1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] internet delen/ Internet Connection Sharing / ICS

Discussie in 'Games' gestart door Da BjOrN, 15 mrt 2003.

  1. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ~dat wordt dan vanavond na 24u of morgen, heb momenteel middagdienst (ahum pauze).

    Laterz!
     
  2. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb mijn xbox via crosscable in 2e netwerkkaart aangesloten, en mijn internet is al gedeeld.
    Nu heb ik een probleem: de netwerkkaart waar de xbox op zit aangesloten, heeft geen ip adres.
    is er iemand die weet hoe ik een ip adres kan invullen bij windows 95?

    Ik denk namelijk dat dat mijn probleem is, aangezien hij aangeeft dat mijn ip niet confirmed is...
     
  3. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    nog ff mijn situatie:Ik heb mijn xbox via crosscable in 2e netwerkkaart aangesloten, en mijn internet is al gedeeld.

    als ik nu live wil installen geeft hij het volgende aan: ip not confirmed
    hij geeft ook wel eens aan dat de gateway niet bereikt kan worden... of dat er iets met dhcp of pppoe is

    iemand een idee waar dit aan ligt?
    interenet is dus al gedeeld!
     
  4. Puschkin

    Puschkin Active Member

    Berichten:
    115
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de instellingen op automatisch staan, of heb je zelf wat ingevuld?
     
  5. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ip heb ik op automatic
    dns manual ingvoerd
    pppoe, heb ik niks mee gedaan
    advanced: mac en hostname ingevoerd

    is dit genoeg info?

    anders wil ik wel een keer over msn met je praten...
    maghie1@hotmail.com
     
  6. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb je je internet gedeeld dan? Want als je 2e nic geen ip heeft, kan je het inet niet hebben gedeeld. Je kan het beste gebruik maken van sygate. Daarmee kan je heel makkelijk je internet delen zonder zelf alles te hoeven instellen. Je kan daarnaast ook nog eens je MTU verhogen. Dus ga voor sygate! Volgens mij kan je met win95 geen dhcp server draaien met de standaard software.
    Dus ALS je het toch allemaal zelf in wilt stellen, zul je de 2e Nic in je pc een vast ip moeten geven (neem 195.168.0.1) En de Xbox een ip van 192.168.0.2 met een gateway van 192.168.0.1 (het ip van je 2e nic) De dns zul je dan ook zelf op moeten geven op de xbox (zelfde als de dns die staat ingesteld op je 1e nic)

    Hierbij heb is dan dus de 1e nic degene naar internet, en de 2e nic uiteraard naar xbox.
     
  7. Chronicle

    Chronicle Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Help,
    Wie kan mij helpen. Sinds gisteren kon ik opeens via sygate niet meer xboxliven. Heb usb modem met win2000. Ik verwisselde van spel en hij deed het niet meer. Heb al geklooid met van alles maar kan het probleem niet vinden.
     
  8. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mac en hostname ingevuld? Wat heb je ingevuld als MAC ades dan? In principe moet een mac adres altijd uniek zijn. Ip op auto werkt natuurlijk niet zonder dhcp.

    UITLEG:
    Dhcp is een service die ip-adressen uitdeeld aan op het netwerk aangesloten netwerkapparaten die erom vragen.

    -edit- typo
     
  9. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik had met iemand gesproken, en die dacht dat mijn internet wel gedeeld was.
    ik heb namelijk xbconnect op zelfde wijze geinstalleerd, en daarmee kan ik ook hosten en speln via mijn 2e netwerkkaart...
    dat zou dus betekenen dat mijn xbox wel via 2e netwerkkaart werkt...
    anders moet ik sygate maar ff gaan proberen
     
  10. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nou niets aan je instellingen veranderd sinds xbconnect, of heb je de instellingen precies zo gezet als je had toen je xbconnect speelde? In het eerste geval kan het idd niet anders dan dat je inet gedeeld is. Maar dan MOET de nic die naar de Xbox toegaat wel een vast ip hebben .....anders KAN het gewoonweg niet.
     
  11. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer of je met een 2e pc wel kan internetten. Als dat het geval is zijn er nog maar 2 opties: De instellingen op je Xbox.....maar aangezien je niets hebt veranderd, zou dat alleen kunnen als je instellingen in je xbox gewoonweg verdwenen zijn(en dat KAN). De 2e mogelijkheid, is wat vergezocht, maar het is mogelijk dat de nic in je Xbox de geest gegeven heeft.
     
  12. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaizka ?? wat een gedoe allemaal, gewoon sygate installeren, en op je xbox alle instellingen op automatic laten staan. Sygate z'n werk laten doen en klaar is kees, simpeler kan niet.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2003
  13. sjef van dienst

    sjef van dienst nuvolari

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien een overbodige vraag maar heb je je pc al eens nieuw opgestart.
    Sygate is soms wat instabiel, misschien blijven hangen..
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ok, ga ik sygate ff proberen

    joinT: volgens heb ik geen vaste ip op die 2e kaart, maar kan ik er wel mee xboxconnecten :confused:
    als ik winipcfg doe, zie ik ip: o.o.o.o
     
  15. MrJoinT

    MrJoinT -=SMILE=-

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat ie dan wel op de goede nic? want er staat vaak ook een ppp adapter e.d. tussen. Voor de zekerheid moet je gewoon even rechtermuisknop op netwerkomgeveving->eigenschappen. En dan vervolgens weer de eigenschappen van de TCP/IP van de nic die naar je Xbox toe gaat. Daar moet je het kunnen zien en instellen.
     
  16. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    mr joinT, ik volg je ff niet...

    'Voor de zekerheid moet je gewoon even rechtermuisknop op netwerkomgeveving->eigenschappen. En dan vervolgens weer de eigenschappen van de TCP/IP van de nic die naar je Xbox toe gaat. Daar moet je het kunnen zien en instellen'

    waar doe ik dat, met rechtermuisknop netwerkomgeving aanklikken?
    ik heb namelijk windows 95, of maakt dat niet uit?
     
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik zie nu 'netwerkomgeving' wel staan, klik er dan met rechts op
    en dan zie ik die 2e netwerkkaart ook staan, als ik dan op eigenschappen klik zie ik: stuurprogrammatype, bronnen en bindingen
    klopt dit tot zover? en wat moet ik daar nu precies doen?
     
  18. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    nog 1 vraagje, waar kan ik mijn pppoe naam en wachtwoord opvragen? kan ik die ook nog ff invullen
     
  19. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    iemand die me kan helpen???
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm deze kan je invullen bij ip configuration
     

Deel Deze Pagina