1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM5 [Finished] Dunlop GT3 Series [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 16 mei 2014.

  1. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Netjes
     
  2. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Verdorie, ik kom niet meer in buurt van m'n eigen 2.11:602, zelfs dirty niet...
     
  3. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Daar heb ik ook regelmatig last van als ik een dag niet gespeeld heb. Reed de 1e 10 min ook niet onder de 2.09.5 maar daarna ging het veel harder.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Zal maar niet zeggen wat ik zelf rijd :whistle:
    Soms snap ik het gewoon niet met die tijden:) Puur uit nieuwsgierigheid eens een rondje echt op cruisecontrol gereden, ver van de muurtjes gebleven, nul risico nemend, vroeg remmend en vroeg opschakelend en dan kom ik 2:11.5xx uit.

    Ik denk dat de belangrijkste tip die ik iedereen in de [AM]-divisie kan meegeven, in het algemeen maar zeker op deze baan, is niet té veel willen pushen. Ik denk dat er meer tijd te winnen zal zijn met éérder remmen, (nog) meer aandacht voor de lijnen die worden gereden en net wat voorzichtiger weer op het gas gaan, dan met nog harder pushen, láter remmen en eerder gasgeven.

    -Goed bedoeld- :)
    EDIT:
    Cruisecontrol-video. Eigenlijk gewoon een heel chill rondje zonder gekke dingen, skip naar 35. sec.
    http://xboxclips.com/video.php?uid=2533274849780677&gamertag=Azt B Tender&vid=bc534484-f38c-44ce-9a83-6bd9baaea4c9
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
  5. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Ik merk zelf ook vaak dat als ik rustig rij net zo hard ga als dat ik ga pushen. Te laat remmen en te vroeg op het gas is gewoon niet bevorderlijk voor je tijden, maja, je (mijn) gevoel zegt GAS GAS GAS.
     
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Wanneer je aan het worstelen bent om van 2:13.5xx naar 2:09.5xx te komen is 'rustiger' rijden over het algemeen denk ik het beste devies. Ga rijden alsof het je eigen auto is, waar je lang voor hebt moeten sparen. Vermijd risico's en blijf van de limiet weg. Het overschrijden van de limiet verprutst een ronde, maakt hem dirty en maakt hem langzaam, en voor een degelijke 2:10 hoef je simpelweg niet op de limiet te rijden, dus waarom zou je!! :)
    Van 2:09.5xx naar 2:06.5xx is een ander verhaal, dan moet je 'vanuit die rust' wel de limiet gaan opzoeken en gaan pushen. Maar als je vanuit een heel 'schichtige enge' 2:13.5xx waarin je al te vaak op de limiet balanceert gelijk gaat pushen werkt dat vrees ik alleen maar averechts.

    Ikzelf ben bij het oefenen altijd heel erg aan het pushen, opzoek naar de heel lage tijden, zodat ik straks in de race een klein stapje terug kan doen en wat rust, wat marge, heb om (hopelijk) de hele race lang op hoog maar niet ultiem tempo de race uit kan rijden zonder problemen.
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2014
  7. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Tender mooi verhaal, maar veel zaken die jij gewoon kan/doet is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Simpel voorbeeld, bocht 1... Die zo nemen dat lukt de meeste niet... het aanremmen van bochten is elke x weer anders, te vroeg of net te laat. Neemt niet weg dat er zeker een kern van waarheid in zit, snel bochten nemen is er hard uitkomen en niet hard ingaan. Zeker bij dit circuit kan je maar beter eerst netjes en clean rijden, daarna ga je kijken welke bochten beter/sneller kunnen.. dan lijkt een seconde eerst nog veel, maar het zijn minuscule dingen waar je ze kan vinden :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Tender snapt het beter als je het zo zegt: 110100010100111010011010011100101001011000111010010111001010110010
    ;)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Waar ik zelf persoonlijk naar kijk is wat de ideale lijnen zijn op de baan, die ontdek ik gewoon, en dan ga je vanzelf lekker trappen en ga je vanzelf naar je limiet toe...
    Beste momenten uitzoeken wanneer te remmen en wanneer je je gas los laat.
    Ik heb eerlijk er ook moeite mee om jou voorbij te gaan op de rivals...tis me 1x gelukt maar was dirty...
    Tis een kwestie van je auto kennen en wat het limiet is, dan kan je heel veel met je auto ;)
     
  10. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik bedoel het met alle respect van de wereld, vat het aub niet verkeerd op, maar bij rondes 2:11.xxx is het woord 'imiet' denk ik simpelweg nog niet aan de orde en gaat het (nog) om andere dingen :)
    EDIT: maar iedereen moet daar natuurlijk ook zijn eigen weg en manier in vinden :)
     
  11. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Haha snap ik;)
    Maar zo ben ik zelf begonnen...
    Me auto leren kennen en kijken wat je kan met de auto....zo leerde ik me grenzen kennen en soms het maximaal haalbare uit de auto te halen...
     
  12. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Tsja het is net sport, ook daar is niet iedereen even goed...
     
  13. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Net als bij andere sport gaat het ook om trainen om goede gewoontes erin te slijpen en foutjes af te leren. Algemene tip is om met de gedachte te rijden om zo min mogelijk handelingen te doen tijdens je ronde. Dus 1x aanremmen voor de bocht, correct insturen, laten rollen naar de apex, soepel op het gas waarbij je niet meer hoeft te liften omdat de auto uitbreekt. Als je dit een rondje kan rijdt je veel stabielere rondjes en kost het de minste moeite. Meestal gaat het fout als je teveel moet corrigeren en kost het een hoop tijd per rondje.
     
  14. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Mooie tip! Klopt ja :)
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Maaruh.... is het morgen nou definitief 2x9 of toch gewoon 1 lobby?
     
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ben het niet helemaal met je eens dat niet iedereen bocht 1 zo kan nemen. Dat is toch gewoon aan te leren? Je komt over start finish, remt aan bij de rode lijn tot deze geel is, schakelt terug naar 3, laat je rem los!, stuurt in naar de apex en laat je auto uitrollen voorbij de apex en op het gas. Dat niet iedereen dit vanaf dag 1 kan klopt want dit kon ik 6 jaar geleden ook niet maar het is wel aan te leren en als die basis goed is ben je op elke baan steeds sneller omdat je dan de grenzen op kunt zoeken.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat is toch onzin? Niet iedereen word wereldkampioen formule1, niet iedereen word astronaut, niet iedereen staat op nr. 1 op de LB. Heeft ook wel degelijk te maken met skills, ik ben het met je eens dat oefening je zeker naar de top 200-300 brengt, maar op een gegeven moment houdt oefening op en komt het ook op talent aan.
     
    lawaai vindt dit leuk.
  18. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Dat snappen ze dus niet, maar anyways. Volgens mij splitsen we vanavond.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Volgens mij zijn we het wel redelijk eens hoor. Er zit inderdaad een plafond aan wat je met oefenen kan bereiken maar zoals Stijn zegt kom je met beheerst rijden verder dan met op de grens rijden. Zoals hij bocht 1 neemt is echt niet op de grens en ook niet F1-achtig qua moeilijkheid maar je moet wel wat handelingeb achter elkaar goed doen.

    Ben benieuwd hoe het splitsen vanavond uitpakt. Hopelijk kunnen we lag vermijden want dat is op het middelste gedeelte van deze baan wel funest.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik ben trouwens nog wel even benieuwd naar het algemeen klassement na Road America, aangezien dat dus na vanavond geschrapt wordt.
     

Deel Deze Pagina