1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fotografie [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door scarluuk, 7 sep 2011.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zijn prima instap body's

    Ik heb het gevoel dat de occasion markt van Canon groter is dan die van Nikon en zal dus daarvoor gaan.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    Dat zijn allemaal opvolgers van elkaar.
    Heb even gewiki-t: De 300D komt uit mid-2003, de 350D volgde hem begin 2005 op en de 400D kwam mid-2006 op de markt. Allemaal zijn het prima beginnerscamera's, maar de techniek gaat toch wel hard en ouder dan de 400D zou ik niet snel aan beginnen.

    Logisch, Nikon is pas vrij laat begonnen met het maken van instap-camera's, en die hadden toen ook nog een hogere prijs volgens mij. Marktaandeel van Canon is daarom veel groter. Zie alleen niet in waarom je niet voor Nikon zal gaan als je daarvan gewoon een lekkere occasion tegen het lijf loopt.
     
  3. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9

    Thanks beiden! Wel een mooie mijlpaal :)

    Zijn inderdaad geen goedkope stoelen etc. Haha.

    Exactly. Staar je niet blind op een merk, en probeer een zo recentelijk mogelijke body voor een leuke prijs te scoren.

    Ben al benieuwd naar je eerste foto's :)
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zg dat je weer een shoot had voor Canoof... Gaat lekker de laatste tijd of niet?
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Nice Tom!
     
  6. Remco

    Remco Guest

    Zeker, Clearpixel is koning!
     
  7. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Kijk eens naar pentax ;). Vanaf 1 oktober jl onderdeel van het ricoh concern die belooft er heel wat mee te gaan doen!

    Dat natuurlijk wel met de knipoog dat ik fanboy van die club ben...

    Meer serieus, bodies gaan minder snel vooruit dan goed glas je aan gebruiksgenot gaat bieden. Als je dan een paar centen hebt, stop het in lenzen.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Was gewoon een normale post hoor..
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Te oud moet je gewoon niet gaan. Dat ga je gewoon merken in je ISO/ruis.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    En in snelheid, scherpte, kwaliteit, bouwkwaliteit en extra functies
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Niet echt. De nieuwste instapmodellen zijn net zo traag, zo niet trager dan de oudere modellen. Scherpte haal je vooral uit je lens en tegenwoordig wordt er steeds vaker plastic gebruikt dan de wat meer robuuste materialen van vroeger.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zijn de nieuwe instap modellen trager dan een 350d? Scherpte ligt grotendeels wel bij je lens ja, maar een goede sensor heb je ook echt wel nodig
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    350D = 3 fps
    1100D = 2 fps
    D3100 = 3 fps
     
  14. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Je kan prima een Nikon kopen maar DSLR is langer termijn denken. Als je dan tweedehands glas wil kopen, is er op de Canon markt meer te vinden. Daarom zou ik dus Canon pakken :)

    Wat betreft kwaliteit van body's ontlopen beide fabrikanten elkaar niet zo.
     
  15. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    K5 pentax, CMOS gaat met ruis goed tot ISO 6400 (9 maanden oud)
    K10 pentax, CCD gaat met ruis goed tot ISO 400 (5 jaar oud)

    Zelf heb ik ze beide. De k10 is nog steeds het meest gebruikt omdat die CCD toch wel een fraaie plaat oplevert.

    Is het werkelijk de body die er toe doet? Jij gebruikt een kitlens?
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Overdag met een lekker zonnetje is het inderdaad de lens die er toe doet. In zwak licht is een goede (lees: nieuwe) sensor ook gewoon belangrijk.
    Voor wie was de vraag met de lens trouwens?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2011
  17. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Onnodige vraag idd :).

    Desondanks ben ik wel van mening dat lenzen meer belangrijk zijn dan bodies. Ik ben dan ook slachtoffer van LBA.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Ik ook hoor, maar dan vergelijk je wel een nieuwe 400 euro body en een nieuwe 2000 euro body. Dan steek ik dat geld inderdaad liever in de lenzen. Maar ik heb liever wat goedkopere lenzen dan een body van 5+ jaar oud (FF buiten beschouwing gelaten). Chill kunnen schieten op hoge ISO's vind ik gewoon erg prettig.
     
  19. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
  20. Tom

    Tom Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    9
    Gratz! Je eerste echte "erkenning" van je topplaten, nietwaar?
     

Deel Deze Pagina