1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Haha, het kan nog erger: hqdefault.jpg ;)
     
  2. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik snap eigenlijk niet waarom deze discussie weer wordt geopend? De GT3 cup is een PRO cup en dat staat gewoon in de titel van het GT3 topic. Nu wordt er gewerkt aan een AM cup met makkelijkere auto's zodat de uitdaging niet in de controle over de auto zit maar het pushen van wat je hebt. Probeer een van de drie concepten die we hebben gemaakt en laat weten wat je van die auto's vindt voor een AM cup!

    Concept 1 = Subaru BRZ (Redelijke mechanische grip - lastig met accelereren)
    Subaru BRZ RWD - XBWR tune van LoyallRonin

    Concept 2 = Renault Megane Trophy (Goede mechanische grip - Redelijk met accelereren)
    Renault Megane FWD - XBWR tune van AZT B Tender

    Concept 3 = Silhouette V8 AWD cup (Goede mechanische grip - Makkelijk met accelereren)
    BMW 1M AWD - XBWR tune van Flavourlicious
    Ford Forcus AWD - XBWR tune van Flavourlicious
    Nissan 370Z AWD - XBWR tune van Flavourlicious
     
    averagegamer vindt dit leuk.
  3. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    En wat ik afgelopen zondag ook zei, het is zeker niet gezegd (ten minste op basis van mijn eigen ervaring) dat met makkelijke auto's de gaten kleiner zullen zijn, in tegendeel. Bij de moeilijkere auto's maken misschien de Pro's, maar zeker de Semi's ook nog wel eens een foutje, waardoor je weer wat in kan lopen. Bij de makkelijke auto's rijden de Pro's en Semi's nagenoeg foutloos. Maak je dan (als AM) wel nog een keer een foutje, dan lig je meteen hopeloos achter en haal je het niet meer in. Zo heb ik het althans wel eens ervaren, bijvoorbeeld bij de duocup van Forza 4, waar ik met de Ferrari beter presteerde dan met de Seat.
     
  4. Aragnite

    Aragnite XBWRacing!!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    25
    ga concept 3 eens proberen voor 't weekend
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De BRZ AM tune is gemaakt met de gedachte dat een lage PI Bclass auto nog uitdagend genoeg moet zijn zodat er een leercurve inzit naar de hogere PI-class auto's.
    Ik zal een versie 2.0 maken. Veranderingen: Voorzijde Racespoiler, voor en achter een bandenmaat breder.
    Ik vermoed dat de BRZ nu niet meer glijdt en strak over de weg gaat als een Zamboni over het ijs van Thialf:lol:
     
    Aragnite vindt dit leuk.
  6. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik stel voor:

    De nieuwe AM-auto wordt de Renault F1 auto, met een 4WD-driveline-swap, maximum downforce, en 90% vermogenshandicap!! :)

    (grapje he :) )
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  7. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De Subaru friet,appelmoes & knackworst-XBWR- BRZ 2.0 tune is af en blijkt eigenlijk toch nog een frietje speciaal te zijn.:D
    Ik ook grapje:+
     
  8. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    @ flavour. My bad.. ik heb totaal niet op het pro gedeelte gelet in die zin dat dus de nadruk ligt op pro en dat je als AM eigenlijk niet moet zeuren hahaha.. t is gewoon mijn eigen fout om in deze snellere klasse te stappen XD.. no offense or pun intented
     
  9. majong

    majong Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik had nog niet gezien dat je hier op mijn item reageerde.
    Ik begrijp wel wat je bedoeld.
    De handicap's die toegepast worden veranderd de einduitslag, eigenlijk niet.
    De 3 op het podium aan het eind van de competitie zijn de snelste van de clup.
    De races waren spannender en meer uitdagend ook voor de top rijders.

    Het gaf me wel een goed gevoel een keer op het podium te staan,
    dat ging onder een regelement die voor iedereen gelijk was.

    Bij de wedstrijden hier kan het voorkomen dat de snelste er door omstandigheden niet zijn.
    Ik denk dat degene die dan op het podium staan geen rot gevoel zullen hebben.

    Of je dit wel of niet aanhangt is een kwestie van smaak.

    De keuze wordt gemaakt door de organizator van het geheel.
    Of die keuze's in de smaak vallen kun je aflezen aan de deelname.
    Die is goed dus moet ik ook niet te veel zeuren.
     
  10. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    De nieuwe AM cup!!!!:lol:
     
  11. x76xdemonx76x

    x76xdemonx76x straightedge est1992

    Berichten:
    1.245
    Leuk Bevonden:
    41
    lol!!!!! demon schrijft zich alvast in als uber am
     
  12. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ik ben gistermiddag bezig geweest met tunen van 2 leuke auto's voor misschien een toekomstige cup.
    De Lotus 2-Eleven (bekend van FM4, laatste cup, deze auto viel toen weg uit de cup) en de Citroën DS3 Racing
    De Lotus 2-Eleven heb ik getuned en is te vinden onder mijn gamertag (f1freaky) onder de naam: XBWR Lotus Test
    De Citroën DS3 Racing is te vinden onder gamertag en onder deze naam: XBWR DS3 R Test

    Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Jullie mening en eventuele verbeterpunten hoor ik dan ook al te graag!;):thumbs::thumbs:
     
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    New shared tunes:

    [XBWR] Alfa C8 [A-class] test-tune
    [XBWR] Honda S2000 [B-class] test-tune
    [XBWR] Honda S2000 [A-class] test-tune
    [XBWR] Pagani Cinque Roadster [R-class] test-tune
    [XBWR] Toyota Celica SS-I 2003: [AWD A548] tune
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2014
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Pff is dat niet een beetje veel om ook nog te testen? En is niet echt AM. :+
     
  15. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  16. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben op basis van de feedback een update aan het ontwikkelen voor m'n Megane. Ik zou het leuk vinden als we die straks ook testen!

    EDIT:
    Ik heb er nu een (wel fraai klinkende) 360 pk 1.6l turbo-motor inliggen, maar ik vrees klachten/feedback van mensen die de auto gaan rijden als ware het een auto met 160 pk i.p.v. 360 pk.

    Daarop alvast vooruitlopend: Já, de auto zal de neiging hebben rechtdoor te gaan wanneer je volgas een bocht uitrijdt, maar we hebben het hier dan ook over 360 pk. Zie het als een leermomentje (waar het dus om draait bij een AM-cup;):):)). Het gaspedaal is gelukkig geen aan/uit-knop :)

    EDIT:
    Met filmpje erbij!
    http://www.xboxclips.com/video.php?...nder&vid=d7d4de4e-87bc-430d-a972-b47da41b2caf
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2014
  17. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heb zelf 2 auto's gemaakt: Lotus en de Citroën. Zijn naar mijn mening wel AM auto's....
    Die testen vanavond? :)
    Ben iets later zelf. Voetbal samenvattingen en huiswerk tegelijk kijken/maken :):)
     
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Huh???? Tunes gemaakt voor gebruik zonder TC STM ABS easy handling. Getest op Catalunya en Spa.
    Probeer maar ff, ze rijden allemaal (relatief) makkelijk voor RWD-auto's. Ik wilde het originele karakter van de auto's behouden door niet voor AWD te gaan.

    [XBWR] Alfa 8C [A-class] test-tune AM 353 KW 1.308 kg RWD [A696] monkey-proof
    [XBWR] Honda S2000 [B-class] test-tune zeker AM 196 KW 1.109 kg RWD [B579]monkey-proof
    [XBWR] Honda S2000 [A-class] test-tune AM++/pro 268 KW 1.094 kg RWD [A653]
    [XBWR] Pagani Cinque Roadster [R-class] test-tune PRO 506 KW 1.202 kg RWD [R900]
    Vooral de Pagani rijdt verrassend makkelijk.
    Tot Forza 6 is er toch nog genoeg tijd om alles uit te proberen.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2014
  20. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    ik heb ook een promo gemaakt :)

    [​IMG]
     
    NovaCaine en loyallronin vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina