1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in MMO spellen?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 3 aug 2008.

?

Wat vind jij van de huidige ontwikkeling in het MMO genre op de Xbox 360?

  1. Goed, ik kijk uit naar een aantal van deze MMOs

    27 stem(men)
    23,7%
  2. Oké, als het maar niet de bestaande games in een serie vervangt

    32 stem(men)
    28,1%
  3. Interesseert me niet

    30 stem(men)
    26,3%
  4. Slecht, ik heb helemaal geen zin in die games

    24 stem(men)
    21,1%
  5. Anders, namelijk...

    1 stem(men)
    0,9%
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Niemand zal het bestaan en met name het succes van World of Warcraft ontgaan zijn, dat spelletje dat je dag en nacht aan de computer gekluisterd houd. Langzaam krijgen meer en meer ontwikkelaars door dat er veel geld omgaat in deze vorm van games (mede omdat gebruikers maandelijkse kosten hebben) en worden er ook maandelijks nieuwe Massive Multiplayer Online (MMO) spellen aangekondigd. Zo ook voor de Xbox 360. Goede voorbeelden hier van zijn Age of Conan, All Points Bulletin en Huxley. Dit zijn drie games die al wat langer in ontwikkeling zijn. Pas aangekondigde games zijn bijvoorbeeld een online variant van Star Wars: Knights of the Old Republic en Champions Online. Je kan echter ook nu al MMO spellen spelen op de Xbox 360 met Final Fantasy XI of Phantasy Star Universe.
    Dat het MMO genre zich begint te ontwikkelen op de Xbox 360 betekent meer dan het lijkt. Zo zijn de plannen voor een vervolg op Star Wars: Knights of the Old Republic II geschrapt voor het MMO spel en laten sommige ontwikkelaars projecten links liggen voor een MMO. Ook komt er een Star Trek MMO aan en zullen ook de helden van Marvel online gaan strijden. Met dit topic wil ik jullie dan ook vragen naar wat je van deze ontwikkelingen vind. Heb jij behoefte aan een MMO op de console? Of kijk je liever uit naar die grootste en meeslepende één speler ervaring? Laat het hier weten!

    Bekijk hier een lijst met een aantal Xbox en Xbox 360 MMO spellen. Wel even naar beneden zakken! :)

    Willem van Vugt
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  2. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat kan ik zeggen, ze dénken dat er veel geld aan te verdienen valt, maar mede door World of Warcraft (wat ik zelf ook 3 jaar heb gespeeld) valt dat heel erg tegen, ze hebben zo veel aanhangers die niet zo snel weg te halen zullen zijn.

    Overigens vind ik Huxley niet meer zo belovend, Age of Conan spreekt me gewoon niet aan, maar Bulletin lijkt me wel grappig.
     
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Poll staat er ook bij! \o/
     
  4. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    kzou het eigenlijk niet weten , er is eigenlijk nks mis mee, (zolang je er niet voor moet betalen, ik bedoel maandelijks betalen). Er zijn zeker wel en pak leuke games die gaan komen als MMO, alhoewel ze eigenlijk ook niet moeten overdrijven omdat dat dan een beetje teveel wordt zoals "Zo zijn de plannen voor een vervolg op Star Wars: Knights of the Old Republic II geschrapt voor het MMO spel" dat vind ik eigenlijk niet zo leuk omdat er mocht wel ene vervolg komen die dan als spel kwam om de xbox 360, maar jah je kan er niet veel aan doen en ik hoop dat ze het een leuk spel maken, voor de rest vallen die spellen wel mee, maar persoonlijk vind ik de gewone spellen veel beter.

    besluit: er is nks mis met MMO's zolang ze er niet veel maken en het een geen sleur wordt.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2008
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Het is niet mijn ding MMO, ik speel compleet andere genres. Maar ik denk inderdaad dat met WoW het erg lastig is om nieuwe (goede) games te maken die dat kunnen evenaren.
     
