1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Pro Evolution Soccer 2015

Discussie in 'Games' gestart door zino, 5 jul 2014.

  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ben benieuwd wat jij er van vindt.
     
  2. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Volgens mij is-ie voor de 360 nog nergens te downloaden, helaas.
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Is er al iets bekend waarom de demo niet te verkrijgen is op de beloofde datum?
    Vind het zo raar. Daarnaast gaan mijn 14 dagen gold waarschijnlijk om zijn de 23e...
     
  4. zino

    zino Active Member

    Berichten:
    201
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb hem via een hong kong account kunnen downloaden voor de ps3. Niet veel speciaals,nog altijd stroperig en super gemakkelijk tegen de pc. Ik ga mij binnenkort een ps4 aanschaffen en hopelijk is pes daar beter. Weet er iemand of het verschil tussen beide versie's groot is? bij fifa is dit wel het geval hoor ik. Hopelijk is dit bij pes evenzeer zo.
     
  5. Ajax***

    Ajax*** Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    21
    Ook de xbox one versie binnen gehaald vandaag. En moet echt zeggen, positief verrast! Speelt weg als vanouds, en in 6 potjes al heerlijke aanvallen gehad en mooie goals gemaakt. Ik ben nu al overtuigd. Voor mij geen fifa15 dit jaar. Nu maar hopen dat het online naar behoren functioneert.
     
  6. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik ben in dubio momenteel. Ik vind de sfeer bij FIFA echt heel erg gaaf en op manual is het ook best lastig om een knappe aanval op te zetten (is wel vet als het lukt), alleen die AI zuigt als een malle. De AI is bij PES minder lastig om tegen te spelen (Superstar), maar ze spelen wel een realistisch potje voetbal. Grafisch zuigt ie enorm en ik vind er nog steeds veel kinderziektes inzitten die er 10 jaar geleden ook nog inzaten (de rails, cursor switching, scripted passes, etc). Ik heb dus niet het gevoel een echte nieuwe game te spelen. De wow-factor ontbreekt zeg maar...

    FIFA 15 koop ik sowieso, omdat PES pas in november uitkomt (als ze het stiekem niet naar volgend jaar uitstellen ;)). Ik ben er bijna van overtuigd dat FIFA mij op den duur gaat vervelen, maar dan kan ik m altijd nog inruilen voor PES...

    Ze hebben nog even de tijd om de puntjes op de i te zetten, dus ik wacht t.z.t. wel af. Op dit moment heeft Konami mij nog niet kunnen overtuigen.
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Passing is lastig, maar ik merk wel verbetering bij mezelf. Ik wil te snel en dan gaat het weleens mis. Nu ben ik iets rustiger en dat werkt beter.

    Leuke game, niet het wereldwonder of de grote comeback wat mij betreft. Ik erger me wel een stuk minder en ik heb toch een wedstrijd of 50 gespeeld. Het is totaal niet stroperig overigens, niet op de ps4 in elk geval. Grafisch is gewoontjes, niets bijzonder. FIFA is wat dat betreft vele malen beter. Maar de gameplay, dat zit redelijk goed in elkaar, hoewel de game zich iets teveel leent voor 1-2'tjes.
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Net 3 potjes gespeeld (PS4). Voelt op zich goed aan, schieten wel erg hard en makkelijk, wat wel 'lekker' is, maar niet heel realistisch. Kan ook komen omdat ik met Madrid speelde natuurlijk.

    Wel de keeper al weer op wat verschrikelijke blunders betrapt. [​IMG]

    Daarnaast ga ik sowieso voor FIFA, en wacht ik heel rustig de reacties af op PES, want vorig jaar vond ik de demo eerst ook heel lekker spelen, kocht de game in de eerste week, en die voel toen echt verschrikkelijk tegen.

    Ik vind het er trouwens goed uit zien. Geen idee waar al dat gezeik over is. Iets minder mooi dan FIFA wellicht, maar qua gezichten en kleur misschien juist weer iets beter.

    In 3 potjes trouwens ook geen enkele vrije trap gekregen, wat een beetje jammer is, want ik vond vroeger het vrije trappen nemen altijd het gaafst bij PES4 en 5, vooral omdat ik er nogal goed in was. Voelde altijd een stuk lekkerder aan dan bij FIFA.

    Anyway, veelbelovende demo, en als de uiteindelijke game nog even de flaws eruit weet te halen (keeper, free-kick bug, etc etc), dan wellicht in het voorjaar voor 20-25 euro ofzo aanschaffen.
     
  9. Niels_x360

    Niels_x360 Active Member

    Berichten:
    969
    Leuk Bevonden:
    177
    is er al een datum wanneer de demo ook in europa komt?
     
