Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Het volgende probleem:

    Ik zit sinds een tijdje bij een andere pokerclient maar het probleem is dat die client extreem veel geheugen vreet (300mb volgens task manager). Nu is mijn vraag of ik dit probleem kan verhelpen door extra geheugen te kopen? Specs zijn (al redelijk oud beestje)

    AMD Athlon 64 3500+ (2200Mhz)
    Asus A8N-SLI
    nVIDIA GeForce 7800 GT
    GeIL CL25-4-4DDR 500 512 MB PC4000 DDR SDRAM (2x)

    Gaat het probleem (waarschijnlijk?) opgelost worden als ik hier 1GB extra inzet? En wat voor geheugen moet ik hebben? Is het verstandig om het oude geheugen eruit te halen en om er 2GB nieuw geheugen in te zetten?
     
  3. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt er ook aan welke Windows je draait.
    Als je Vista of 7 nu draait is die 1GB wel heel weinig.
    Als je XP draait kan je wel op zich naar de 2GB gaan. Zolang je nog plaats hebt in de slots kan je gewoon nog 1GB er bij zetten van dezelfde snelheid. Merk maakt niet uit. Als je geen ruimte meer hebt is het beter om 1x 2GB te halen of 2x 1GB.
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij moet er dan wel opletten of zijn moederbord het wel tripple threading ondersteund.
     
  5. xboxgangsta

    xboxgangsta Reëel

    Berichten:
    1.981
    Leuk Bevonden:
    2
    Triple channel.
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vraagje, ik wil graag een nieuwe pc kopen. Deze wil ik op m'n hdtv of hd pc scherm aansluiten en voornamelijk gebruiken voor internetten/films kijken/downloaden/dvd's branden. Maar als ik online kijk zie ik of alleen maar pc's die veel te hoge specs (en dus ook prijs) hebben. Of juist budgetpc's die veel dingen die ik wil mis.

    Wat ik eigenlijk zoek is een pc met grote harde schijf (250 of 500 gig), een dvd brander, wifi ontvanger (maar ook gewone kabel uitgang) en ingebouwde bluetooth. Heeft iemand een aanrader?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Wat zijn moederbord/chipset niet ondersteunt. Triple channel is een Intel i7 only ding. Zijn pc heeft gewoon dual channel.

    Een geheugenuitbreiding zou al veel helpen, maar steekt niet 4x512MB want dan val je op een lagere command rate (T2 dacht ik) terwijl je met 2 of 3 geheugenlatjes op T1 blijft. Een latje van 1GB bijsteken is zeker geen optie want dan val je op single channel en dat levert een zeer groot performantie verlies op. Het beste dat je kan doen is die 2 latjes van 512MB die je er nu hebt insteken er uit gooien en 2 latjes van 1GB er insteken.

    Maar als je daar geen geld voor hebt dan raad ik je aan toch nog 2 latjes van 512MB bijsteken. Dan val je wel op de T2 command rate, maar dan verlies je je dual channel niet en heb je ook niet zo'n grote kosten.


    Budget?
     
  8. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    100 tot 300 euro. Hoe goedkoper hoe beter uiteraard :p
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bedankt voor de reacties :) Maakt het voor mijn moederbord nog uit of ik DDR2 of DDR3 aanschaf? Wat is precies het verschil (DDR3 lijkt mij sneller/beter?)

    Voor 50 euro heb je al 2 bankjes 1GB geheugen DDR3 dus kosten vallen me reuze mee.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Jouw moederbord is nog DDR1. 2x512MB kost dan rond de €30 en 2x1GB rond de €60 heb ik gezien

    Het is DDR4/pc3200, latency ten hoogste 3 (CL:cool: dat je nodig hebt.
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zelf (laten) bouwen. Check guides zoals de best buy guide: http://tweakers.net/reviews/1429/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-november-2009.html
     
  12. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Vind 400 euro nou niet echt een budget pc...
     
  13. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Werkt DDR2 / DDR3 dan niet op mijn moederbord? (Ik ben zo'n leek ;))

    DDR4 is (volgens pricewatch van tweakers) niet verkrijgbaar

    Kun je even kijken of ik zo goed gefilterd heb? Je mag me ook wel een geheugen aanraden natuurlijk O-)
     
  14. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Haha, DDR4 is er idd niet, het zal vast gaan over DDR400 PC3200. De gleufjes in DDR 1, 2 en 3 zitten zoiezo niet op dezelfde plek. Het zal dus zeker niet passen, om over de ondersteuning maar niet te beginnen.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Zeg je nou dat er voor mijn pc geen geheugen beschikbaar is? Ik heb er echt geen verstand van :9
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De monitor, toetsenbord en luidsprekers achterwegen laten en je komt op iets minder dan €300 uit. Je zou zelfs voor het basissysteem kunnen gaan ;).

    Ik bedoelde inderdaad DDR400 (duidt de snelheid aan), was een typfoutje van me.

    Hij bedoelt dat DDR1, DDR2 en DDR3 latjes niet hetzelfde zijn en bv. een DDR3 latje niet past in een DDR1 gleuf.

    Jij hebt gewoon DDR1 nodig en die filter van je staat ingesteld op DDR2 (of pc2 3200, jij hebt gewoon pc3200 nodig). Dit is de goede filter voor een kitje van 2GB (2x1GB). Geheugen waarbij "ECC" of "Reg" niet nemen, dat werkt namelijk niet op je moederbord.
     
  17. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bedankt voor de hulp :) Morgen maar is een setje bestellen.
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Haha, nee, jouw pc heeft DDR1 geheugen nodig, laten we zeggen, als je bijvoorbeeld deze zou nemen:

    http://tweakers.net/pricewatch/88955/kingston-valueram-kvr400x64c3a-1g.html

    zou het gewoon moeten werken (zeg niet dat je deze moet nemen, maar hij stond bovenaan :9). Helaas staat op de site van Asus niks op de lijst van ondersteunde geheugen modules op jouw mobo, maar ik denk dat als je voor bijvoorbeeld GEIL (PC3200) bijna niks mis kan gaan.

    Ik ga er wel vanuit dat je je oude geheugen dan uit trekt (niet noodzakelijk, maar ik heb persoonlijk een hekel aan geheugen modules die niet hetzelfde zijn :+).
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Goedkoper kan je bijna niet, en dit is toch wel een aardige PC voor de basisdingen.
     
  20. serialdrifter

    serialdrifter Team Slipmachine

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb vorige week een compleet systeem gekocht, en die heeft amd phenom 2 x4 945 quad core processor, en 4gb ddr2 ram, en 500gb hdd en een nvidia 6150 (lol). Zelf een andere videokaart erin gedaan.

    Dat alles voor 381 euro
    Vond het een mooi prijsje.

    Voor 279 heb je een basis quadcore systeem al.
    http://www.awpc.nl/index.php?ID=wijzig&cat=293&artikel=2177
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina