1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Eerste indrukken MGP2

Discussie in 'Algemeen' gestart door frankx, 21 mei 2003.

  1. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Vanavond voor het eerst gespeeld:

    Graphics: mooier als deel 1
    Speelbaarheid: moeilijker als deel 1
    custom bike maken duurt wel ff

    Nog niet veel live spelers (kwestie van tijd)

    Le mans is ERG veel anders, de nieuwe circuits zijn leuk en uitdagend.

    Tunings mogelijkhenden hebben echt invloed.

    STRAFSECONDEN: jaja, afsnijden of buiten de baan rijden geeft strafseconden. Je moet dus netjes rijden om je tijd scherp te zetten.
     
  2. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Waar heb je hem gespeeld? Hoe kom je eraan?
     
  3. Third Kagemusha

    Third Kagemusha Shadow Warrior

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    kan je de motor nu ECHT afstelle, of nog steeds van die vage punte :{

    is het realistischer?
     
  4. Tronky

    Tronky Active Member

    Berichten:
    1.740
    Leuk Bevonden:
    1
    Yes moeilijker!!!
    Ik koop hem dan wel 100% zeker!!!
     
  5. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    hoezo moeilijker, de anderen racen beter of is het moeilijker om goed te racen
     
  6. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe dat afstellen lijkt me wel grappig :D
     
  7. Go Ahead Eagles

    Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

    Berichten:
    1.775
    Leuk Bevonden:
    34
    Waar heb je het spel gehaald. Jerhui was er ook al online maar is ie al in de nederlandse gameshops te koop?
     
  8. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb hem zaterdag in Engeland besteld bij Amazon.com
    Vandaag binnen gehad.

    Ben vanaf 19:00 aan het spelen. Je moet echt veel challenges doen, 2x een season rijden om je custom bike op te waarderen. En die challenges en training zijn echt ni makkelijk. Op iedere track zijn gem. 3 challenges om je bike op te waarderen.

    Qua afstellen: banden soort, versnellingsbak, vering en wielbasis.

    Volgens de live stats zijn er nu 3509 spelers. Ik sta nu op plaats 1802 en heb nog niet alle tracks gereden. Maar vergeet mgp1 qua rijstijl. Die 990cc monsters rijden echt anders!

    Dit wordt trainen, trainen en nog eens trainen.

    Snij je een bochtje af (zoals op sachenring of Jerez) heb je meteen strafseconden aan je broek. Dus je moet nu echt netjes rijden. Je mag dan wel een snel rondje rijden, maar die strafseconden worden gewoon opgeteld.

    Grtz
    Frank

    ben weer racen.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2003
  9. dotcom

    dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    wow ik heb hem ook besteld via amazon als het een beetje meezit dan ben ik zaterdag of maandag online :)

    die straf punten zal wel ffe wennen zijn , dus nu nog netter racen en vooral niet vallen in de eerste bocht !!!:)
     
  10. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vandaag ook voor het eerst gespeelt (had hem besteld bij Gameplay.com) en ben het eens met de beschrijving van frankx.

    Al moet ik wel zeggen dat de two strokes nagenoeg hetzelfde spelen als in deel 1, maar het schakelen is wel korter.

    Ik kom morgen wel met een uitgebreidere bespreking, ga nu maar eens slapen... :)
     
  11. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren avond heb ik voor het eerst MotoGP 2 gepeeld en dit is mijn eerste impressie.

    MotoGP 2 is in eerste instantie een “standaard” vervolg. Dat wil zeggen dat alles nagenoeg gelijk is gebleven aan deel 1, al zijn er wel een stuk meer opties en verbeteringen.

    De interface: Aan de interface is weinig veranderd, we vinden hier nog steeds dezelfde opties als in het vorige deel, maar nu zijn het Live gedeelte en het single player gedeelte geïntegreerd in één menu. Je vindt hier dus alle opties die zowel in MotoGP 1 zaten als in de online demo. Het menu is overzichtelijk en het is duidelijk waar alles te vinden is, zeker voor mensen die ook het vorige deel hebben gespeelt.

    Single player: In single player vindt je alle off-line opties zoals single race en career. De career mode is het belangrijkste onderdeel van het single player gedeelte en deze is ook gelijk een stuk uitgebreider geworden. Om te beginnen zijn er 6 nieuwe banen bij en zijn de bestaande tracks in een enkel geval zo verandert dat het lijkt of het een nieuwe baan is (Le Mans). Je begint in career met een custom bike die je helemaal moet gaan opbouwen. Om te beginnen kies je een motor zoals in deel één, maar er zijn een aantal extra opties.

    Dit keer kun je namelijk ook tekst en figuren op je motor zetten. Verwacht niet te veel van deze optie, het is vrij simpel allemaal, maar de echt creatieve onder de spelers moeten wel in staat kunnen zijn om een afwijkende motor te maken. Verder zijn het aanpassen van je motor gelijk aan die van deel 1. Vervolgens kun je alvast wat punten toekennen die je krijgt. Dit keer is het maximale aantal punten per onderdeel 50 in de plaats van 30. Het grote voordeel in deel 2 is dat je ten alle tijden je punten opnieuw kan indelen. Er is ook een optie om je motor verder aan te passen door de gear ratio, banden en veringen aan te passen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Je kunt dit keer kiezen tussen 2 stroke of 4 stroke motoren, maar ik heb enkel maar op een 2 stroke gereden en deze zijn nagenoeg gelijk aan die in deel 1, al lijkt het schakelen wel veel korten te zijn.

    De career mode zelf is wel wat verandert, al valt dat in eerste instantie niet op. Zo heb je nog steeds de mogelijkheid om direct te beginnen met de races, of eerst de trainingen te gaan doen. Om te beginnen met de trainingen… deze zijn een heel stuk moeilijker geworden. De trainingen zijn niet langer ingedeeld op een specifieke vaardigheid, maar lopen allemaal door elkaar. Je begint makkelijk, maar het wordt al snel moeilijker. De moeilijkheidsgraad wordt aangegeven met sterren, van één ster tot drie sterren. Voor iedere behaalde training krijg je één punt die je vervolgens vrij kan toewijzen aan een onderdeel van je motor.

    De races zijn ook wat verandert in career mode. Zo heb je dit keer nog drie extra trainingen per track. Je kunt deze trainingen overslaan en ze later doen, maar het is wel handig om ze toch maar voor de race te doen, aangezien deze trainingen plaats vinden op de track die net wil gaat racen. Dit is vooral een aanrader voor de nieuwe tracks. Ook deze trainingen hebben sterren om de moeilijkheidsgraad aan te geven, en ik kan je verklappen dat sommige erg frustrerend kunnen zijn, zoals de chicane challenge op Estoril…

    Ik heb de career mode enkel nog maar gespeelt op rookie en het is bespottelijk makkelijk om hier eerste te worden in de races, maar wat ik heb begrepen is dat verre van het geval in legend mode. En helaas moet je die ook winnen om je custom bike volledig te vullen.

    Dit keer kun je dingen unlocken, zoals spiegelbeeld- en omgekeerde banen, door een bepaalde tijd op de track neer te zetten.

    Live: Ik heb heel even Live gespeelt (samen met Champion BE) en in de lobby zijn wel een paar handige nieuwtjes te vinden. Wat het meeste opvalt, is dat de namen nu kleiner zijn, waardoor je niet hooft te scrollen om de laatste spelers te zien. Dit keer staat de overall ranking voor de naam van de spelers waardoor je direct ziet hoe goed je tegen/medespelers zijn. Eén van de handigste verbeteringen is dat je vanuit de lobby kunt zien hoever de race gevorderd is. Waardoor je niet meer onnodig lang hoeft te wachten.

    Gameplay: Zoals eerder gezegd heb ik enkel nog maar op een two stroke gereden en deze speelt nagenoeg gelijk als in deel 1 (let wel, een two stroke is iets anders dan een 2 cylinder). Het grote verschil ten opzichte van deel 1 is dat je nu straf seconden krijgt bij het raken van het gras en dat gaat erg snel. Raak je bevoordeeld 1 grassprietje dan heb je er al een halve seconde straf bij. Dit maakt het racen een stuk moeilijker.

    Graphics: Tot slot nog wat over de graphics. Grafisch is er niet zo heel erg veel verandert. De kleuren lijken wat minder fel en er zijn dit keer een stuk meer objecten te vinden naast de baan zoals gebouwen en bergen. De motoren zijn er ook op vooruit gegaan, maar ze zien er wel wat grauwer uit.

    Zo, nu heb ik genoeg van het typen. Ik hoop dat dit een aardig beeld geeft van wat jullie te wachten staat. :D
     
  12. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    damn, lekker volledig Jerhui.

    1 ding heb je geloof ik gemist, nl. dat alle laptimes, dus ook in career mode, meetellen voor de online scoreboards. Dus een strakke tijd in single player is goed voor je Live ranking. Very nice.

    Oh, en de handling is nogal anders. Bijv. met achterrem remmen geeft veel minder controle over bike, of ligt het aan mij...?

    p.s. Le Mans - new & improved is echt veel leuker geworden imho.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2003
  13. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm cool cool, alleen die straf seconde worden die als je crashed ook meegeteld of alleen als je afsnijden en daarmee tijd wint, want als ik van de baan afschiet en toch al tijd verlies en ook nog eens straf sec erbij komen is het zeer lame imo
     
  14. quintus

    quintus achter je!

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    na een crash telt je tijd niet meer voor je ranking, period. en als je van de baan afschiet ben je inderdaad dubbel genaaid, de secondes tellen dan dubbel en wordt bij je lap time opgeteld. het is dus een stuk strenger geworden, maar het is niet zo frusterend als je denkt. gewoon iets meer vloeken }:]
     
  15. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    nee maar tijdens een race bijv de challenge en je bent aan het racen en je raakt het gras worden die sec dan doorgerekend (niet bij de laptijd) maar als ik over de finish kom.

    for example

    ik rijd 2de met 10 sec voorsprong
    ik ga door het gras en verlies 5 sec, maar er komen straf seconde bij laten we zeggen 6.
    nou kom ik over de finish met eigenlijk 5 sec voorsprong nog, maar door de straf sec zou ik 3de moeten zijn of werkt het zo niet
     
  16. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik een race maken de straf seconden niet uit voor je positie, dus in jou voorbeeld verlies je enkel tijd door jou foutje, je zal dus eindigen met 5 seconden voorsprong.

    De stafseconden tellen alleen nadeling voor je PB. (personel best)

    En als je valt dan telt je tijd helemaal niet meer mee voor je PB, dit geld ook als een een vangrail raakt zonder te vallen... dit heb je snel in Estoril.
     
  17. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Two stroke en Four stroke, lijkt mij dat dat gewoon voor een tweetakt motor en een viertakt motor staat of heb ik het dan mis??
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Hartelijk dank Jerhui, voor je uitgebreide bijdrage _O_

    Volgens mij kun je nu alleen nog niet echt heel duidelijk oordelen over de totale "ervaring", want er zit volgens mij (nog) veel meer diepgang in de game. Dat zal pas duidelijk worden na een maand of wat op Live. Met alle afstellings-mogelijkheden en powerslide-setup en her-distrubueren van credits en het verschil tussen een 2 en 4-stroke wat nog niet echt veel uitgeprobeerd is.

    En voor mij is het belangrijkst de glitch-vrije scoreborden, de leukere /uitdagendere singleplayer en de bike-setup opties. Daarmee kun je volgens mij echt tijd winnen, door een goede setup te maken per baan :)
     
  19. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, dit was een eerste indruk na iets van 4 uur spelen... ik ben erg benieuwd naar de moeilijkheids graad in legend en of die 4 stroke motoren nog een beetje goed rijden...

    *kan niet wachten tot ik klaar ben met werken :cool:
     
  20. Dschadir

    Dschadir DG meeting addict

    Berichten:
    244
    Leuk Bevonden:
    1
    Die personen, die nu het meest committed zijn zullen de hoogste plaatsen gaan bezetten. Je zult heel wat tijd moeten steken in de afstelling per circuit.
     

Deel Deze Pagina