1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky XBW film van de maand (Coherence)

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 20 apr 2014.

  1. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik moet het nog kijken :X
     
  2. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.658
    Leuk Bevonden:
    4.775
  4. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Aangemeld...
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Maar waarom doen je dan niet mee?

    edit: ik doe weer mee btw.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Hybrid, waar blijft de loting? :'-(
     
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Mensen hier nog interesse in dan?
    Volgens mij willen mensen juist een film kiezen ipv een film van iemand anders kijken. Beetje wat ik merk. :)
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik wel :) probleem is alleen dat ik vaak sneller een serie kijk dan een film en ik beide films wel gedownload heb maar dus nog niet gekeken.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.007
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Maar het wordt weer winter! Komt goed.
     
  11. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    Anders zo doen dat de mensen die de film mogen kiezen gekozen worden uit de mensen die hun mening hebben gegeven? Misschien dat je op die manier wat meer mensen krijgt die de film ook daadwerkelijk gaan kijken.
     
  12. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Goed idee Nukem.

    Transformers: Age of Extinction
    Beste film ooit.
    10/10
     
  13. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    De film die ik gekozen zou hebben als dit initiatief geen stille dood gestorven zou zijn is trouwens.... tromgeroffel....

    Mr Nobody
    [​IMG]

    Een van van mijn all-time favoriete films. Mixt sci-fi elementen met een prachtig verhaal over keuzes en de invloed die slechts kleine keuzes op je leven kunnen hebben. Zoveel onvergetelijke scenes in deze film en op meerdere manieren te interpreteren. De verschillende verhaallijnen kunnen me allemaal boeien en de wetenschappelijke theorieën zijn interessant. Ik hou van deze film!

    9,5/10

    Ik ben benieuwd wat de rest hier gekozen zou hebben. Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar leuke tips voor nieuwe films.
     
    Kapitein_Merijn vindt dit leuk.
  14. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    Mr Nobody, super goede tip!
    Ik heb ook enorm genoten van deze film. Goed dat je hem nog eens onder de aandacht breng want het is echt een pareltje die door te weinig mensen gezien is. Het screenshot geeft misschien de indruk dat sci-fi een groot aandeel heeft in de film maar dat valt reuze mee, veel van de verhalen in de film spelen zich in het heden af waarbij het sci-fi gedeelte deze vakkundig samen knoopt. Ik ben zelf geen groot liefhebben van sci-fi en vond deze delen net zo interessant als de rest van de film. De wetenschappelijke segmentjes zijn inderdaad erg leuk; Pigeon superstition! :thumbs:
    Doordat Obscure Thing de titel noemt en ik de trailer opnieuw heb gekeken krijg ik direct weer zin om de film te te gaan kijken.

    Enkele films die ik als tip zou kunnen aandragen (al zijn het geen vergelijkbare films):
    Fruitvale Station
    [​IMG]
    Eveneens een film die in mijn ogen te weinig bekendheid geniet terwijl de ontvangst bij recensenten wel bijzonder goed is (al zegt dat niet altijd veel, in dit geval hebben ze het in mijn ogen bij het recht eind).
    Het is kleine indie film over police brutality die de kijker niet een boodschap door de keel duwt zoals dat bij grote Hollywood producties vaak wel het geval is. Het is een echte karakterfilm, verwacht dus geen grote actiescènes. Het gaat om de karakters en de impact die het verhaal uiteindelijk heeft kan alleen door veel tijd met hen door te brengen. Ik heb zelden dat ik na een film sprakeloos ben maar dat was hierbij wel het geval.

    Short Term 12

    [​IMG]
    De film gaat over een group home waar jongeren wonen die uit huis geplaatst zijn/wees zijn/met mishandeling te maken hebben gehad etc. Wederom een indie en een karakterfilm die heel oprecht aanvoelt doordat de regisseur in zo'n group home gewerkt heeft. Het is zeker geen gedramatiseerde tearjerker en heeft absoluut zijn lichte momenten maar door het onderwerp is het wel een film waar je zin in moet hebben.

    Kapringen/A Hijacking
    [​IMG]
    Deense film over een kaping voor de kust van Somalië en gijzeling van de bemanning op het schip. De spanningen tussen de bemanning, gijzelnemers en de top van het bedrijf dat eigenaar is van het schip staan centraal en zijn erg goed voelbaar. Ik kon me erg goed verplaatsen in de karakters en voelde ondanks de relatief langzame pacing van de film voldoende suspense.
    De film is rond dezelfde tijd uitgekomen als Captain Phillips (welke ik nog niet gezien heb) maar die richt zich meer op actie dan Kapringen.
    Wat ik enkele interessante trivia vond is dat de 'negotiator' van de piraten geen acteur is maar in werkelijkheid ook dergelijke onderhandelingen voert. Om die reden hebben de makers hem geen script gegeven omdat hij veel beter weet hoe een dergelijk scenario zich voltrekt. Ook wisten de acteurs aan de zijde van het bedrijf niet hoe het script voor de cast op het schip er uit zag en vice versa. Dat alles maakt dat reacties oprecht aanvoelen.
     
    Kapitein_Merijn en Obscure Thing vinden dit leuk.
  15. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Thanks! Die drie films staan toevallig alle drie op mijn watchlist.
     
  16. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Thanks voor de tips, ik ga Mr Nobody en A Hijacking zeker even kijken
     
  17. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    en topic dood....
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.433
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Ok film v/d maand April: FURIOUS 7

    Groetjes
     
    Jingga en Cookie vinden dit leuk.
  19. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Die ga ik niet vrijwillig kijken :p
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    beter While we're Young of Good Kill.
     

Deel Deze Pagina