1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Aha! Had het filmpje nog niet gezien. Erg behulpzaam! maar voor een bridge heb je toch meerdere internet-verbindingen nodig? Bij mij geeft dat zo'n geel driehoekje met die mededeling (more lan connections required)....

    Ik maak gebruik van 1 kabel internet verbinding. Als ik die brug gebruik dan krijg ik geen verbinding meer met het internet.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2009
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dat ligt aan je controller of de headset van een medespeler (hij/zij moet deze schoon maken) of hij/zij heeft het geluid erg hard staan.

    jij kan hier niets aan doen
    hoe heb je je xbox dan aangesloten? Heb je ook een router?
     
  3. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Fardo,

    Ik had een router, maar die werkte voor geen meter, dus heb ik mijn internet (kabel) verbinding vanuit de modem (Motorola, Ziggo) weer meteen aangesloten op de pc. En in mijn pc zit waarschijnlijk een netwerkkaart, want ik kon nog een ethernet-kabel aansluiten en daar heb ik de xbox aangehangen.

    Modem (motorola, beneden in de meterkast) >> PC >> ethernet naar xbox.

    Misschien in de toekomst wel weer een router, maar ik wil dan erst 100% zeker weten wat een goeie is en dat ie werkt (met ziggo en xbox).

    Dank voor je hulp trouwens. Ik leer een hoop hier!;)
     
  4. josh gunit

    josh gunit Active Member

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    3
    Ok, maar wat kun je er aan doen als het aan je controller ligt?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Jij niets ... het ligt aan de controller van een ander .. kijken of de headset schoon is .. andere controller gebruiken..etc.
     
  6. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn broer heeft al tijdje een 360, ik heb er nu ook 1 gekocht, hij heeft alle poorten enz openstaan van zijn xbox.. nu heb ik mijn xbox ook op live aangesloten ( 2 verschillende accounts dus )maar als hij op live gaat disconnect ik? hoe kan dit? Ik heb mijn poorten nog niet openstaan omdat dit dezelfde poorten zijn. Verder heeft elk apparaat bij ons thuis een eigen ip.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren bij iemand op de zelfde manier een Xbox360 aangesloten en dat werkte "perfect" bij Ziggo.

    Open netwerkverbindingen in Windows en selecteer beide netwerkkaarten.
    Druk vervolgens op de rechtermuisknop en kies Burgverbinding maken.
    Windows koppelt nu beide netwerkkaarten aan elkaar en je kan met de Xbox360 genieten van XBL.

    De poorten die jouw broer heeft open gezet , zijn alleen bedoelt voor zijn Xbox360.
    De poorten horen namelijk bij een bepaalde ip-adres.

    Bij Port forwarding in de router moet je even een paar nieuwe poorten toevoegen en koppelen aan jouw Xbox360.
     
  8. ironx

    ironx Jump in.

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0
    uPNP kan ook een oplossing zijn. Echter moet je router er wel geschikt voor zijn om meedere Xbox'en tegelijkertijd online te kunnen hebben.

    Had zelf bijvoorbeeld een Linksys 8-poorts router welke het niet aankon om 2 Xbox'en tegelijkertijd online te hebben (1 van de 2 werd na een tijd gedisconnect of had heel vaak 'strict nat' waardoor je games niet kon joinen. Heb van alles geprobeerd maar niks werkte...

    Heb nu bijna een jaar een DLink en uPNP enabled. Beide Xboxen kunnen zonder problemen tegelijk online zonder ook maar 1 poort handmatig te hoeven openzetten.
     
    Laatst bewerkt: 1 mrt 2009
  9. Donwesll

    Donwesll Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Halo

    Ik heb een sweeks router en van die usb stick. Dit werkt prima op de computer werkt dit ook op de xbox 360 ? Want ik wil graag een draadloos verbinding zodat ik geen kabel naar beneden moet gaan plaatsen.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Xbox360 werkt alleen draadloos met dit ding !!
    [​IMG]

    Met de alternatieve firmware van DD-WRT voor mijn Linksys , kan ik wel met 2 Xbox360's het XBL op.
    Met de oude firmware werd de 2e Xbox360 steeds van XBL gedonderd als de 1e Xbox360 werd uitgezet.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    dat is niet helemaal waar natuurlijk, je kunt ook een draadloos bruggetje maken.

    ik heb het zelf een tijdje zo gehad, utp uit 360 naar wireless router (geflasht met http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv3/index.php) die gebridged was naar mijn hoofdrouter beneden.

    Is goedkoper dan zo'n microsoft adapter en je kunt meteen al je apparatuur in de buurt van je 2e router online brengen

    edit:// je gebruikt zelf ook die firmware :D dan weet je toch ook dat je hem daarmee makkelijk bridged kunt maken
     
  12. Donwesll

    Donwesll Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik ben niet zo computer expert op het gebied van netwerken. Maar ik ga even experimenteren.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb alleen gezegd dat de Xbox360 alleen werkt met de originele Xbox360 wireless adapter en niet met de Sweex USB-stick.
    Ben alleen geen voorstander van een draadloos bruggetje Xbox360>PC>Router.
    Vind Windows daarvoor veelste onvoorspelbaar.

    --
    Gisteren bij een kennis zijn Xbox360 via een laptop moeten aansluiten en deze gaat dan draadloos naar een Linksys WRT54G.
     
  14. Donwesll

    Donwesll Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een netwerk kabel naar via mijn computer en mijn xbox 360. En een
    sweex usb stick tussen mijn computer en de router maar mijn xbox heeft nu geen IP adres. Wat moet ik doen ? Ik weet er niet veel van en misschien is dit ook wel een hele domme vraag maar ik zou niet weten hoe ik het moet oplossen. Alvast bedankt.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Open netwerkverbindingen op jouw pc.
    Je ziet dan de interne netwerkkaart en de draadloze Sweex USB-stick.
    Selecteer beide netwerkkaarten en druk vervolgens op de rechtermuis knop.
    Daar kies je voor Brugverbinding !

    XP/Vista koppelt vervolgens beide netwerkkaarten elkaar en je kan met de Xbox360 het XBL op.
     
  16. Donwesll

    Donwesll Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan dan niet meer op internet met mijn computer. Is er nog een anderen mogelijkheid. (ik heb xp)_O_
     
  17. ndw

    ndw Active Member

    Berichten:
    563
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is het probleem, bij port forwarding kan je geen nieuwe poorten toevoegen omdat dit voor beide xboxen hetzelfde zijn. Verder hebben wij thuis static ip. Beide consoles hebben een verschillend ip adress. Ik kan met mijne ook niet iedereen joinen. Met call of duty 5 is het ook moeilijk om een game te vinden
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    als je meer dan 1 xbox hebt dan mag je portforwarding niet gebruiken! dan moet je UPNP gebruiken of beide ip adressen van je xbox 360's in de dmz zone zetten
     
  19. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Fardo,

    Ik ben de broer van Ndw :p
    Hoe kan ik nu zien of beide xboxen goed zijn aangesloten? Het scherm waarin je kan zien of de NAT oké is, kan ik nu niet zien.

    edit: zie het al. Als de nat niet goed geconfigureerd is, krijg je een pop-up schermpje bij test connection. Dat is nu nog het geval bij de 2e xbox.

    Probeer ze allebei wel in de DMZ te zetten, want van die upnp snap ik niet veel van (router ondersteund het btw wel)


    Edit2: huh!? Mijn router laat het niet toe om 2 private ip-adressen in de DMZ te zetten waarvan het public ip hetzelfde is..
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2009
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Linksys hoef ik upnp alleen maar aan te vinken , de router doet dan de rest.

    Ga ik naar upnp dan zie ik het volgende.
    Xbox (192.168.1.101:3074) 3074 UDP 3074 3074 192.168.1.101 UDP
    iC4500 4500 4500 192.168.1.100 UDP
    iC5353 5353 5353 192.168.1.100 UDP

    Bij mijn router kan ik ook 1 ip-adres koppelen aan DMZ.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina