1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 28 jul 2013.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Vrijdagmiddag ben ik ze allemaal kwijt. Aanhouder wint! :p:p
     
  2. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Andere soort spanning denk ik. Een film kan je inderdaad laten schrikken; in een boek gaat dat niet. Maar een boek kan wel heel spannend zijn in de zin dat het je in zijn greep heeft en je verder moet lezen omdat je niet weet wat er gaat gebeuren.
     
  3. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik merk wel dat een boek je na het lezen aan het denken zet, meer dan een film doet. Een gedachte alsof iets een echte herinnering is.
     
  4. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik ook hoor, ik denk veel meer na over een boek dan een film. En met spanning is een boek vele malen beter. Je kunt in een film inderdaad wel schrikeffecten maken door muziek en special effects, maar spanning in boeken kan soms echt ondraaglijk zijn. Ik kan een hele nacht doorlezen door de spanningsopbouw in een boek (terwijl het een 'simpel' boek is) maar bij een film kan ik hem zonder moeite op pauze zetten of een volgende dag verder kijken.

    Wauw, lieve eci trouwens. Was natuurlijk alweer vergeten dat het kwartaal er bijna op zat dus maar snel even iets besteld. Levertijd van 4 weken, binnen 2 werkdagen in huis. :) Mogen ze vaker doen daar. Die site is echt 100x beter dan voorheen, veel groter aanbod ook en reële prijzen.
     
  5. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Is dat zo?
    Vroeger was ECI namelijk echt niks.. boeken waren veel duurder dan waar je ze voor kon bestellen.
    Als het echt goedkoper is of minimaal realistisch is het wel een optie.
    Al vind ik het ook nooit een straf om in een boekhandel rond te snuffelen
     
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    En tot zover de boekenverkoop. Allemaal weg, nu heb ik tenminste weer overzicht over wat ik nog moet lezen. :p
     
  7. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja ik weet het alleen wat NL boeken betreft en die hebben natuurlijk gewoon een vaste prijs. Maar sinds ze een doorstart hebben gemaakt (of zijn overgenomen, ik weet het niet meer) is die site echt velen maler beter geworden. Snelle levering, geen verzendkosten boven 20 euro, meer boeken in de VIP, filmaanbod is verbeterd en prijsvriendelijk gemaakt. De nieuwste boeken zijn niet goedkoper (na 3 maanden pas in de vip) maar ik bestel gewoon 4x per jaar en dan scheelt het toch 2 euro (of zelfs meer) per boek die ik anders waarschijnlijk toch wel had gekocht in de winkel.
     
  8. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    Waar ik me alleen aan stoor.. heb net even op de site gekeken.. en dan zie je Ik ben Pelgrim aangeboden als aanbieding wat voor leden dan €15,92 kost.
    Dat is heel leuk, maar die is inmiddels in de winkels al een tijdje gewoon €15.
    Dus dan zou ik die al nooit daar bestellen. Als dat dan 12 of 13 euro is heb je er wat aan..maar het is het allemaal net niet.
    Ik heb daar altijd het gevoel dat je genaaid wordt.
     
  9. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dat is vrij apart. Op elke site is dat boek namelijk nog 19,99 (zelfs op de site van de uitgeverij zelf) Eci bepaalt de prijzen daarop denk ik, en in principe mogen de boeken niet goedkoper worden aangeboden. Ik weet ook niet precies hoe dat dan zit. ;)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh leuk, beginnen ze domme spam te zetten in de updatefeed van GR. :mad: Het interesseert me niks wat 'Trending' of populair is in mijn favoriete genre.
     
  11. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor de fans van de First Law Trilogy heb ik wellicht een aanrader: Scott Lynch's The Gentleman Bastard serie. Nu 3 delen uit, 4e komt waarschijnlijk november dit jaar. Ik heb de eerste twee delen gelezen en de derde in mijn boekenkast staan. Het is low-fantasy met fantastische world-building, zelfde (groffe) humor uit Abercrombie en heerlijke personages. https://www.goodreads.com/book/show/127455.The_Lies_of_Locke_Lamora?from_search=true

    Tevens gisteren Johannes Cabal #4 opgehaald, The Brothers Cabal en hij is weer heerlijk :lol:
     
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Zijn leuke boeken inderdaad. Staan als het goed is ook in de startpost :+

    Ga denk ik maar eens verder met het tweede deel in de Banned and Banished serie. Eerste boek las toch best wel lekker weg :) Ben ook benieuwd naar de nieuwste van Abercrombie maar die is me atm nog wat te duur.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2014
  13. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Is dat die serie van James Clemens? Die is tof, er zijn wel wat wtf momenten in het tweede boek, maar wel een goed verhaal. Veel plezier ermee :)
    De nieuwe van Abercrombie, bedoel je daarmee Half A King? Ik heb hem gekocht toen ik in Engeland was want hij was maar 10 pond en hij had de handtekening van de auteur :D Ik heb hem gelezen en hij is wel goed, en het verhaal is ook tof, en de side characters (een aantal dan) zijn memorabel maar ik vond de main character een beetje... ja, te logisch of te simpel ofzo. Het is ook Young Adult geloof ik, in tegenstelling tot zijn andere werk. Verwacht niet exact dezelfde stijl, want dat is niet, imo.
     
  14. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    James Clemens inderdaad. Hmmm, heb niks tegen young adult maar de helt van Abercrombie zijn charme is toch wel het fantasierijke schelden en het brute geweld :+
     
  15. Grub

    Grub think on your sins

    Berichten:
    954
    Leuk Bevonden:
    2
    Vandaar de waarschuwing: stuk minder gescheld en geweld :+ Zeker wel een leuk boek, was er in een dag of twee doorheen (op vakantie weliswaar) dus als je hem ergens ziet liggen voor een prijs waarvan je denkt 'dat kan mijn portomonnee aan' zou ik hem wel meenemen. :)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Dwergen 5?! :eek:
     
  17. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik ben op zoek naar een leuk kerstverhaal, iemand een idee? Gewoon een gezellig boek wat ik zoek eigenlijk.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    A Christmas Carol? :+
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ben hem nu even aan 't lezen maar heb niet het idee dat het een echt knus gezellig kerstmis verhaal is. Al lees ik hem wel uit, nog meer tips?
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dit is niet echt een tip.
    Maar ouderwets donald ducks lezen, vooral met een beetje sneeuw/kerst thema, blijft heerlijk. Om de een of andere reden moest ik daar gelijk aan denken, ook al zijn ze de rest van het jaar ook leuk. :+

    /hoogstaande literatuur
     

Deel Deze Pagina