1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ben benieuwd hoe je programma je heeft geholpen man

    Even over dat bulken? Is toch niet nodig om zoveel vet aan te komen :-?
     
  2. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Niet echt iets, heb gelukkig laag vetpercentage van mezelf, drink nog geregeld bier ook enzo, al laat ik wel vaak dingen als een patatje enzo staan, maar ook dat heeeel af en toe.

    Thanks! Ja, is het ook wel wat, heb allang geaccepteerd dat ik niet de bouw heb voor een mega dikke chest, al werk ik er wel aan. :)

    Ik weeg nu ong. 90KG denk ik, maar zelfde periode vorig jaar ong. 92, wat ook mn top was tot op heden. Ik wil richting de 100 en dan daar ergens blijven. :)
     
  3. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ondertussen is het maandag al weer twee weken geleden dat ik last kreeg van m'n knie na squatten. Inmiddels kan ik bijna alles weer, maar kracht zetten en m'n knie diep buigen blijft een steekgevoel net onder m'n knie geven. Zeg maar bij het onderste deel van de squat, wanneer je horizontaal/parallel komt en nog net wat dieper wilt en dan weer kracht moet zetten om omhoog te komen. Daar zit 'm nog wat pijn. Ik heb maandag een afspraak bij de plaatselijke fysio die bij de sportzaal hoort, dat hij even ernara kijkt en wat advies kan geven. Ik hoop toch wel snel weer te gaan squatten.

    Overigens: box-squats, dus squatten totdat je horizontaal komt (op die hoogte een doos/bank/stoel gezet) lukt perfect. Maar dus dieper is lastig en pijnlijk. ;)
     
  4. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    @HN: Meer de focus leggen op het aanspannen van je pectoralis in plaats van zoveel mogelijk gewicht pakken. Door het turnen hebben je schouders namelijk een overhand, waardoor je "makkelijk" veel kan wegzetten, maar te veel focus wordt gelegd op je voorste schouderspieren. Minder gewicht, meer volume en meer time under tension en je kunt je pectoralis veel meer aanspreken.
     
  5. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Niet gewoon declinen?
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Keertje ergens gelezen datje met alle borst oefeningen bijna hetzelfde percentage spanning op je ondersteborst spier hebt als met decline.

    Voor bovenkant kun je met reverse grip flat bench zelfs meer spanning op bovenkantborst zetten vergeleken met incline.
     
  7. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Haha, volgens mij kwam hier een tijd geleden ook een onderzoek naar voren van @Kevf (dacht ik?), dat de decline BP juist een goede oefening was i.t.t. de incline die niets toevoegde aan de normale BP. Zoiets in ieder geval. :+
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Niet als je je focus niet legt op de spanning in je pectoralis, dan zit je namelijk alsnog met je dominante schouders te benchen. Je zou nog strotten kunnen overwegen, maar ook daar geldt weer dat je relatief laag in gewicht moet gaan zitten wil je daar echt profijt van hebben. Knal je er met strotten namelijk te veel op, nemen je schouders het helemaal over van je pectoralis.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  10. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Wij hebben het ook niet, maar wij hebben ook geen vaste incline bankjes. Niet dat ik het nodig heb, overigens.

    Gisteren btw naar de fysio geweest, want hoorde dat ik gratis kon laten screenen binnen de faculteit. Meniscus en kniebanden gewoon niets mis mee (was ik ook niet bang voor), maar aanhechting/pees onder m'n knie is gevoelig en zit waarschijnlijk een scheurtje in. Hij gaf als tip om weer rustig te beginnen met squatten en daarbij te letten op: niet dieper gaan dan 90 graden, laag gewicht pakken met veel reps en excentrisch trainen (meer focus op langzaam naar beneden gaan i.p.v. explosief naar boven), aangezien bewezen is dat dat een positief effect heeft op het herstellen en versterken/verlengen van pezen. Tof, dan ga ik dat de komende weekjes doen en dan hopelijk over twee à drie weekjes weer richting de zwaardere squats en gewoon SS3x5 volgen. Zit wel nog in dubio of ik gewoon weer verder ga met deadlifts, aangezien daar ook flink wat gewicht komt te staan op m'n knieën.
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  12. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Deze had ik gisteren inderdaad doorgenomen. Prima artikel inderdaad, handig, ook al kon me niet echt vinden in de symptomen, maar dat is gewoon omdat het bij mij niet echt ernstig is. Een beetje "gewoon vervelend, maar komt wel goed" :+. Maar het excentrisch trainen ga ik de komende tijd dan wel doen. Wellicht alleen niet 3x per week (excentrisch) squatten, om het niet meteen weer te overbelasten. Overigens zie ik die kniebanden/patellabanden ook veel in onze sportschool. Misschien geen verkeerd idee om eens over na te denken.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  13. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Thanks voor de tips, zal het eens proberen man! :D
     
  14. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Overmorgen krijg ik mijn slowcooker binnen. Can't wait for the pulled chicken meals. :D

    Crossfit gaat erg goed btw. Ga lekker vooruit, met name in de grote spiergroepen (benen, rug, schouders en borst). Daarnaast merk ik dat ik echt veel flexibeler begin te worden. Plus dat ik nu eindelijk fatsoenlijk double unders kan. :+
     
  15. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Ik kwam gisteren bij de Perry Sport en zag toevallig zo'n patellabandje liggen.

    [​IMG][​IMG]

    Ik testte het gisteravond en voelde totaal geen pijn bij de squat. Ik deed het rustig aan, maar toch best diep. Daarna nog eens geprobeerd zonder het bandje en - ja hoor - ik voelde de steek weer. Nu zit ik nogal in dubio. Ik heb dus hoogstwaarschijnlijk een klein scheurtje in m'n aanhechting/patellapees. Dit moet ik laten herstellen door rustig weer te gaan squatten met lage gewichten en daarbij helpt excentrisch trainen etc. Domme vraag misschien, maar ik vraag me alleen af of ik nu ook het herstellen met het patellabandje moet doen. Het is er natuurlijk wel voor om pijnloos te kunnen squatten. Alleen, als ik nu dat patellabandje omdoe, doet het geen pijn en ga ik waarschijnlijk over grenzen die zonder patellabandje wel pijn zouden doen. Maak ik het dan niet erger?

    (Heb overigens veel gegoogled, maar ik zie die dingen alleen in webshops met een oppervlakkige beschrijving waarom het zo'n epische aanwinst zou zijn).
     
  16. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik zou zo'n patellabandje niet aanraden te gebruiken, juist in de fitness heb je de ruimte en de faciliteit om met gerichte oefeningen te herstellen van je blessure. Squat gewoon iets lichter, doe gerichte oefeningen voor je knie en ga later weer maximaal trainen als je knie dat toe laat. Op de langere termijn wordt je kniepees alleen maar slappen met het gebruik van een patellabandje.
     
  17. PineaPPle JOE

    PineaPPle JOE Registered Abuser

    Berichten:
    1.175
    Leuk Bevonden:
    74
    Zo'n dude in mijn gym is van 40kg squat naar 120kg gegaan in twee maanden. Hij heeft bijna al z'n oefeningen kunnen verdriedubbelen. En nee hij gebruikt niet haha. WTF doe ik verkeerd?
     
  18. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Misschien is hij gewoon zwaar laag begonnen?
     
  19. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Dat sowieso. Daarnaast is hij misschien gewoon heel goed in het activeren van zijn zenuwstelsel?
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    in twee maanden zonder eerdere trainingservaring? Dan kan hij door trainen richting internationaal niveau. Zou ook wel erg graag een filmpje willen zien van een lift van hem. Ben nogal sceptisch geworden mbt dergelijke verhalen :+
     
    PineaPPle JOE en Pine NL vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina