1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Kan je zo'n systeem al krijgen voor €1000 :eek:, wat zijn de prijzen goedkoop tegenwoordig.

    Ziet er goed uit, alleen zou ik een beter merk van voeding nemen en 750W is echt wel onnodig veel hoor. Met 600W of zelfs 500W kom je al ruimschoots toe.

    Wat betreft de videokaart, geen idee wat je met "dit" bedoeld maar een Radeon 4870 of een GTX 260 welk iets minder goed presteren maar natuurlijk ook wel iets goedkoper zijn. Een ander alternatief is de 4870 X2 die deze maand nog moet uitkomen, alleen kost deze wel evenveel of misschien iets meer als een GTX 280 al wordt er verwacht dat de X2 iets beter presteert (uit previews lijkt die bijna even goed te scoren als een GTX 280 in SLI).
     
  2. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Met deze bedoelde ik dus een 260. :)

    Het is trouwens ene ietwat ander systeem geworden dan eerst gedacht. Het is nu dit;

    [​IMG]
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet goed uit, alleen zou ik voor een andere voeding gaan:
    Enermax Liberty 500W
    Silverstone ST52NF 520W
    Seasonic S12 550W

    Die voedingen zouden voldoende moeten zijn maar als je echt wat meer wil:
    Enermax Liberty 620W
    Silverstone DA650 650W
    Seasonic S12 650W
    OCZ GameXStream 600W

    Ik zou persoonlijk voor één van de twee Silverstone gaan.

    Wat het geheugen betreft, waarom zo'n snel? Als je niet gaat overclocken ben je er niets mee. Dit geheugen is al snel genoeg als je niet van plan ben te gaan oc'en. Bovendien vragen die OCZ modules een vrij hoog voltage en ik ben niet zeker of dat moederbord dat wel ondersteund (zal je eens moeten opzoeken).

    De videokaart is goed hoor ;). De 4870 is even goed als de GTX 260 en hij kost ook nog eens iets goedkoper, wat meer wil je nog hebben? :)
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik zou idd ook een ATi HD3870 halen, goedkoper + energiezuiniger!
    Geheugen hoeft ook niet zo snel, 800MHz is meer dan zat :9
     
  5. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu het geheugen vervangen door het Kingston geheugen wat jij aanbovolen hebt. Ik denk echter dat een 500 watt voeding niet voldoende is voor dit systeem, ik speel liever op save en ga voor de Season S12 650 W. Alleen ken ik dit merk totaal niet, het is wel een goed merk neem ik aan?
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2008
  6. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Seasonic is een goed merk hoor, anders zou ik het niet aanraden ;).
     
  7. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is inmiddels besteld. Hier het bestelde systeem.

    [​IMG]

    Bedankt voor het advies. :)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mooi systeem :)
    Veel plezier ermee :D
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Vandaag weeral een impulsief koopje gedaan :mad:: de Sapphire 4870 :9. Alleen... ik heb geen zin om die kaart te installeren :+.
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe :+, is toch zo gebeurd? 8) Het zijn echt geweldige kaarten de 4800 serie, veel prestatie voor relatief weinig geld.
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwah,

    - driver uninstallen
    - rebooten
    - drivercleaner runnen
    - pc afzetten
    - pc 'unpluggen'
    - oude er uit halen (welk trouwens een X1900 XT 256MB is, ook nog een vrij goed kaartje)
    - nieuwe er in
    - pc 'inpluggen'
    - pc aanzetten
    - driver installeren
    - pc rebooten

    Duurt ongeveer een half uurtje, want zeker niet lang is. Maar het geheel is gewoon een irritant proces voor een luie mens zoals ik :+.

    Ach jah, was het wel waard. Crysis is op 1280*1024 met alles op very high speelbaar, alleen loopt het niet helemaal vloeiend (af en toe schokken, denk dat ik te weinig RAM heb). Net wat screentjes gemaakt en zal ze zo meteen posten in het goede topic :).
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Drivercleaner is ouderwets. Al lang niet meer nodig.
     
  13. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Idd moet bekennen dat ik dat ook niet meer gebruik.....

    En in een kwartiertje heb jij toch wel een kaart up and running? 8)
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ik drivercleaner achterwege laat zou het me wel lukken in een kwartiertje :+.
     
  15. CHAOZ LORD

    CHAOZ LORD Xlife

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bent dus tevreden over de kaart? Als alles goed gaat komt die van mij morgen binnen, samen met de rest van het systeem. :)
     
  16. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ja ben er tevreden over, alleen was het zoals ik zei een impulsief koopje dus ergens vraag ik mij nog steeds af waarom ik die nu eigelijk gekocht heb. Mijn X1900 XT kon nog alles goed aan buiten Crysis maar toen ik die 4870 daar zag liggen kon ik het niet weerstaan :+.

    Maar goed, nu draait elke game 3x zo goed (bv. DMC4 had ik ervoor minimaal 40fps, nu 120fps) en in de toekomst zal ik er steeds meer van merken van die extra kracht die nu in mijn pc steekt :).
     
  17. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Even benieuwd naar de temperatuur, hoe warm wordt de 4870 bij jou idle?
     
  18. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nu is die 74° maar ik moet hierbij wel zeggen dat mijn moederbord ondersteboven steekt en dat hij dus helemaal vanboven zit, met de cooler naar boven. Hij zuigt dus warme lucht binnen (dat had ik dus niet met die 3rd party cooler op men X1900). Geen idee hoe warm die wordt onder load, dat zou ik eigenlijk nog eens moeten nagaan.
     
  19. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Een echte tweaker zorgt voor koele lucht ! :cool: :+
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah oke. Bij mij wordt de ene 78° en de onderste 81°. Dit is dan met de automatische fan instelling. Met het warme weer van de afgelopen twee weken werden ze onder load ~95°. Ik had iets gelezen over hoe je de snelheid handmatig in kan stellen via het CCC. Standaard draait de koeler op 23% van z'n maximale snelheid, en ik heb hem nu op 35% ingesteld. Maakt iets meer geluid (niet veel) maar dat scheelt aanzienlijk in temperatuur! Idle zijn ze nu 47°/50° en onder load 58°/61°. Op 40% is het natuurlijk nog beter, maar dan begint het imo te veel lawaai te maken. :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina