1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Hosten Games & Centrale Servers

Discussie in 'Games' gestart door WiXX, 21 mrt 2003.

  1. Rodger Young

    Rodger Young Active Member

    Berichten:
    1.536
    Leuk Bevonden:
    5
    jij hebt dan geen lag maar de andere mensen die spelen kunnen dat wel hebben.
     
  2. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies ja.

    Een host heeft zelden last van LAG maar dit betekent niet dat de rest geen LAG heeft.
    Meestal hoor je snel genoeg gezeik over de communicator hoor als het zover is:)

    Ik host alleen games voor 4 man,en die zijn altijd leuk hoor.
    Nooit lag of wat dan ook.
     
  3. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    in de US zijn er wel MS servers ik verwacht dat die hier ook nog wel eens komen
     
  4. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Jazeker kan dat, maar dan heb je wel een goede uplink nodig. Dus geen @home. Maar dat schrijft Mark toch ook?

    Tsja, de voice communicatie is peer to peer. Maar voice genereert nauwelijks dataverkeer. Je kunt een telefoongesprek al heel redelijk over een bandbreedte van 4Kbit laten lopen. Dat is dus helemaal nix als je dat vergelijkt met de game data.

    NB Een telefoongesprek genereert veel meer verkeer dan een gemiddelde voice link tijdens een game.
     
  5. raptorix

    raptorix Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    denk niet dat dit gaat lukken, aangezien je xbox daar niet genoeg processor kracht voor heeft.
     
  6. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ouehoer je nou? Wat gaat niet lukken omdat je xbox daar zogenaamd te weinig cpu kracht voor zou hebben.............:confused:
     
  7. raptorix

    raptorix Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    A) Gaat het je op de client niet lukken om een game met 32 personen te spelen (elk model is meen ik 3000 polygons) en dat trekt zowel je processor als je grafische kaart niet.
    B) Qua server heb je behoorlijk wat power en bandbreedte nodig om dit op te vangen.
    C) Maps zijn totaal niet geschikt voor 32 man.
     
  8. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij snap je het niet helemaal.
    A) Het is helemaal niet moeilijk om speciaal voor de multiplayer, de modellen wat minder mooi te maken.
    B) Het gaat er juist om dat deze 32man servers door MS gehost moeten gaan worden, en dus niet door gamers zelf. En zo SUPERveel bandbreedte kost dat nie hoor, da valt echt wel mee. En dat hangt trouwens ook af van bungie, zij moeten de netcode gewoon zo optimaliseren, dat het zo min mogelijk bandbreedte kost.
    C) Die maken ze toch geschikt..........duh!
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  9. raptorix

    raptorix Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    a) Het gaat niet eens alleen om models, maar ook nog om alle game events te capturen, daarnaast heb je denk ik geen idee hoe moeilijk dat is.
    b)Als je het zo goed weet, hoeveel denk je dat een 32 mans public verstookt per maand?

    Ok snel rekensommetje


    4 kilobyte per user per seconde is met 32 spelers 128 kbyte/s

    dat is dus 460 MB per uur, per etmaal: 11 GIG, per maand 300 GIG.

    Ga jij maar eens na wat 300 GIG per game deamon kost. Dan praten we wel weer ok?

    C) Je kan een spel niet zomaar achteraf veranderen, simpelweg omdat het dan ook allemaal opnieuw getest moet worden


    Voordat je nou weer een grote bek gaat opzetten, zou ik je aanraden iets beter in de materie te verdiepen.

    P.s Unreal Championship wordt niet door Bungie gemaakt maar door Epic
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2003
  10. Indivi_Duel

    Indivi_Duel Freetimewarrior.com

    Berichten:
    399
    Leuk Bevonden:
    2
    dus hier vinden we de gemakken terug van de betaal methodes :mad:
     
  11. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhm dedicated gaat over het bandwith van de server, wat dus meestal betekent dat de server in een serverpark staat (telecity bv in NL) en daar een bepaald aantal mbit/s kan versturen, positietjes van spelers kost haast geen rekenwerk voor je xbox
     
  12. MaCk

    MaCk nouhou :(

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0


    300 gig per maand. Dat is echt niks meer tegenwoordig.
    En zeker niet voor MS, geloof mij maar.
    We hebben het hier over Halo2. Dat spel is nog in ontwikkeling en als ze zeggen dat het 32 players zal supporten, dan zullen ze dat spel ook zo ontwikkelen dat dat goed te spelen is.
    Toch??
    vergeet atari niet ;)
     
  13. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongen, MS is niet gek, die betalen niet per GB, die kopen een dedicated 100mbit of 1gbit line, en zetten al hun servers daar op, dan betalen ze 1000$/maand ofzo en kunnen ze zoveel transferren als ze maar willen...

    En ik weet niet waar je het over hebt, game events capturen? Denk je dat mijn xbox elk plaatje dat ik op mijn tv zie naar de host zend? Niet echt nee, in een mooi gecomprimeerd formaat gaan er wat gegevens naar de host toe (o.a. als ik loop, schiet, vlieg weet ik veel).

    Euhm wie moet zich hier nou verdiepen? ehh |:-
     
  14. raptorix

    raptorix Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Je praat over 300 GIG per Game demon en geloof me dat is best aan de prijs, colocation van 2U bak met 300 gig traffic komt op zo een 600 euro per maand!

    Dan laat ik de investering van hardware en het onderhoud/beheer nog buiten beschouwing.

    Overigens lijken we langs elkaar heen te praten ;)

    Ik had het over UC.

    Maar ik kan je garanderen dat een game met 32 man op de huidige Xbox niet performt. Daar is de hardware gewoon te licht voor.
     
  15. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, bandwith is ongeveer 30$cent per gig als je het wilt weten :p
     
  16. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoe test je dit dan?? want de server heeft namelijk nooit lag. Ga je bij iedereen op bezoek om te kijken of ze lag hebben als ze op jouw server spelen??

    En trouwens unreal heeft een klote manier van lag, lopen gaat goed maar op het moment van schieten duurt het echt 1 seconde voordat je eindelijk iets van een kogel ziet, vooral bij die lightning gun.
     
  17. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    mjah je hebt er zeker nog nooit van gehoord dat bandwith in NL extreem duur is? Denk je nou echt dat MS zo dom is dat ze die servers in NL gaan plaatsen? Nope
     
  18. Xbox4life

    Xbox4life Active Member

    Berichten:
    245
    Leuk Bevonden:
    0
    Praat praat praat (voice communicator)

    "Dude, this shit lags like hell"

    Dude: "ok, my connection sux"
     
  19. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja okee snap ik maar soms hebben mensen niet eens door dat unreal lagt omdat het van zichzelf al framedrops heeft dus echt waterdicht vind ik dit niet.
     
  20. raptorix

    raptorix Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn rekenvoorbeeld was slechts een indicatie, en dat bandwith hier duurder is snap ik ook wel. Echter je kan in tegenstelling tot webservers niet zomaar je game servers in de VS zetten. Op VS heb je zelfs met goede peerings een minimale ping van 250, en dat is dus niet speelbaar.

    Kortom men zou op minimaal 1 plek in europa servers moeten plaatsen.

    Daarnaast wil ik vragen aan de persoon die beweert dat dataverkeer 30 cent per gig kost dat op baseert. Als je groot inkoopt krijg je natuurlijk veel korting maar 30 cent per gig is mijnsinziens wel enigzins overdreven.
     

Deel Deze Pagina