1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Minecraft Playstation Edition

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 7 sep 2014.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Geen idee of iedereen al uitgespeeld is met Minecraft. Ik zou ze geen ongelijk geven. Maar ondanks dat ik de game al heb voor PC verwacht ik het nu wel meer dan ooit te spelen, simpelweg omdat ik liever games speel op een console.
    En dan straks ook nog op de Vita! Heerlijk!
    Hoop ik.
     
  3. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nog lang niet uitgespeeld op minecraft :) Heb inmiddels de PC, 360, PS3, PS4 en Vita versie en ben het voorlopig nog niet zat... Het blijft de Ideale relax game samen met Diablo.

    Wel een vraag, heeft iemand het voor elkaar gekregen om de instellingen van de splitscreenert te saven? Ze moet elke keer weer de sensitity omhoog gooien, hints uitzetten en skin instellen... Best vervelend :mad:
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, nee de skin was hier ook teruggezet. Alles wordt blijkbaar alleen op de main account gesaved. Al wist ie wel nog dat we het scherm verticaal hadden gespleten.

    Vraag van mijn kant dan weer: mijn zusje vertelde me dat er een achievement is om The End (?) te bereiken, maar dat je daarvoor een Stronghold oid moet vinden.
    Ik heb bij het aanmaken van mijn wereld uitgezet dat er nederzettingen etc worden aangemaakt. Maakt dat iets uit, of staat dat los van The End?

    edit: En een vraagje over de map. Ik heb de rand van mijn papieren map bereikt, maar ik neem aan dat dat niet het einde van de wereld is/er een manier is om de map groter te maken?

    Ik heb de game wel gespeeld op PC, maar ik zat altijd in creative en hield me niet met dat soort dingen bezig. :p

    Filmpje.


    Op het moment dat ik dit post ben ik nog aan het balen. Ik had zo veel bij me. Relatief low level natuurlijk, maar op dit moment wel waardevol voor me.
    Op het moment in het gebeurde ook een NEEEEE + handen in het haar :lol:
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2014
    Dr0kz vindt dit leuk.
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Stilletjes in dit topic. Jammer.

    Weet je wat ook jammer is? Dat je niet vrijblijvend kunt switchen tussen Creative en Survival in 1 wereld. Nu moet ik er dus 2 aanmaken, als ik de kans wil houden op trophies. :p
     
  6. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Hahaha die filmpjes van jouw altijd :lol:
    Je kan idd zomaar dood gaan af en toe, daarom altijd je kostbare dingen zo min mogelijk meenemen en als je gevaarlijke mijnsessies gaat ondernemen overal kistjes plaatsen en daar je crap in bewaren.

    Nederzettingen zijn Dorpjes waar NPCs inleven en waarmee je kan traden met Emeralds, waarschiijnlijk heeft die instelling ook invloed op de Dungeons maar niet op de Strongholds. Zul je zelf even moeten googlen (Want Destiny staat hier te wachten :+)

    Toffe Texture pack trouwens, heb zelf "Natural" gekocht maar blijkt dus dat de host enkel de Texture pack in kan stellen ipv dat je zelf kunt kiezen zoals op PC :'-(

    Trouwens misschien nog een handig tip voor minen: Wat ik doe is ALTIJD torches aan de linkerkant plaatsen als je verder van een basis of trap afgaat tijdens het mijnen, als je dan verdwaald hoef je enkel de torches aan je rechterhand te houden en kun je bijna altijd de weg vinden...of terug naar je stapel diamond als je net dood bent gegaan. :+
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Traden met Emeralds? Zijn ze helemaal gek geworden? Die dingen zijn vreselijk moeilijk te vinden. 8) Kan me niet voorstellen dat er iets is wat ze me kunnen bieden wat het waard is. :p Gisteren de hele tijd bezig geweest met het uithollen van een berg, op zoek naar diamant en emerald. Precies 1 emerald (en 4 diamant) gevonden. No way dat ik dat ga traden. :+

    Eigenlijk moeten we een treintje tussen onze thuisbasis en de mijn/berg heen en weer laten gaan. Kan ik de belangrijke dingen alvast naar huis sturen, voor ik sterf van honger. (of van gaten in de grond :lol:)

