1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] xbox 360 krijgt geen IP maar heeft het wel !?

Discussie in 'Games' gestart door Black309, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, hier is de situatie, wij hebben thuis veel verschillende dingen die internet nodig hebben, daardoor hebben we vlak achter de modem een splitter gezet ( zodat we 4 extra aansluitingen hebben). en ik wou xbox live, dus wij een kabel leggen van de keuken (waar de modem staat!?) naar de kelder en naar de eerste verdieping naar mijn kamer, dus ik direct proberen of het werkte, maar nu zegt de xbox dat hij geen ip adres krijgt maar als ik bij configure network kijk zie ik wel een ip adres staan.

    -kan dit zijn omdat het signaal niet sterk genoeg is want ik heb gelezen dat er minstens een signaal van 1 Mbps moet zijn en dat dat verzwakt is door de afstand?

    -zou ik dit kunnen oplossen door een versterker te kopen en het signaal naar mijn xbox te versterken?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Signaalsterkte is niet echt een issue tenzij je meer dan 20 meter UTP kabel hebt gelegd.

    De vraag is of de kabel wel goed is qua aansluitingen of er geen breuk in zit.

    hang er eens een laptop aan en kijk of die een Ip krijgt en hang diezelfde laptop dan eens aan rechtstreeks aan de switch/hub in de keuken en kijk of hij er dan een krijgt

    als hij in het eerste geval er geen krijgt en in het tweede wel ligt het aan de kabel

    heb je de kopjes er zelf opgezet? Weet je zeker dat de kleuren allemaal goed zitten en je niet per ongeluk een crosscable hebt gemaakt o.i.d?
     
  3. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm de afstand zal zeker boven de 20 meter zijn het is minimum 7 meter om naar de kelder te gaan onder de vloer, en dan nog is naar de eerste verdieping, en nog door 1 kamer.

    als ik er een pc op aansluit werkt het wel
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Een pc op dezelfde kabel werkt wel ?

    Dan zou het met de xbox ook moeten lukken, weet je zeker dat de netwerkinstellingen goed staan? Controleer voor de zekerheid even of ze net zo staan als die van de PC die wel een IP krijgt
     
  5. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe bedoel je?
    met de pc haal ik wel geen betere snelheid dan 150kbps als ik iets download
     
  6. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Niet toevallig de xbox een vast ip adres gegeven ooit? Zet hem dan even op automatisch krijgen van de router/modem. De DHCP zorgt er dan voor dat hij zelf een ip adres toegewezen krijgt.
     
  7. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    hij staat op automatisch want ik heb nooit geprobeerd zelf een ip te geven want ik weet niet hoe ik eraan zou moeten komen :p
     
  8. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    UTP mag 100m lang zijn.

    Begint het ip adres met 169.254.*.*? Dan heb je een APIPA adres, dit is een adres dat een dhcp client (de XBOX360) wordt gegeven wanneer de dhcp client geen ip adres van de dhcp server (waarschijnlijk je router) ontvangt. Er is dan dus geen verbinding tussen de xbox360 en de router/internet.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2010
  9. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Splitter? Je bedoelt een hub of switch, hoop ik.
    Modem? Als je een modem gebruikt moet je een router achter de modem plaatsten als je meerdere apparaten wil gebruiken. (en geen hub/switch)

    Sluit de xbox360 eens rechtstreeks aan op de modem (dus zonder 'splitter') en kijk of het dan wel werkt.
     
  10. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    En wat voor ip adres krijgt je PC?
     
  11. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    -jha het adres begint met 169. ...
    -ik bedoel een hub :p
    -als ik hem rechtstreeks op de modem aansluit is dat dan niet hetzelfde dan als ik hem op de hub aansluit aangezien die direct achter de modem staat?
     
  12. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, bij een modem is maar 1 ip adres beschikbaar. Als een ander apparaat dit ip adres al heeft, kan er niet nog een adres uitgegeven worden. Vandaar: Sluit hem rechtstreeks op de modem aan, zodat dit het enige apparaat is wat aangesloten is.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Van de modem gaat er eerst een kabel naar de router.
    Van jouw provider krijg je maar één ip-adres en een router kan die verdelen tot maximaal 250 ip-adress.

    Omdat een router meestel maar 4 LAN aansluitingen , heb je bijvoorbeeld 6 apparaten thuis dan moet je een HUB of Switch erbij kopen.
    Deze verdelen weer het internet-verkeer maar de ip-adressen blijven gemaakt worden door de router.

    We hebben meer informatie nodig van jouw.
    1. Merk/type modem.
    2. Merk/type router.
    3. Merk/type HUB.
     
  14. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    -router: us robotics maxg usr5465
    -hub/ switch: D-link, type weet ik niet
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Problemen kunnen veroorzaakt worden.
    1. Switch werkt niet goed.
    2. Probleem wordt veroorzaakt door de netwerkkabel tussen router en switch.
     
  16. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    maar zouden er dan ook geen problemen moeten zijn met de andere toestellen die op de switch en router zijn aangesloten? bv. de digibox?
    + heb geprobeerd de xbox aan te sluiten op de internetkabel die naar de digibox gaat, en daarop werkt het wel?
     
  17. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het niet meer
     
  18. VeryPSB

    VeryPSB Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Aansluitschema:

    Modem <--> WAN Poort USRobotics
    LAN Poort USRobotics <--> Hub <--> XBOX
     
  19. Black309

    Black309 Member

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    0
    moeten dan alle toestellen die ook in de hub zitten het paswoord van de router gebruiken?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb alle gemaakt netwerk instellingen in de Xbox360 al een keer verwijderd ??
    Zou kunnen dat het ip-adres dat ik Configure Network een keer handmatig (Statisch) door jouw is ingevuld en nu een conflict geeft met de automatische (Dynamisch) ip-adress verdeling van de router.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina