1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

  1. Mallakai

    Mallakai Active Member

    Berichten:
    4.406
    Leuk Bevonden:
    1.570
    Ohja vergeten :+
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik vind het ook een rare constructie

    rechten opkopen voor een exclusive snap ik, maar rechten kopen om dan als enige met een game te MOGEN adverteren?

    is toch raar,...

    de meeste games zouden blij zijn als een platformhouder ze wat aandacht geeft..
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Ik weet niet of het zo raar is. Het is natuurlijk wel raar in de zin dat het nog nooit eerder gebeurt is, maar aan de andere kant ook logisch. Normaal gesproken is het natuurlijk de publisher zelf die bakken met geld betaalt om een game te adverteren. Als er dan een derde partij komt in de vorm van Sony die jou daar geld voor geeft, zodat de dure marketing opeens een heel stuk goedkoper is, dan wil je die gok natuurlijk best wagen. Aan de andere kant heeft een game als Destiny dit natuurlijk niet nodig, die gaat de marketingkosten makkelijk terugverdienen.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik snap het vanuit Activision gezien wel, ik snap het alleen vanuit Sony niet.

    Want je kan toch ook gewoon zelf een groot budget besteden aan je Destiny PS4 bundel zonder Activision daar bovenop nog eens extra te betalen zodat MS dat niet mag doen?
     
  5. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ja ophef om niks, want het gebeurd al zolangs als ik me kan herinneren.
    Niks nieuws onder de zon.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  6. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    ... "Sony rekent nu op een nettoverlies van 230 miljard yen (1,7 miljard euro) voor dit gebroken boekjaar dat nog loopt tot en met eind maart 2015."
    ... "Het gaat financieel al jaren slecht met Sony. Sinds 2010 heeft het bedrijf straks, inclusief het nieuwe verwachte verlies, al ruim 1 biljoen yen (7,2 miljard euro) verlies geleden."

    Ik hoop dat de Playstation Divisie anders een doorstart kan maken als Sony failliet mocht gaan. Ik denk dat ze dit niet lang meer vol houden. De afgelopen 8 jaar, 7 jaren verlies, 1 jaar licht winstje. De meeste jaren werden ook nog opgekrikt door delen van het bedrijf te verkopen en zo de verliezen te dempen. Al met al is hun balans volledig uitgehold hebben ze zware schulden. Ik verwacht of binnenkort een aandelen emissie om extra geld op te halen of dat ze (delen) van het bedrijf failliet laten verklaren. Maar ja als je jaar na jaar dat soort verliezen draait dan houdt het een keer op.

    http://www.nu.nl/gadgets/3880173/sony-verwacht-fors-verlies-slechte-smartphoneverkoop.html

    “This seems to be the end game for Sony as a major player in consumer electronics; it’s a bit of a bellwether moment,” said Pelham Smithers, managing director of Pelham Smithers Associates in London."

    http://www.nytimes.com/2014/09/18/b...idens-expected-loss-to-2-14-billion.html?_r=0
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Alles afstoten behalve de Playstation en verzekerings takken.

    Ik wil Sony niet kwijt als speler op de console markt, moet er toch niet aan denken dat een Apple ofzo die tak overneemt.. Of nog erger , dat niemand die tak overneemt en er straks nog maar 1 current gen console is
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457
    Of dat Nintendo het overneemt en de online service meteen downgrade. :+
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Is echt wel shit allemaal dat nieuws. Is op geen enkele manier goed voor niemand als Sony straks weg zou zijn. Ineens hoeft MS zich niet meer druk te maken. Ik zie het ook echt niet gebeuren. PS4 doet het toch ziek goed?
     
  10. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    De PS4 verkoopt goed maar zoveel winst maken ze er volgens mij nog niet op.

    Maakt ook niet uit want de PS tak kan de verliezen in de andere takken nooit compenseren. Met name de telefoon tak is deze keer geloof ik nogal een zwakke schakel, ze hadden hoog ingezet op de xperia telefoons en de verkoop valt nogal tegen
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.475
    Leuk Bevonden:
    8.457


    _O_
    Jammer dat hij toch nooit uit gaat komen. :+
     
  12. RogierM

    RogierM Active Member

    Berichten:
    684
    Leuk Bevonden:
    31
    Ja, ik zou alleen verzekeringen en playstation houden en de rest stop zetten. Daar komt het toch wel op neer volgens mij. Geloof dat ze vorig jaar al hadden aangekondigd dat 12.000 man eruit moest. Nieuwe CEO (2012) beloofde winst; dus sluit alles behalve Playstation
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Demo in maart. Misschien dat we de game mogen verwelkomen in 2015? :)
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    :eek:Vette shit die FF15.
     
  15. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Hmm, geen idee waar dit eigenlijk het beste thuis hoort, maar dit is wel een interessant filmpje over hoe we opgegroeid zijn met games en hoe we dat nu terug zien:

     
    Servantes en MAD 1976 vinden dit leuk.
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik vind het te kort door de bocht dat wij niet meer kritisch mogen zijn op gamedevelopers. Misschien zijn we verwend met de grote veranderingen in games die wij als twintigers hebben meegemaakt, maar de game industrie is commerciëler dan ooit en ze plukken op dit moment volop de vruchten. Het lijkt me dat de gamesindustrie de filmindustrie al voorbij is gestreefd, of dat op korte termijn zal doen.

    Als ik het budget uit zou moeten tekenen in een pie-chart, dan zie je dat het stuk taart van marketing steeds groter wordt en die van R&D een stuk kleiner. Het is alsof je grote broer nu de taart snijdt en elk jaar een groter stuk neemt, waardoor jij steeds iets minder krijgt. Kortom, je grote broer wordt alsmaar dikker en wij gaan steeds vaker opzoek naar een andere taart waar we voor €69.99 een steeds kleiner stuk krijgen. Moeten we nu op onze rug gaan liggen met de pootjes omhoog en moeten we blij zijn met de stukjes taart die we krijgen? (lees: krijgen = duur betalen)

    Naar mijn idee is de rek er nog lang niet uit, maar het grote verkoopsucces van Destiny als voorbeeld, geeft mij het beeld dat we de verkeerde kant op gaan. Ik kan niet genieten van een game waar bewust zo'n grote hype om heen wordt gebouwd en dat we er allemaal met open ogen intrappen. Het is toch van de zotte tegenwoordig dat een groot deel van het spel bewust achter wordt gehouden om later in de vorm van DLC's alsnog uit te brengen. Ze zoeken wat mij betreft echt de grenzen op hoeveel je kan vragen voor een season pass en hoeveel content ze uit de orginele game weg kunnen snijden zonder dat het de verkopen schaad. Ik heb serieus moeite met de grote jongens als EA en Ubisoft die dezelfde strategie hanteren als Apple doet met de nieuwe iPhone. Ook al vinden ze het gouden ei bij de R&D afdeling van Assassin's Creed, no-way dat ze alles in 1x in de volgende release zullen stoppen. Ze zullen bewust enkele verbeteringen bewaren voor de daarop volgende delen, zodat ze niet al hun kruit in één keer verschieten.

    Ondertussen hebben kleinere devs geen enkele kans om te concurreren met deze mega bedrijven, zij hebben immers niet het budget om alles er zo gelikt uit te laten zien als Destiny, om alle functies die uit andere games (Halo, Diablo, Borderlands) in goede mate samen te laten werken en een eigen draai aan te geven. Ook kunnen ze de gok niet wagen om zoveel content weg te laten en later als DLC uit te brengen, omdat je afhankelijk bent van de inkomsten en het succes van die ene game. Er gaat de komende jaren écht geen nieuwe studio a la Rockstar opstaan die kan concurreren met de grote jongens, en dat is in mijn ogen een groot gemis.
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2014
    Leoni vindt dit leuk.
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Volgens mij was de game industrie al jaren de film industrie voorbij.
     
  18. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
  19. Ron76

    Ron76 GT: Ron D Core

    Berichten:
    2.435
    Leuk Bevonden:
    144
    Goed onderbouwd stuk ook.....
    Wat een onzin, dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat er maar 1 merk telefoon is of 1 merk TV of 1 merk auto, puur omdat de één meer verkoopt als de ander.
     
  20. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    We weten dat je fan bent van de Xbox, maar realistisch gezien is deze generatie echt gewoon voor Sony. Microsoft laat het nog enigsinds goed klinken dat ze meer verkopen dan de Xbox 360, maar het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. Vraag is of Halo en Gears dat ding zodanig nog kunnen boosten.

    Zie het op werk ook, verkopen 300 PS4s per maand en van de Xbox one moet ik nog zien, maar zullen niet meer dan 80-100 zijn denk ik

    http://www.vgchartz.com/

    10.8 vs 5.4..
     

Deel Deze Pagina