    Die texturepack is awesome. Cartoon. :D Ik moet straks even wat meer screens ervan posten (al zal dat een dubbelpost worden, maar fuck it).
    Er zijn helaas nog wel meer dingetjes die anders zijn tov de PC versie. Op de PC wisselde ik constant tussen creative en survival, terwijl mijn zusje onafhankelijk van mij in haar eigen mode zat. Nu moet je voor het opstarten aangeven welke mode je wilt, en dan zit je er beide in. =(
    En blijkbaar kon je op PC een grotere map craften door in het midden je huidige map te plaatsen en die te omringen met papier. Doordat op consoles het craften niet meer op die manier werkt (jammer) weet ik dus ook niet hoe ik dan aan een grotere map kom.

    Ik ben nu meer bezig om bij The End te komen, zodat ik dat heb gehad en daarna gezellig kan doorbouwen. (die tip van de torches moet ik trouwens onthouden, achteraf zo logisch om het te doen... had me een hoop ellende bespaart)

    Eerst maar eens zien of mijn save het nog goed doet, deed gisteren een beetje raar.
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt echt hele dikke diamond items met enchant krijgen door te traden anders :+ En je kunt ook dingen als coal, wheat en paper bij hun inruilen voor emeralds :)!

    Het is toch logisch dat je moet kiezen welke modus... anders zit de een in survival en de andere in creative in dezelfde map? Kan toch niet :+!

    Dat map gebeuren is hoerig ja, wat wij doen als we exploren is gewoon mats meenemen en zodra je van de kaart afgaat een nieuwe map maken. Maps showen namelijk het gebied waarop je ze op craft :) Wat je ook kunt doen is de Seed van je save in de PC versie openen en die dan openen in Minutor en daar een fysieke kaart van uitprinten. Zodra ik klaar ben met Destiny ga ik dat ook doen, ideaal!


    En heb voor je gekeken, als structures uitstaat bij je wereld zijn er GEEN STRONGHOLD gegenereerd en kun je dus niet the End in op die save.
     
    DulleNL vindt dit leuk.
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Op PC anders wel. :+
    ...Dacht ik. Misschien ben ik dement aan het worden, dat kan ook. Ik weet iig dat ik via de console constant aan het wisselen was, en mijn zusje aan het pesten was door als ze hoog in de lucht was creative voor haar uit te zetten. :D

    Of haar naar mijn positie in de lucht te teleporten zodat ze naar beneden donderde.
    ... Never gets old. :lol:

    Ahh, meer bruikbare pro tips. Dank je! :D

    En nog eens dank je! :thumbs: Nu het nog kan een nieuwe map beginnen.

    Paar vage screens. Ik moet eens betere maken. Om te beginnen niet in splitscreen. :+
    Er zit blijkbaar ook een vertraging in waardoor er niet altijd datgene op staat wat ik in gedachte had. :p

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Blijf jaloers op die Texture pack... Helaas vind ik de tools echt onbruikbaar als vis enzo
    ... Niet mee te spelen :confused:

    Show anders eens wat screens van wat jullie
    bouwen enzo ben wel benieuwd :D

    En gaan jullie ook voor die 500 meter trein rails trophy?


    Wilde vandaag ook nog met een vriend via Remote play gaan Minecraften maar hij zegt dat mn ps4 gerestart moet worden zonder dat ik er daadwerkelijk op kan :mad: beter schiet die Vita versie op dus
     
    Laatst bewerkt: 13 sep 2014
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Haha ja, dat is wat onpraktisch. Vis is wooden sword, papegaai is iron. Maar datgene wat lijkt op een zwaard is een Stone Pickaxe :lol: Dat ding wat lijkt op een ovenwant is een Iron pickaxe. Het is zeker even wennen.

    Screens van gebouwen komen eraan!
    Zodra er gebouwen zijn die ik kan showen. :p We zijn vooral bezig geweest met mijnen. Hebben nu een shitload aan coal en cobblestone. Daar moet een eerste gebouw mee te maken zijn. Helaas is het wel als met echte lego dat ik vrij oncreatief ben en het nooit zo groots en awesome wordt als in mijn gedachte.
    Maar dat maakt niks uit! It's the thought that counts. :lwn:

    Ik weet niet precies wat alle trophies zijn, maar daar gaan we zeker voor! 500m moet te doen zijn, op de pc hadden we een langere railroad dan dat.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Al komt de lengte niet echt goed over op deze screens.


    Ik heb wel 1 ding geleerd op de PC!
    Vuur is gevaarlijk
    Beetje gaar filmpje wat ik toen heb gemaakt. @ 6.20 is iig te zien waar ik op doel.



    Ik heb iig altijd zin om grootste kastelen te bouwen boven op die hoge bergen, maar dan begin ik altijd te twijfelen *hoe* groots, en uiteindelijk is het eerder een klein huisje dan kasteel. :+ En kastelen zijn misschien ook een tikkeltje cliché.

    Wel jammer dat de oude PC wereld niet over te zetten is naar console. Op zich logisch, maar ik had stiekeme hoop dat het zou lukken door de seed in te voeren. Ach ja, het viel te proberen!
     
    Dr0kz vindt dit leuk.
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb wel voor je de minecart track so far. Van een bouwplaats naar het huisje. Begint ongeveer op 3:20.
     
    Mallakai vindt dit leuk.
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja vuur is zeker gevaarlijk... ik bou nu een groot deel van mn landhuis met witte wol (omdat fuck nether quartz) en als de bliksem inslaat ben ik echt de lul :lol:ga er maar heel naief vanuit dat mij dat nooit zal gebeuren :+

    Als je inspiratie nodig hebt kun je altijd wat (echte) gebouwen bekijken op google image search

    Haha netjes :) schiet lekker op daar dus, al een nieuwe wereld begonnen of nog steeds op de structure loze?

    Helaas moet de track compleet recht en horizontaal zijn... wij gaan er denk ik vanavond aan beginnen.


    - Wist je trouwens al dat heel Mojang door Microsoft is overgenomen voor 2,5miljard dolla? :F: Dat is iet van 40 euro per klant... :lol::lol::lol:
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat is de nieuwe wereld! Ik zie niet veel verschil, maar er horen iig ergens wat structuren te staan. :+
    En dat meen je niet? :lol: Dat wordt opnieuw speuren naar iron, haha. Flauwe beperking zeg. Maar ja, het is niet voor niks een achieve...eh, trophy.
    Het zal vast wel deel mogen uitmaken van de bestaande track? Gewoon vanaf nu horizontaal en vlak gaan.
    oh god, waar haal ik het iron vandaan. :'-(

    Ze hadden me die 40 euro ook wel direct persoonlijk mogen geven hoor! Ben wel blij dat ze hebben gezegd niet aan de Playstation versies te komen. Ik wil mijn Vita Minecraft nog!
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Iron zat toch, gewoon een avondje doorbikkelen en minen :) Ik zou het risico niet nemen met het verlengen van je baan..anders kun je zo weer opniew beginnen met bouwen :+


    Dat die Vita versie komt twijfel ik niet eens over maar maak me enkel zorgen om de patches, waarschijnlijk zal daar de koek voor ons snel op zij... Ben bewieuwd :+
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Onze PC wereld zit nog op versie 1.3 oid. Patches maken me duidelijk niet zo veel uit. :p
    Nah, als dat niet werkt gewoon een stuk ertussen uit halen en presto! Een geheel nieuwe track. Hoop ik. :+
    So far zijn we niet erg lucky geweest met het vinden van iron. Dus dat wordt flink doorbikkelen!
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313


    Yup, dat is Minecraft!
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Ja leuk maar waar blijft de Vita launch! Teasen met filmpjes en vervolgens de game stiekem niet uitbrengen is gemeeeen}:]


    Hoe is het met de track verder trouwens? Bij mij zal het nog wel even duren voordat ie klaar is met alle vakanties van iedereen :whistle:
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Track is niet meer aangepast sinds het filmpje. Eerst maar eens die hele zandvlakte...afvlakken en dan opvullen met dirt. Werk genoeg. :+ Daarna boven op de berg een kasteel bouwen, terwijl ik dat doe zal ik mijn zusje erop uit sturen om die track te fixen/ trophy klaar te maken. :p

    @8 seconden zie je de eerste paar blokken bij de berg zweven voor het toekomstige gebouw :lol:
     
    Dr0kz vindt dit leuk.
  20. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Dayum, best project word dat dus :+ keep us posted!
     

Deel Deze Pagina