1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Leeft een vlieg in bullet-time?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Dioga, 10 jul 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij ziet niks langzamer aankomen, dat is onmogelijk, het signaal naar zijn 'hersenen' is gewoon veel sneller. Kortom, hij kan sneller reageren op situaties waar een mens langer over doet omdat ze sneller zijn hersens bereiken etc.

    (ofzo)
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja met de lengte van zn zenuwen. En daardoor ziet de vlieg wat voor ons veel langzamer lijkt veel meer.
     
  3. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat een vlieg helemaal niet in bullit time leeft of zo iets, maar dat hij nog zo veel tijd heeft om te reageren heeft te maken met de vele ogen die de vlieg heeft en de grootte van de vlieg. De signalen berijken de hersenen veel eeeerder en daardoor houd je tijd over
     
  4. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Grappig dat mensen denken dat die vliegen in een soort van Bullet Time leven :p Tuurlijk niet :p Zou toch wel heel gaar zijn, als voor vliegen de tijd sloom zou gaan. Dan zou je misschien wel met een apparaatje later de tijd echt verslomen... Maar nee :eek: Ze hebben gewoon snellere reflexen en een heleboel ogen :)
     
  5. Koe Jager

    Koe Jager Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe zeker discovery gekeken dioga?
    ik heb het ook gezien
     
  6. tonymontana

    tonymontana you talkin' to me?

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm What Have You Been Smoking Son!?
     
  7. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    een vlieg is gewoon een dom beest wat eerst een minuut nodig heeft om het beeld wat hij ziet te verwerken in zijn tedere hersensjes en voor ie daar eindelijk mee klaar is ligt ie al bij mij op de grond.
     
  8. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Vette on-topic avator btw ;)
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Egh jongens de fout die jullie allemaal maken is de tijds kwestie.. Een seconde voor ons is niet een seconde voor een vlieg. Onze tijdsmaatstaaf is gebaseerd op onze perceptie van tijd.
    Voor een vlieg duurt dus onze seconde inderdaad langer. Het hele leven van een vlieg gaat vele malen sneller als dat van ons. Neem b.v. een eendags vlieg voor ons is dat een dag, voor die vlieg is dat een leven. Kwestie van perceptie.
    En ja door de ogen van een vlieg zou idd een omvallend kopje als een soort bullit-time gezien kunnen worden.

    edit.. daarbij moet wel gezegd worden natuurlijk dat voorzover we weten een vlieg geen perceptie van tijd heeft..
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  10. rolorob

    rolorob Active Member

    Berichten:
    2.036
    Leuk Bevonden:
    2
    Nemesis, voor die vlieg gaat de tijd even snel... Als zo'n vlieg 1 dag leeft wil dat niet zeggen dat hij dat ervaart als 80 jaar om iets te noemen...

    Zo'n vlieg ziet niet in bullettime :p Die heeft gewoon snelle reflexen en is dus snel weg... Zo'n beest heeft niet voor niets zoveel ogen... Die ziet alles... Reken maar dat een seconde voor hem net zo lang duurt, maar dat hij der meer in kan doen :)

    Edit: Bovendien wil jij nou zeggen dat bij iemand van 50 een seconde 2 keer zo lang duurt als bij iemand van 100...
     
  11. Niekname

    Niekname Anti-Tooske

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongens, niet alleen deze site heeft een zoekfunctie:confused: .........

    Ik heb het dus even opgezocht en dat bullet time gebeuren is leuk verzonnen:D , maaruh....dus niet juist. Ik zal even een stuk quoten van die site waar ik het heb opgezocht:

    Vandaar dus.
     
  12. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Inderdaad, en de ogen van de mensen schijnen zeer slecht te zijn (heb ik gehoord op discovery). Wij hebben best een groot oppervlak wat we kunnen zien, horizontaal 90 graden en verticaal 70 graden. Alleen is dat allemaal zeer onduidelijk, het enige wat we echt duidelijk kunnen zien, is een punt ter grootte van een muntstuk (weet niet meer welk munt stuk :eek:), dat 1 meter voor ligt. Dus wij zien misschien we iets bewegen in onze ogenhoeken, maar voordat we onze ogen er echt op hebben gefocust, en zien wat er werkelijk gebeurt, is er weer wat tijd voorbij, en is de vlieg al weg.

    Nogal een raar verteld, hopelijk is het duidelijk genoeg.
     
    Laatst bewerkt: 10 jul 2003
  13. jelle333

    jelle333 Guess de Groente!

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    voor deze thread heb ik 2 symbolen:
    ? en :D
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee maar hij zal het ook niet als 1 dag ervaren... Maar nu maak jij ook weer de fout om onze tijdswaarneming te projecteren op de vlieg. Tijd en ruimte zijn een relatief begrip.

    Nou ja of ie echt in bullittime ziet (om het maar ff zo te blijven noemen) weet ik niet.. maar doordat ie dingen sneller registreert en reageert zal het misschien zo lijken, aan de andere kant zal een vlieg niet beter weten en wat dat betreft zal er niet eens over na kunnen denken :)

    Nee, want voor een mens kan de perceptie van tijd niet veranderen. Het heeft niets te maken met leeftijd het heeft te maken met levensduur..
     
  15. de luie hond

    de luie hond XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    516
    Leuk Bevonden:
    11
    Voor jou reactie heb ik een symbool: :{.
     
  16. Littleynot

    Littleynot Not so little anymor

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Die vlieg is gewoon veel kleiner en daarom lijkt alles langzamer te gaan dan voor mens .Daarom leeft ie ook veel korter.De tijd dat ie leeft, staat in verhouding tot zijn grote ,het zelfde als een mens, daarom leeft het freudiaanse fruitvliegje ook veel korter dan een dikke strontvlieg,omdat een dikke strontvlieg veel groter is dan het freudiaanse fruitvliegje
     
  17. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Een freudiaanse fruitvliegje? eeeh, als je moeilijke termen gebruikt moet je wel weten wat je nun eigenlijk zegt. Bij mijn weten is er géén enkel verband tussen freud's psycho-analyse en een fruitvlieg. Zo'n complex geestesleven hebben deze beestjes namelijk niet...

    En trouwens: een papegaai kan veel ouder worden dan de mens ondanks het feit dat 'ie kleiner is dan de mens
     
  18. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dit bedacht ik me dus gister ook nadat ik deze thread had geopent.
    Een seconde voor een mens is een vingerknip, maar diezelfde seconde duurt gewoon langer. Daarom is het soms dus moeilijk om die krengen zonder vliegemepper weg te krijgen 8)
     
  19. Skydark

    Skydark Just play more

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Kiki wil koekje

    een vlieg heeft een betere reactietijd, doordat de vlieg zijn waarnemingen sneller verwerkt en daarbij in oog nemend dat de vlieg als er een object in de buurt komt in een ontsnappingshouding gaat zitten is hij zeer snel weg. Wil je een vlieg vangen moet je van je intellect gebruiken maken, want een vlieg mist deze. Je moet niet proberen de vlieg op de tafel kapot te slaan, nee klap maar eens met je handen net boven de vlieg. Of gebruik de mepper. Een theorie
     
  20. Wolfje

    Wolfje test...

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja meschien als we er net overheen slaan, dat de vlieg zo'n vette achteroverhang actie diet net als de matrix 1?? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina