1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Forza Motorsport 3

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoezo vraagt iedereen zich van alles af of er schade in zit? Hebben ze de schade zoals bij deel twee er uitgehaald ofzo? Is er een kans dat er helemaal geen schade in het spel zit? Het lijkt me ietswat sterk dat ze juist achteruit zullen gaan met schade.

    Het speculeren over realistische schade is op dit moment sowieso aardig nutteloos, tuurlijk hoop ik op doorbrekende auto's die met 7 saltos over de railing het publiek in vliegt. Denk maar niet dat dit de komende jaren gaat komen.
     
  2. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dit nou weer?

    http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=16281634&postcount=1882

    http://www.xboxygen.com/Actualite-Xbox-360/Les-dates/Date-de-sortie-de-Forza-Motorsport-3

    Dus geen nacht races, geen weerseffecten, geen pitstops en geen klapbanden!?

    Komt turn 10 dan aan met hun grote muil dat ze niks meer kunnen verbeteren in de game en niks meer hebben toe te voegen, zo goed en compleet wordt forza 3... en dan ook nog eens de competitie gaan afkraken.

    Serieus.. multi-klasse races op le mans met maar 8 autos is tot daar aan toe, maar een le-mans race zonder weerseffecten? geen pitstops? en geen dynamische dag en nacht cyclus? sodemieter op.. dit moet wel een grap zijn... anders moet turn 10 toch echt even wat dingen gaan verklaren.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het was al bekend van de E3 dat Forza 3 die features niet ging hebben. Dat ze niet weten wat toe te voegen is gewoon een PR-praatje.
     
  4. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Weer en nacht boeit mij persoonlijk toch niet. Zal 9 van de 10 keer toch voor een zonnige dagrace kiezen. Pitstops zitten er wel in denk ik. Ik denk dat het een misverstand is, en dat er geen pitstopanimaties zijn.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb wel heel erg het gevoel dat ik naar FM2 zit te kijken op die screens :'-(
     
  6. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
  7. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Bijvoorbeeld dit shot:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
  9. tmffirework

    tmffirework Willem II Tilburg!

    Berichten:
    1.789
    Leuk Bevonden:
    0
    nou, Football Manager is toch best een verschil.
     
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    :confused:

    Als je op de graphics doelt dan heb toch andere screens gezien of jij moet Forza 2 nog eens gaan spelen (of een replay bekijken). Denk dat ik nooit zo'n mooie screens van Forza 2 heb gezien.
     
  11. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    Heb 2 shots onder elkaar gezet :) Vind ze niet zoveel voor elkaar onder doen.
    Bewegende beelden van FM3 zien er wel veel beter uit, maar deze shots van le mans overtuigen mij niet zo.

    FM3 heeft wel een iets realistischer touch.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  12. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    nogmaals forza...
    Op 720p kreeg je al bijna gelijke looks.

    't Gaat toch voornamelijk om dynamics en gameplay? Het zou me verrassend verbazen als nu eens een daadwerkelijk fatsoenlijke AI wordt bedacht.

    En een paar extra banen erbij, is welkom. En dan niet 3, met kleinere versies of omgedraaid en zeggen dat het er 20 zijn.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb gisteren nog s naar de filmpjes gekeken (nu in HD op Live). Ik had gezegd dat ik die ene trailer zo kinderachtig vond (met al die auto's die donuts en 180's aan het maken zijn, maar nu zag ik dat was om te laten zien wat je met de video-editor die in de game zit, kan maken?

    Ik hoop gewoon op veel afwisselende banen en die in de trailer zag er fantastisch uit, met die bergen en door de natuur. Dat rare driften kwam waarschijnlijk ook gewoon door die video editor.
     
  14. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal dus wel weer gebeuren he.. dat weet je nu al, in zo'n korte periode kun je bijna onmogelijk zoveel extra banen (100 individuele banen) die ze beloven in een game stoppen/ontwikkelen.


    en dan nog even als vervolg op het hele "geen pitstops/geen dynamische dag en nacht cyclus, en geen weersomstandigheden" gate:

    Dus wel gewoon pitstops, maar geen animaties die erbij horen.. dag/nacht cyclus en weerseffecten en klapbanden gaan we dus waarschijnlijk helemaal niet zien in forza 3.

    Hoe harder ze gaan schreeuwen nu, hoe harder het in hun gezicht terug komt.. wat een gelul zeg.

    GT5 loopt ook op 60FPS, en dan maar roepen dat er geen 1 andere racer zo soepel loopt.

    Forza heeft 400 autos.
    En dan maar roepen dat geen 1 game zoveel bakken heeft als die van hun.. bs, want de GT5 cijfers zijn nog niet bekend, en alleen GT mobile op de PSP heeft al het dubbele aantal autos.

    En nu dus bekend dat we geen weerseffecten gaan zien, en geen dag en nacht cyclus.. iets wat GT5 wel heeft:

    http://www.gtplanet.net/weather-changes-night-racing-in-gran-turismo-5/


    Dit soort PR zal vast wel aanslaan in amerika waar marketing wat aggresiever is, maar ik heb echt moeite met turn 10 en hun geblaas van hete adem.. gedraag je gewoon en laat je game voor zichzelf spreken.. wat als GT5 nu wel rond october komt? dan zullen veel mensen mischien alleen al op basis van dit (vooral in azie) kiezen voor GT5.
    Turn 10 kan zich behoorlijk in de vingers snijden hiermee..daar moeten ze een beetje mee oppassen als ze slim zijn.

    Even voor de duidelijkheid, ik vindt zowel forza en GT geweldige franchises.. dus het is geen fanboy gedrag.. gewoon een observatie van hoe turn 10 hoog van de toren blaast.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  15. XRC kingkoning

    XRC kingkoning Yo

    Berichten:
    1.147
    Leuk Bevonden:
    0
    geen dag en nacht cyclus? hoe moeten we dan de 24 uur van le mans gaan rijden?

    verder ben ik benieuwd naar de laadtijden, die waren in deel 2 al zo lang
     
  16. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    tegenwoordig vermaak ik me best mer racepro, maar die nieuwe screens van le mans zien er toch heel indrukwekkend uit, vind ik.
    schademodel boeit mij niet echt, omdat er haast nooit schade voorkomt, zolang je niet met noobs rijdt.
    weerseffecten zou leuk zijn geweest, omdat dit in racepro een flop is. ook zouden strategien/pitstops, bandenkeuzes, brandstofhoeveelheden in het spel moeten komen.
    dag/nacht cyclus boeit mij ook niet echt.
    het enige waar ik op hoop is een verbetering van de feel met het ms wireless wheel. in racepro voelt het goed en in forza uiterst zwak/breekbaar.
    als de feeling hetzelfde is als in forza 2 met een stuur, dan koop ik hem niet.
    die 400 auto's zijn mij er 300 te veel en ik had toch wat meer nieuwe banen verwacht dan alleen 'le sarthe' .
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2009
  17. Bertje sim

    Bertje sim Active Member

    Berichten:
    939
    Leuk Bevonden:
    0
    Zitten er eigenlijk open wheelers in deze game? Zoja, weet je ook welke?
     
  18. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk GT 5 moet nog komen.
    Wanneer die komt, Dat weet niemand.

    Tot die tijd is Forza 3 een prima zoethoudertje voor je.

    Turn 10 heeft nu eenmaal niet de vrijheid die de mensen van Pholyphony hebben als het gaat om ontwikkeltijd en het toevoegen van dingen als dag/nacht cyclus en weerseffecten.

    Turn 10 zal die dingen eruit moeten laten wegens tijdsdruk.

    Pholyphony hoeft dat niet.

    Resultaat: Turn 10 zegt de beste console racesim te worden en wij betwijfelen het.
    En Pholyphony heeft alle tijd om daadwerkelijk de beste console race sim neer te zetten. (Maar of ze dat ook doen is nog maar afwachten.)



    En dan kunnen we nu wel zeiken dat we in Forza 3 geen 24 uur van Le Mans kunnen rijden omdat je geen klapbanden kan krijgen en er geen nacht en weer is.

    Maar ik GT 4 zat dat ook niet en daar kon je ook de 24 uur van Le Mans rijden, En daar heb ik nog nooit iemand over horen zeiken.

    -----

    Even wat anders nog, Weet iemand mischien waar ik morgen de Le Mans Legends race Live kan kijken?


    -----------

    Nee die zitten er niet in (Las ik ergens, Maar weet niet meer waar.)
    Schijnt dat ze (Ondanks dat ze de code van de PGR serie bezitten) moeite hebben met het realistisch weergeven van de schokdempers enzo en dat ze dat in verband met tijdsdruk niet meer in deze forza kunnen stoppen.

    In Forza 4 zullen ze waarschijnlijk wel erin zitten, Maar daar hebben we nu uiteraard niets aan.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2009
  19. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Tijdsdruk is klote.. dat snap ik, maar laat ze de game dan lekker uitstellen zodat ze er wel aan kunnen werken, en zodat die dingen eindelijk wel eens in een racer die zich wil neerzetten als sim het dan ook daadwerkelijk komen.
    PGR 3 en 4 hadden beide (nacht en weerseffecten) en dat was ook onder tijdsdruk, GRID had het, en zelfs een open wereld game zoals GTA4 kent een dynamisch edag en nacht cyclus plus dynamische weerseffecten.

    Als ze dit soort dingen eruit laten vanwege tijdsdruk dan krijgen we hetzelfde als wat forza 2 was.. die moest ook snel de deur uit en zo kreeg je een beetje een forza 1.5 gevoel... meer autos, een le mans track met wat fantasie banen erbij, allemaal in een beter uitziend jasje maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.

    Ik kan me gewoon geen 24 uurs le mans race voorstellen zonder weer en al helemaal niet zonder een dag en nacht cyclus... ik vergeef ze de gare pitstops maar even, daar kan ik wel mee leven.

    En dat GT4 het niet had.. tot daar aan toe, maar dat was wel een generatie voor de PS3 en de 360... ook die race vondt ik niet tof trouwens vanwege het gebrek aan een dag/nacht cyclus... voelt nep aan.

    Eurosport 2 zal volgens mij alles live uitzenden Sato.. anders moet je het in stints volgen via RTL7 of eurosport 1... ik zit er morgen in ieder geval klaar voor om 4 uur! \o/
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2009
  20. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem is ook dat Turn 10 een groter publiek wil aanspreken.
    En dat grotere publiek is nu eenmaal te lui om zelf te remmen en wil alleen in mooi weer en dus overdag racen.

    Pholyphony heeft genoeg geld en loopt toch wel binnen dus die doen wat zij willen en niet wat sony of het gote publiek wil.

    Dat is het grote verschil.

    ---

    En de 24 uur van Le Mans is idd op Live eurosport 1 en 2 in zijn geheel te volgen (met flink wat heen en weer gezap.)

    Maar het gaat mij om de Legends race die voor de 24 uur van start gaat gereden word.
    Die word voor zover ik kan zien niet op eurosport uitgezonden.
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina