1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Boeken [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 7 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.661
    Leuk Bevonden:
    4.792
    Damn you, nu moet ik die ook hebben :+ Vond de Mistborn trilogy echt een van de beste verhalen die ik ooit heb gelezen _O_ Vind Brandon Sanderson echt een awesome schrijver! Dacht trouwens dat die nog bezig was met het afschrijven van The Wheel of Time serie van Robert Jordan.
     
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.066
    Leuk Bevonden:
    4.709
    En wat zal ik eens halen voor die VVV Bon en die Cadeau Bon van 12,50 en 20,00 euro??? :9

    Gekregen bij mijn afscheid van het vrijwilligerswerk in het bejaardentehuis hier in het centrum van Sneek.

    Zit aan een boek van Tom Holland te denken en misschien de hardcover van de eerste Harry Potter in het Engels. Probleem is dat die op moment in Sneek niet al te best te krijgen zijn.

    En ik ga sowieso naar deze handelaar: www.boekhandelvandervelde.nl, omdat ik dan misschien beide bonnen kan gebruiken. Eentje is al van hun namelijk.
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nog eens proberen dan? :+

    Het einde van het jaar komt steeds dichterbij. Tijd om terug te blikken dus. Of nou ja, dat was ik aan het doen. :+

    Boeken gelezen: 12

    Aantal Pagina's gelezen: 6064

    Dikste boek: The Swarm (881 pagina's)

    Slechtste boek: The Rock: Ik ken de schrijver van de Area 51 serie. Die boeken waren/zijn altijd vermakelijk zonder dat ze oppervlakkig aanvoelen. The Rock was het tegenovergestelde. Ach ja, momenten dat het vermakelijk was maar... meh.

    Beste boek: The Swarm. En die heb ik niet eens de hoogste rating gegeven op GR. Maar zo terugkijkend op het jaar is die het meeste blijven hangen. De Elfen was ook erg goed. Hm.

    Goodreads challenge? Ja. Keihard gefaald (de challenge was om 16 stuks gelezen te hebben). Ik had gewoon weer voor mijn gemiddelde van 1 boek per maand moeten gaan, zoals vorig jaar. Dat wordt dan ook de challenge van 2013; 12 stuks.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Nee, nog steeds niemand?:9


    Ik zat ook zo eens te kijken naar de stats van de
    [​IMG]
    2 challenges al completed? Mooie challenge moet dat zijn geweest. 8) En gemiddeld 70 stuks. Damn.

    Ik baal er eigenlijk wel van dat ik nu geen shiny badge heb van de 2012 challenge. Als is het er maar een met een dikke FAILED erop. :p Ik wil erkenning dat ik heb meegedaan. :cool:
    [​IMG]
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.066
    Leuk Bevonden:
    4.709
    Hardcover versie van Harry Potter I in het Engels gehaald bij BookDepo. Ben benieuwd en wilde toch al eens mijn Engels beginnen op te krikken. :9
     
  5. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, dat zou ik ook nog doen inderdaad.



    Boeken gelezen: 80 (oke, stiekem meer, ook een aantal boeken herlezen die dus niet in die challenge komen)

    Aantal Pagina's gelezen: 31328

    Dikste boek: Chronicles of Narnia (1184 pagina's), ook echt een heel onhandig boek zo, veel te zwaar om steeds vast te houden.

    Slechtste boek: Wolkenatlas: Het idee van totaal verschillende werelden en verhaallijnen is erg origineel, maar de uitvoering belabberd. Zonde, er had veel meer ingezeten. (Als film kwam het veel beter tot zijn recht)

    Beste boek: . hm, te lastig om te kiezen, uit 80 boeken je absolute favoriet kiezen. Ik heb er meerdere:
    - Schaduw van de wind en natuurlijk Spel van de Engel , twee briljante boeken, erg goed geschreven. Spannend en duister, maar tegelijkertijd zo mooi en helder beschreven.
    - Kafka op het Strand De beste Murakami die ik heb gelezen, met alle goede elementen die hij in zijn boeken stopt.
    - De Boekendief Heel surreëel verhaal vanuit een Duits meisje (ofwel De Dood) ten tijden van WO2. Ik denk het origineelste en indrukwekkendste boek dat ik sowieso afgelopen jaar heb gelezen. En met stip op mijn favorietenlijstje.

    Schrijver van het jaar: Carlos Ruiz Zafon . Dit jaar al zijn (6) boeken verslonden. De 3 romans zijn een serie, alledrie steengoed, en nog 3 YA-boeken. Ze halen het niveau niet van de andere serie, maar zijn nog steeds erg goed en leuk. Zijn elementen, zoals speurtochten, duisternis, vuur, 'demonen', komen in al zijn boeken terug en zelfs die YA boeken zijn erg spannend. Het verveelt ook geen seconde met zijn prachtige beschrijvingen van de wereld en zijn zeer goed uitgedachte hoofdpersonen.

    Goodreads challenge? Ja. Zelfs nog een paar keer omhoog gegooid, aangezien ik steeds al ver vooruit liep. Ik had vorig jaar ook echt niet kunnen indenken dat ik 80 (!) boeken zou gaan lezen. Ik had ook wel iets meer vrije tijd en nog een hele stapel die ik graag wilde lezen.
    Ik ben benieuwd hoe ik het dit jaar ga doen, challenge op 50 gezet. Ik heb niet meer zo'n grote stapel ntl geloof ik. (toffe fantasyseries zijn altijd welkom :))


    Dus iedereen die nog een aanrader weet, kom maar op. Ben nu weer Lord of the Rings aan het herlezen en daarna gelijk de Silmarillion ook, die had ik nog niet gelezen.
    Misschien dit naar wel iets minder boeken kopen, mijn kast zit nu echt tot de nok toe vol, en voor een nieuwe kast heb ik natuurlijk geen plaats. :'-(

    Edit: Oh, en voor diegene die de 12 dagen app niet hebben, vandaag is het een gratis ebook van Lee Child, Jachtveld. (Trhiller)
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
  6. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.066
    Leuk Bevonden:
    4.709
    80 boeken, echt ziek. Meeste dunnetjes Duck zeker? :eek:

    Ben wel benieuwd wat ik van die Engelse Harry Potter versie ga vinden. En belangrijker: Hoe nu werkelijk mijn Engels er voor staat, maar Harry Potter schijnt nog simpel te zijn.

    Mijn broertje wil me nog de Mass Effect boeken laten lezen. :cool:
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.488
    Beter dan de Nederlandse. :cool:

    Mijn doel voor dit jaar is 12 boeken. Ik hoop dat het dit keer wel lukt. :+
    Maar goed, ik heb mezelf voorgenomen nu elke dag sowieso een half uurtje voor ik ga slapen te lezen.
     
  8. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben begonnen aan de Engelse versie van A Game of Thrones van George R.R. Martin. Het leest tot nu toe wel lekker, ik ben na een paar dagen al bijna op de helft. Ik ben van plan om alle 5 boeken te lezen, maar dat kan nog wel een tijdje gaan duren. :9 Daarna waarschijnlijk de Lord of the Rings reeks en misschien Harry Potter.

    Shit, ik heb te weinig tijd en geld voor dit. :+
     
  9. SHiZ NL

    SHiZ NL Active Assassin

    Berichten:
    5.404
    Leuk Bevonden:
    1.092
    Ben nu halverwege met Gijp. Leest lekker weg en is erg grappig om te lezen!
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik niet :+. Heb jij uberhaupt wel de HP boeken gelezen dan? 8)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eerste boek van De Elfen is me erg bevallen, dus daar kun je naar kijken. De Dwergen stond al op je lijstje dacht ik?
    De Getekende is ook een aanrader (al kun je die beter in het Engels lezen, ik begin bang te worden dat die serie niet verder vertaald zal worden)
    Vloek van de Schaduw was ook een leuk boek, waar ik deel 2 al van klaar heb staan.

    /standaardaanraders. :+ Ik lees zo traag dat er qua aanraders niet veel is bijgekomen.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.488
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iemand die me een mening kan geven over 22-11-1963? Ik zie aan de ratings op Bol en Goodreads dat het een heel goed boek is. Maar is er hier iemand die me kan vertellen of het wat voor mij is? :9 (de meesten kennen mijn smaak wel een beetje)
    Is nu namelijk in de aanbieding voor de sexy prijs van 7.99 (ebooks ftw :+ fuck die €25 voor de paperback).

    Ja, ik ga mezelf weer eens trakteren op een aantal boeken. 2012 heb ik me ingehouden, maar al de opgekropte boekenkoopwoede moet er nu even uit. :cool:
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.488
    Peter Aragorn had die volgens mij. Of was het Winterbase? :+
     
  15. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Baal altijd dat ik zo weinig tijd heb (vervolgens neem) om te lezen. Ben het gedurende het schooljaar eigenlijk altijd een beetje zat omdat ik na het lezen van 60 pagina's voor school geen zin heb om een boek op te pakken voor ontspanning. Moet echter vaak op en neer in de trein en kan dan toch een beetje lezen. Net Talking To Terrorists uit en nu halverwege On the Road van Jack Kerouac die ik voor mezelf heb gekocht met kerst.

    Denk dat 12 een mooi doel gaat worden, gemiddeld 1 per maand. Doe met je mee :) Na On the Road eerst eens 1984 helemaal lezen (kerstcadeau).
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.066
    Leuk Bevonden:
    4.709
    Bedoel je niet 1q84 van Haruki Murakami???
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.482
    Leuk Bevonden:
    8.488
    Nee, hij bedoelt 1984, why? :+
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Kijk nu wat je hebt gedaan. Hem zo vaak lastig gevallen met Murakami dat ie de echte klassiekers daardoor is vergeten. :+ Indoctrinatie!

    Volgens mij was het inderdaad Peter. Hopelijk komt ie nog eens langs in dit topic. :p
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.066
    Leuk Bevonden:
    4.709
    Je weet maar nooit. Het enige wat ik hier qua discussie ook lees, is of fantasy, of zafon of murakami. Met andere woorden: Dulle, Lizza en Modder. :+
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb je ergens problemen mee? 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina