1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dusky Demon NL, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Idd Kevf, heb je daar echt speciale patta's voor nodig?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik vraag me af hoe groot het verschil is. Puur op gevoel zou ik zeggen dat pendlay (al wordt pendlay row ook wel eens gedaan met elke keer het gewicht terug leggen) iets meer voor de wijdte van je rug is en barbell row iets meer voor dikte van je rug. Dit omdat de pendlay row meer een opwaartse beweging is en de barbell row meer een beweging zoals bijvoorbeeld de seated row (machine). Welke je kiest is dus deels afhankelijk van je andere rug oefeningen (bij je optionals?).


    Klinkt als een toffe set-up!
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Het gewicht je squat heeft daar niet zo heel veel mee te maken. Je wilt zoveel mogelijk stabiliteit, geen verende zool en een barpath die zo recht mogelijk is. Dat wil je eigenlijk vanaf dag 1. Dat laatste is beter mogelijk met squatschoenen/ Daarnaast ontbreekt het veel mensen aan enkelmobiliteit. Dat kan je vaak zien aan het feit dat de hiel tijdens het squatten enigszins van de grond komt. Dit heb je vaak zelf niet door.

    Mooi moment om een filmpje te posten van mijn favo youtuber:

     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    Volgens mij is het zelfs 'officieel' de bedoeling dat je na elke rep van de Pendlay row de stang weer terug legt.

    Edit: Hier filmpje van Glenn Pendlay zelf over de Pendlay row en 'gewone' BBR:
     
    Kevf vindt dit leuk.
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Tof filmpje. Zo deed ik hem ook altijd, ik weet alleen nog dat ik het een vervelende oefening vond :+

    Weer wat nieuwe supps gekocht:

    500 gram monohydraat
    Jac Cutler T1: testosteron booster. Ik geloof er niet in, maar het was voor 50% van de prijs (nu nog 15,-) en kreeg prima reviews. Toch maar een keer proberen.

    En deze bij B&F:

    [​IMG]


    ideaal voor mijn overnight shakes, alle drie in 1x :)
     
  6. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Oh dat ziet er wel goed uit inderdaad, is het nog betaalbaar?

    MBT Bendlay en normale barbell row; bij de normale barbell row pak je nog een deal van je traps mee, en verleg je het deel van de activiteit wat hoger in de rug. Wil je de rugspieren functioneler trainen kan je het beste de hoek echt haaks hebben, zodat je een rechte pull beweging maakt. Hierbij focus je echt goed op de rugspieren. Daarnaast zorgt het contact met de vloer voor een extra inspanning, wat qua progressie en kracht meer progressie boekt. Wel kan het lastig zijn om met de Bendlay row de strekking in de rug goed vast te houden.
     
    Kevf vindt dit leuk.
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    5,- per potje. Ik heb er direct 4 besteld zodat ik geen verzendkosten hoef te betalen. Maar goed het kan een redelijk stuk goedkoper zijn om het los te kopen zat ik later nog eens na te rekenen. :+

    Klinkt aannemelijk mbt Pendlay.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Voor schoenen kun je ook naar otomixjes kijken. Die zijn wat goedkoper en bieden ook veel stabiliteit voor enkel en hiel.
     
  9. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Heb vorige keer een keer die blended super foods besteld. Echt zo smerig. Meteen heel die pot weg gegooid.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zijn alleen geen squatschoenen. Dat zijn van die platte en hoge schoenen toch? Die heb ik atm voor mijn trainingen alleen van van het merk Greyhound. Het voordeel van squatschoenen (naast meer stabiliteit) zit hem juist in de verharde en verhoogde hak waardoor je in staat bent om in een rechtere lijn te squatten. (check filmpje). Nadeel is wel dat je voor de rest van je training niet zo goed kan gebruiken.
     
  11. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik zit soms ook te twijfelen om te gaan squatten in mijn Timberlands, alleen vind ik dat wel echt ontzettend zonde :+ Echt geld om andere schoenen te kopen voor fitness heb ik niet, de meeste sportschoenen zijn zo ontwikkeld om je lichaamsgewicht zoveel mogelijk naar voren te krijgen. Iets wat met krachttraining echt funest kan zijn voor je form.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    No offence, maar denk je echt dat op dit forum de mensen hun heil moeten gaan zoeken in schoenen >€100,-? Dan sla je de plank i.m.o. mis. Zeker aangezien meer dan de helft ook nog eens hun cardio er bij doen. Sterker nog, hoeveel mensen hebben een belt? Of squatten zo veel dat een belt ze significant gaan helpen? Pas bij die mensen zou ik aan een dure schoen gaan denken.
    Als je nog niet vergevorderd squat voldoen platte, neutrale schoenen prima voor de focus op techniek. Daar gaat een schoen te weinig bij helpen. Als je moeite hebt om onder parallel te raken leg je 2 1,25Kg schijfjes onder je hak en ga je aan de slag.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat was ook zeker niet mijn intentie. Ik was er alleen maar even mee aan het patsen :) Ik train al iets van 10 jaar oid en heb ze pas net aangeschaft. Wel ruiterlijk te laat. Ik ben wel van mening dat als kracht echt je doel is dat een goede riem en niet veel later goede schoenen wel prio moeten hebben. Maar als je gewoon lekker aan het fitnessen bent is het zeker niet noodzakelijk.

    Disclaimer dan bij deze: als powerliften en kracht je doel is en je hebt de technieken goed onder de knie dan kunnen een riem en goede schoenen erg veel meerwaarde hebben. Noodzakelijk zijn ze echter niet. Hou daarnaast rekening met een hoge aanschafwaarde. Een goede riem kost al snel 80 euro en squatschoenen beginnen vanaf 120 (die van mij zijn 180,-). Beetje zonde als fitness een zijdelingse hobby is waarbij je voornamelijk je bezig houdt met biceps curls, cardio en je outfit.

    Moet duidelijk zijn zo :+
     
  14. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Oh ok, ik doe wel een beetje krachttraining, maar gebruik geen gewichten, want ik train thuis. Vind de drempel om naar de sportschool te gaan for some reason te hoog.
    Ik heb thuis alleen geen gewichten.

    Kan ik dan gewoon meer kt thuisdoen of moet ik echt gewichten hebben?
     
  15. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ga dan eens aan de slag met de workouts van FitnessBlender op youtube, prima trainingen.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik hoor ook goede dingen over P90X.
     
  17. Scarlett

    Scarlett Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    3.585
    Thanks voor de reacties, zal er zeker naar kijken
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Vanmorgen mezelf laten meten. Om weer een goede start te maken. Ga ook weer met een voedingsschema werken, merk dat ik dan toch net dat beetje progressie meer heb.

    Lengte: 1.93
    Gewicht 93,5kg
    BF: 12,5%
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina