1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

  1. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is surround een vereiste? Anders zou ik doorsparen. 400 is net wat aan de krappe kant. Of beginnen met een receiver en twee losse luidsprekers en hier een set van maken. Maar dan geleidelijk.
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Geen idee waar ik dit moest posten, dan maar hier.

    Ik heb zojuist opgemerkt dat mijn Tritton Pro+ 5.1 headset geen geluid meer doorkrijgt via de optical input.
    Nu kijk ik achter het tritton kastje, en zie ik tot mijn verbazing een stukje plastic op de tafel liggen.
    Dit stukje plastic hoort volgens mij voor de optical aansluiting te zitten. Als een soort klepje.
    Ik heb vanalles geprobeerd, het plastic al erin te duwen, en dan pas de kabel. Maar het werkt niet meer. De optische kabel klemt zich niet meer in de input, en blijft er losjes in hangen of valt er weer uit.
    Is er nog een andere manier wat ik kan proberen?
    Of zal ik hem moeten opsturen voor garantie? Heb hem pas een half jaar..
    [​IMG]

    Edit; Ik ga hem waarschijnlijk opsturen. Heb het echt gehad met Tritton. Vond de geluidskwaliteit ook niet echt geweldig door de té veel instelmogelijkheden.
    Heb de Astro A50 besteld. Ook geen gedoe meer met kabels, en gewoon duidelijke knoppen.
    Wanneer ik deze Tritton terug krijg, ga ik hem verkopen..
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
  3. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Als dat klepje afgebroken is dan valt er niet veel meer te doen. Dan is de vergrendeling namelijk ook afgebroken.

    Blijft fragiele rotzooi die optische kabels. Zo heeft een goedkope optische kabel bijna een keer het poortje van mijn gloednieuwe Xbox one kapot gemaakt.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2014
  4. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Voor de Tritton krijg ik een nieuw kastje opgestuurd, waarna ik hem ga verkopen.

    Vandaag de Astro A50 binnen gekregen.
    WOW wat een verschil. Zo veel beter dan ik had verwacht.
    Zooo fijn zonder kabels, en man wat een geluid niet normaal.
    Verschillende standen; media/core/gaming, en alle 3 komen ze zeer goed tot hun recht.
    Ik kan hem iedereen aanraden ;)
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Mooie headset die A50. Heb ik ook nog aan zitten denken.

    Gisteren mezelf even geknepen nadat mijn net gerepareerde onkyo even geen geluid meer gaf. Na een half uurtje was alles weer normaal gelukkig.

    Edit: en weer kapt hij ermee.

    Wat me alleen opvalt is dat de sub niet echt veel te doen krijgt via de ps4. Kan ook deels aan de instellingen liggen maar ik vind dat mijn blu ray speler een veel beter laag weergeeft. Iemand anders hier ook last van?
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2014
  6. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Vraagje; Is mijn subwoofer kapot? Als ik 'm aansluit en wil 'm aan zetten begint ie continu wit te knipperen bovenop... Ik heb al gekeken op de officiële website, maar ik kan er echt niks van vinden. Gaat om de set; BDS 300.
     
  7. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik ben misschien van plan om een Sonos surround set aan te gaan schaffen. Ik heb een aantal dagen de PlayBar in huis gehad en die klonk al aardig goed met de Xbox One. Maar nu de vraag zijn er mensen hier die Sonos gebruiken als geluidssysteem voor (console)gaming?! Ik zou een PlayBar met Sub kunnen kopen om het geluid nog beter te krijgen maar met een setje Play 1/3's achter je krijg je het surround effect. Ok ik weet dat het een dure set is maar ik kan Sonos met erg fijne korting aanschaffen. Maar het gaat mij erom hoe goed is Sonos voor gaming?!
     
  8. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Topic is dood? Jeetje al meer dan 10 dagen geleden en geen reactie erop.
     
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Soms hebben mensen gewoon niks te melden? Waarom moet het dan gelijk dood zijn..
     
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Is dit met alle bekabeling erin? Wat gebeurd er zonder subwoofer kabel maar enkel de stroom kabel? Tijdje van het stroom af wil ook nog wel eens werken. Ik heb ook gezocht op het net maar kon ook niks vinden over het specifieke witte lampje. Heb je al een mail naar harman kardon gestuurd waarin je het uitlegd?
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoeveel is een fijne korting? Wat verwacht je van een set? Hoe ga je de boel aansturen? Sonos is mooi maar uiteindelijk beperkt. Geen hd audio formats. Dus met blu ray geen hd audio. Voor gaming geen probleem want daar gebruik je optisch.

    Neem aan Sonos omdat het draadloos is qua signaal?
     
  12. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Korting is 50% ! En idd draadloos. Ik ben er nog niet over uit, maar wil in ieder geval geen kabels meer over de vloer...
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    50% ?

    Fak dat, kopen dat spul en als je het niks vind, breng je het terug of zet het je voor iets meer op craigslist.

    Kan je je console niet meenemen naar de winkel of gaat het niet via een winkel?

    Je zit toch in de US? Daar is klant, koning dat weet je toch?
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33

    Ik in de US? whahaha nope just in ons kikkerlandje ;-)
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Sorry, ben in de war met Scorpion volgens mij...

    Dacht dat hij ook een Boss avatar had.

    ;-)

    Dan voor jou, ipv craigslist is het dan marktplaats....
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Kan ik inkomen. Wat wil je bereiken qua sound? 50% korting is wel lekker natuurlijk. De hele Sonos set komt dan op zo'n 1200 euro compleet denk ik? Voor dat bedrag wordt het moeilijk om iets vergelijkbaars neer te zetten qua gemak.

    Wat wil je er nog meer op aansluiten?
     
  17. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Het is puur voor Xbox One / PS4, daarnaast voor een filmpje natuurlijk. Voor muziek heb ik beter spul staan :)

    Maar jammer dat niemand die gamed hier een Sonos heeft staan, ben wel benieuwd naar de ervaringen met geluid/surround...
     
  18. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Reden dat niemand het heeft staan hier zal de prijs zijn. Is er geen winkel die Sonos op een dergelijke manier kan demonstreren?

    Ben wel benieuwd naar het betere spul.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Dan is het toch helemaal zonde van je geld? Meerwaarde van Sonos is juist muziek door het hele huis streamen. Voor gaming heb je veel betere én goedkopere alternatieven.
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Hij wil geen bekabeling over de vloer. Dan is een 5.1 set van Sonos ideaal. Alle speakers draadloos aangestuurd. Hebben allemaal een eigen stroom toevoer.
     

Deel Deze Pagina