draai aan dat wiel, boxhead komt terug en ik ga dan steeds dood omdat ik gewoon te weinig kogels en pijlen heb of ik kom vast te zitten in een trap. Hij blijft ook steeds terugkomen....ga gewoon dood vent. :D

    Kan ook een gevalletje zijn van dat ik effe genoeg TeW gespeeld heb. Morgen maar weer eens kijken. :)
     
  2. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Bij chapter 3 kom je bij een gate en dan zegt hij "I need a chainsaw or something" om door te ketting te breken. Daarna komt die grote man met een chainsaw achter je aan rennen. Nadat ik hem verslagen had dacht ik dat ik zijn chainsaw kreeg. Maar dat was niet het geval, nu zit ik dus rond te dolen maar ik kan nergens een chainsaw vinden om door de gate te komen. Wat moet ik nou doen?:p
    Ik heb een vraagje, want ik kom niet verder.
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Raar die zou wel moeten droppen namelijk.
     
  4. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    hahah ok ff opnieuw checkpoint geload en daar lag hij ineens voor mijn neus 8)
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  5. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Ben na 1,5 uur in chapter 3 en moet zeggen vette game. Dik exploren ook. Ligt genoeg loot, maar heb ook nog niet zoveel enemies gezien/tegen moeten vechten :)
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Het is een geweldig spel! In het begin ergerde ik me aan de lelijke graphics, maar dat went wel en later wordt het minder lelijk. Naarmate het spel vordert wordt hij steeds beter.
    Het sterkste punt aan dit spel is dat het elk moment blijft boeien. Er gebeurt constant wat en ik ben nog geen saai moment tegen gekomen.
    Als horror jouw genre is dan is dit een dikke aanrader._O_
    Enige minpunten zijn de ietwat houterige controls en af en toe slecht camerawerk.
    Ik heb de game nog niet uitgespeeld, maar ik kan niet wachten op een vervolg of compleet andere game van hetzefde ontwikkel team, maaar dan met echte next gen visuals!:thumbs:
     
  7. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Je kan hem niet doodmaken met jouw wapens. Je moet vluchten, volgens mij als je die valve hebt dichtgedraaid zit er links achter je een trap naar beneden
     
  8. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ondanks de technische mankementen (en chapter 6 die best bagger is en eigenlijk niet in deze game past), is dit één van mijn favoriete games (misschien zelfs wel mijn meest favoriete) van 2014 tot nu toe. Lang niet meer zo genoten van een survival-horror game.

    Het is een love/hate game, je moet er dus van houden.

    Hoop écht dat Shinji de kans krijgt om aan een vervolg te werken.
     
  9. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Pas ff op met het dubbelposten 360man :)

    Is deze game voor jullie hét ''echte'' vervolg op RE 4?
     
  10. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Resident Evil 4 is als totale plaatje bijna perfect
    En The Evil Within kan daar helaas net niet aan tippen.
    Maar toch vind ik bepaalde dingen van The Evil Within wel beter dan Resi 4:

    -De sfeer
    -De enemies en bosses
    -De variatie aan omgevingen
    -Het beklemmend gevoel; komt omdat ammo ook écht schaars is, zeker op de hoogste moeilijkheidsgraad. Soms is rennen of sneaken gewoon de beste opties. Bij RE4 had ik altijd genoeg ammo, bij The Evil Within heb ik meestal maar 5 á 10 kogels (per wapen).

    Ik kan ook begrijpen waarom sommige reviewers deze game frustrerend vinden. Er zijn bepaalde bosses/enemies waar je bij 1 hit dood bent (zelfs op de laagste moeilijkheidsgraad). Ook zitten er een aantal cheap deaths in dit spel.

    Daarnaast laat The Evil Within op technisch vlak aardig wat steken vallen. Waardoor het net niet die Resident Evil 4 killer is geworden waar een aantal mensen op hadden gehoopt

    Het is een moeilijke game, maar persoonlijk vind ik hem niet frustrerend moeilijk. Maar één ding is zeker, als je deze game koopt ga je VAAK dood gaan. En als je daar niet tegen kan dan is dit geen game voor jou.

    De Evil Within heeft in ieder geval veel potentie. Daarom hoop ik ook dat Shinji de kans krijgt om aan een vervolg te werken. Want de basis staat er. Denk ook dat het een goede franchise kan worden.

    Ik geef hem zelf een 8. Metacritic score is 7,6 (PS4) en 8,3 (X1) dus ik zit er niet ver naast.