  10. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Jows, als ik jou was zou ik dan lekker Online Seasons gaan spelen met FIFA 15. Heb je geen last van de AI, enige jammere is dat het overgrote deel van de FIFA-spelers de controls op assisted laat staan..
    Maar ik ben altijd in voor een potje:+
     
  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dat vind ik nog steeds jammer. Dat je online niet kunt spelen tegen anderen die dezelfde settings hebben als jij. Focking eenvoudig te bouwen en dus pure luiheid van de devs.

    Sowieso vind ik online gamen niet zo heel tof. Vooral omdat er teveel droevige mensen online zijn die je de huid volschelden als je van ze wint, of gewoon quitten als ze achterstaan. Ik speel sowieso nooit ranked, dat is helemaal kansloos en heeft het online gamen m.i. helemaal verziekt.

    Ik ga zogezegd gewoon voor FIFA in eerste instantie en wacht de ontwikkeling van PES verder af.
     
  12. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Je kan wel kiezen bij het zoeken naar tegenstanders voor tegenstanders die op manual spelen (dacht ik)

    Hm, ik heb nooit meer een headset op om die reden, dus daar heb ik geen last van.. Ranked vind ik wel leuk, zeker als je hoger in de Seasons komt, heb je betere tegenstanders en gewoon vaak leuke wedstrijden, dus leaven gebeurd dan echt zelden..
     
  13. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Het kan wel hoor, maar niet in Seasons dacht ik.
    Maar vrijwel niemand speelt op Manual dus je zit dan uren voor Jan Lul te wachten op een tegenstander.

    Gisteren weer eerst PES gedaan en daarna Fifa, ik kan die laatste echt niet meer spelen nu, al die geforceerde animaties in Fifa zorgen ervoor dat het veel minder dynamisch aanvoelt allemaal, ik snap daarom die comments van Jows ook écht niet over de PES demo en ''on rails'' spelers, dat is nml. in mijn ogen bij Fifa het geval en zeker niet in de PES demo.
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    De responsiveness bij FIFA is vele malen beter. Ook kan ik, als ik achter een pass van de CPU aan ren, zelf bepalen hoe ik met mijn speler ren. Bij PES is de richting gelocked en dus "on rails". Dan kunnen mensen wel roepen, gebruik daar Super Cancel voor, maar dat wil ik gewoon uit kunnen zetten. Ik denk bovendien dat jij FIFA niet op slow en manual hebt staan. Als dat wel het geval is, dan hebben we gewoon een andere kijk op het spelletje en de kwaliteit van een product.

    Wat betreft cursor switching, pass eens naar een speler. Als de pass niet zuiver is en de bal langs de speler gaat, dan kan ik niet van mannetje wisselen, ook al staat een andere speler op dat moment dichter bij de bal. Dat is niet alleen vervelend, dat is behoorlijk irritant. Ik heb voor de zekerheid nog even gekeken of dit bij FIFA nu wel het geval is en ja, daar is het wel het geval.

    Begrijp me niet verkeerd, PES is niet slecht ofzo, maar ik hoor termen als "the king is back". Dat hoorde ik vorig jaar ook en het jaar daarvoor ook. Audiovisueel liggen ze lichtjaren achter, zelfs met de nieuwe FOX engine. Natuurlijk hebben ze een minder budget dan EA, maar doe de dingen die je kunt dan echt helemaal goed. Probleem is dat ze het spel nog steeds niet van de grond af aan opnieuw hebben gebouwd. Alle oude patronen zitten er nog in. Konami loopt achter de feiten aan en durft niet te innoveren uit angst dat ook de trouwe spelers overstappen op de concurrent.

    Ik roep al jaren dat het voor Konami helemaal niet moeilijk is om weer een topfootie te maken. Gooi weg die licenties, ga desnoods werken met alleen de landenteams en toernooilicenties. Zorg ervoor dat de editor geniaal werkt zoals de livery editor van Forza 2 en zorg ervoor dat de ontwerpen gedeeld kunnen worden. Dat heeft de community binnen no time complete competities en toernooien gemaakt. Focus je vervolgens op het voetbal en klaar.

    Misschien moet Konami aan de Project Cars opzet gaan denken.
     
  15. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Door een griepje ben ik niet in staat geweest verder het spel te testen, maar ik meen me toch echt te herinneren dat je in deze situatie met de rechter stick rechtstreeks de speler kan aanwijzen waarnaar je wil switchen... Ik zal het vandaag eens proberen, want dat is wel een simpele oplossing voor jouw probleem, lijkt me...
     
  16. Achiej

    Achiej Active Member

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    8
    Gisteren weer een aantal potjes gespeeld met full manual passing. Wat speelt het dan toch lekker en realistisch. Niet elke pass komt dan zomaar aan. En het maakt het geheel wat moeilijker. Ook het gevoel van voldoening is veel groter als een aanval lukt.
    Op WinningElevenBlog heeft Asim trouwens een feedback thread aangemaakt die uiteindelijk naar Konami wordt gestuurd. Hopelijk kunnen ze de kleine verbeterpunten nog meenemen in de final game. Ook heb ik op WinningElevenBlog onderstaande stuk gevonden. Het lijkt er dus op dat je Seasons kan spelen waarbij je dus wordt gekoppeld aan tegenstanders die dezelfde voorkeuren hebben. Daar zou de pass assistance optie ook onder moeten vallen. Dat zou wel ideaal zijn!!

    Actually there are some news about online in general and myclub! My friend ilias_gr from the Greek PES Community,WeHellas, has extracted those 2 files from the W.E. Demo:

    1st is something like SEASONS from FIFA,its gonna be called ONLINE DIVISIONS

    All users will play in a series of 10-match seasons and are promoted, relegated or stay where they are based on their final points tallies.
    You will be paired with random opponents who meet your personal preferences.
    Matches in "Online DIVISIONS" are treated in the same way as Ranking Matches and the results will count towards your Overall Ranking match Rankings.

    The "Season Points Ranking" is a score ranking system based on the number of season points the user earned in a single season.
    * The amount of season points earned can vary depending on the overall rating of the team selected.

    A season in ONLINE DIVISIONS consists of 10 matches with equal numbers of home and away matches.
    Naturally, players tend to be more motivated when playing in front of their home crowds.
    * As motivation levels can fluctuate depending on how the match proceeds, a home match is by no means an automatic advantage.

    In ONLINE DIVISIONS, you can earn "Season Points" based on your records across each season. The amount you can earn depends on the overall strength of the teams you picked for each match.
    So, if you want to earn lots of season points, the easiest solution will be to play under-strength teams.
     
  17. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Jij bent echt de enige die ik zie schrijven dat de responsiveness in Fifa beter is. :p
    In PES kan ik, zonder super cancel te gebruiken, elke kant op lopen die ik wil als ik achter een pass aan ga. Bij Fifa ook maar door een veelvoud aan animaties komt het vrijwel nooit goed uit, dan gaat de speler ineens nog een animatie in die ik niet kan stoppen waardoor de snelheid direct uit een aanval is.

    Ik heb Fifa op manual staan, gamespeed kon ik niet aanpassen in de demo of dat moet ik gemist hebben.

    Ik ga dit vanavond nog eens checken.

    Qua audio eens, qua graphics absoluut niet. Tijdens het spelen (met Tele camera) zie ik echt niet zoveel verschil hoor. PS4 versie welteverstaan.
    En de replays zijn in PES veel beter imo, de spelers zien er van dichtbij ''echter'' uit dan de cartoons in Fifa. Alleen het veld en het publiek (ingezoomd) zijn beduidend minder maar daar speel ik geen voetbalgame voor.

    Bij Fifa zitten alle oude patronen er ook nog in, ik vind dat er bij PES extra goed gelet wordt op foutjes terwijl er net wordt gedaan alsof Fifa briljante gameplay heeft, maar ik ben iig van mening dat de gameplay van PES vele malen beter is dit jaar.

    Ja wie weet, al vind ik dat Konami het dit jaar prima voor elkaar lijkt te hebben. Nu nog afwachten of het eindproduct hetzelfde is of nog beter en dat ze die dus niet verkloten zoals ze eerder hebben gedaan.
     
  18. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind ook dat PES nog wel wat on rails aanvoelt, meer dan FIFA. Verder vind ik de passing nog wat random aanvoelen. Het spel reageert wel heerlijk, het switchen gaat ook prima (gebruik ik de stick voor) en het schieten voelt lekker aan. Het lijkt erop dat ik deze game een hele tijd kan spelen.

    Ook FIFA heb ik veel gespeeld, maar ondanks te sfeer en graphics, mis ik toch wat gameplaywise.
     
  19. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Net weer extra potjes gedaan, moet zeggen dat ik de AI beter vind dan bij FIFA..
    Hoe kan het trouwens dat al mijn schoten hoog gaan, echt allemaal?
     
  20. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Grrr, ik wil hem ook spelen.. Enkel een 360 in huis, dus nog geen mogelijkheid om iets te downloaden. =(

    Moet wel zeggen dat door de ervaringen hier mijn enthousiasme wel al iets minder is geworden. (en stiekem is FIFA toch wel een stuk leuker/beter dan zijn voorganger)
     

Deel Deze Pagina