    Net geen topper, wel een hele goede game (als dit je ding is).
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
  12. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    ik vermaak me heel erg met deze game de eerste 3/4 chapter vallen wat tegen ( zowel grafisch als bedreiging)
    eenmaal je over de eerste 3/4 chapter bent gaat de game echt los en elke chapter word beter ,het word zelfs grafisch beter en het word echt wel heel pittig, ik speel de game op survival en ben echt regelmatig dood.
    gelukkig zit er wel regelmatig een checkpoint in .
    ik zit nu in chapter 7 euh eigenlijk al 2 dagen en heb het ferm lastig tegen deze laatste boss in dit level ook omdat ik totaal geen lood meer heb enkel die fucking kruisboog pff
    maar dat hoort nu bij zo'n game ook het zogenaamde (houterige) vind ik ook dat het bij deze game past en zo zit het goed tussen de vijand en je eigen (Sebastian)

    ook al slaat het verhaal iets tegen je word ook wel goed in meegezogen en je wil telkens weten wat komt er nu, zo weet je dat de game gewoon goed is
    ik zou hem aan iedereen aanraden ik heb vorige maand the last of us gespeeld op ps4 en ik vind the evil within gewoon veel beter
     
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Over de baas van chapter 7

    je kan hem geloof ik niet doden, want hij komt steeds weer terug (hoe vaak je hem ook neer haalt) Je moet gewoon zo snel mogelijk zien weg te komen

    En die bolts zijn imo krachtiger dan je normale wapens. Zeker als je ze upgrade....
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2014
  14. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    dat ga ik zeker eens proberen hartelijk dank
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Mijn review is uiteindelijk op een 7,7 gekomen. Puur vanwege hele kwalijke bugs die mijn fun zwaar naar beneden hadden gehaald. Daarnaast moest ik overnieuw met de story en dat is altijd kut. Anders was het een 8.0 of hoger geweest.
     
  16. opeltwintop2007

    opeltwintop2007 Active Member

    Berichten:
    406
    Leuk Bevonden:
    2
    met alle respect voor jou review, maar jij haalt hier bugs aan waarbij je de hele story opnieuw moet spelen?
    dit moet idd vervelend zijn, maar met alle respect voor jou mening maar ik ben net over chapter 7 geraakt en heb dan ook geen enkele bug of vastloper gehad. 1x heb ik tussen een rots en wazig beeld gezeten maar na enkele sec op alles te drukken zat ik weer normaal en was er niets meer aan de hand, wel vreemd dat de ene kopie er wel last van geeft en de andere niet nu ik hoop in ieder geval dat ik nu het ook niet voor krijg , maar ik blijf het raar vinden
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Kerel, je brengt het nu net alsof ik hier aan het liegen ben. Ik heb er een video van op Twitch staan mocht je het willen zien.




    Daarnaast ga ik niet zomaar over bugs lopen kletsen in een review over een review copy die wij gekregen hebben van de uitgever, zie ik geen enkele reden voor. Ik sprak iemand op Facebook die de game op PS4 speelde en ook hij had een game breaking bug, er moest ergens in een chapter een hek open gaan en die ging niet open. Checkpoint/chapter restart haalde niets uit....dus? Story restart.

    Oh en....

    http://www.gamefaqs.com/boards/711441-the-evil-within/70333020

    Ook in een van mijn Twitch videos laat ik zien dat de handgun niet in mijn inventory zit. Dus tja...je blijft zeggen..met alle respect voor je review, maar je lijkt het continu in twijfel te trekken. :)

    Bekijk die Twitch link maar. Toen ik opnieuw begon kwam ik dus een bug tegen vlak voor het eind van chapter 1 en verder geen last meer gehad. Zit nu in chapter 9.
     
  18. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Ben maar 1 bug tegen gekomen. Bij de baas van chapter 10; toen ik hem had verslagen (na vele deaths)... viel hij op mij , en toen zat ik vast in zijn lichaam zeg maar haha. Kon niet bewegen niets... uiteindelijk maar terug gegaan naar mijn laatste save point. En gelukkig heb ik die baas toen in 1x verslagen. Anders zou het wel irritant zijn geweest.
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat valt nog mee idd. Maar stel dat je in chapter 11 zit en je kunt helemaal overnieuw. Zoals die dude op FB, hij zat in een vrij late chapter. De game was pre-patch ook echt een draak. Daar waren onlangs artikelen over online met een video. Hele toffe game, no doubt, maar echt wel het een en ander mis mee.
     
  20. mohpa6

    mohpa6 Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    3
    eigenlijk vindt ik het spel na chapter 5 pas echt intressant worden. Maar worden die boxhead genoemd zijn eignelijk toch the keepers?
     

Deel Deze Pagina