  6. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hou ook niet van mmo en vooral niet als je ervoor extra moet betalen.Als ze nou dat live gebeuren ook gratis maken net als op de pc dan zou ik voor 1 mmo zeker betalen en dat is Dragonball Online ook al is het niet helemaal zeker of die op de Xbox360 uitkomt.
     
  7. ThisisRobba

    ThisisRobba ODX.comFC

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Wow wel een tijdje gespeeld, APB lijkt me wel wat behalve als het full pvp online is, daar lijkt het nu wel namelijk op....
    Eigenlijk moet ik het maar zien, dan pas kan ik antwoord geven... Maar het lijkt me wel wat.
     
  8. Clavis

    Clavis Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    super vet :D MMO pwnen hard ik kan niet wachten op Age Of conan en huxley :D en ik vind t niet erg om ervoor te betalen.
     
  9. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW!!! Hold it!!! Die poll vind ik niet helemaal kloppen , ik mis de optie, Slecht zijn er te weinig voor! Klikte nu op Slecht, ik heb helemaal geen zin in die games! Maar voor die games leef ik! Dus hehe pls change
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Stem je toch op Goed? Er komen er steeds meer (wat de ontwikkeling is), dus stem op Goed!
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hmm ik weet het niet. Ik heb KOTOR nooit zelf gehad maar het leek me echt een vette game (behalve het vechtsysteem dan), mede door de vette singleplayer. En bij MMO games heb je nooit een verhaallijn maar altijd quests die ongeveer op het zelfde neerkomen. De enige MMO die me interesseert (en die noem je dan weer niet willem :mad::+), is All Points Bulletin. Die ga ik 100% zeker de eerste dag kopen. Maar dat zal nog wel even duren voor die uit is.

    En ik mis de optie 'zoveel zijn er niet, dus ik weet het niet' oid.

    En btw: Maandelijkse kosten zuigen! Dus dat moeten ze dan eerst afschaffen.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    All Points Buletin staat wel genoemd. :+ Ik zorg wel ff dat Anders.... er nog bij komt.
     
  13. Japa

    Japa Active Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een hele tijd WoW gespeeld, maar op console lijkt me het gewoon niet goed werken. En daarnaast wat al genoemd is dat het moeilijk is WoW te verbeteren.
    Omdat WoW nu zo geslaagd is denkt iedereen even snel geld te kunnen verdienen, waardoor er een overvloed aan dat soort games zit aan te komen, waar denk ik helemaal niemand op zit te wachten.
    En hét ding wat zo'n spel aan het lopen krijgt en houdt is een goede community, maar die krijg je gewoon niet als er zo'n overvloed is.

    Dus goh, van mij mogen ze er best komen maar ik zal ze niet kopen of spelen, maar vind het wel vervelend als andere games (zeker in een gave serie als KOTOR) ervoor gecancelled worden.
     
  14. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Prima als het maar geen 60 euro per jaar kost !

    En heb nog even WOW geprobeerd , maar is nix voor mij die hele fantasy setting

    Wat mij betreft mag er van mij een hele vette Oorlog's (FPS) uitkomen waar je gewoon als met meer dan 200 a 300 man tegelijkertijd een oorlog uitvecht , maar voordat zover is ben ik bang dat we een paar jaar verder zijn !
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Hmmmmmz.

    Ik snap wel dat er een hoop bedrijven MMO gaan maken aangezien het veel geld kan opleveren. Met een beetje goed spel zal er al snel veel geld te verdienen zijn. Ik denk echter dat de grootste meerderheid één spel blijf spelen waardoor veel MMO niet een super grote aanhang zullen krijgen en al snel zullen verdwijnen. Momenteel is World of Warcraft natuurlijk het ding en denk dat er weinig mensen echt overstappen en weer helemaal opnieuw gaan beginnen in een nieuwe game als dat niet een top game is.

    Natuurlijk zullen er een hoop singleplayer/normale online games blijven aangezien de MMO's meestal toch RPG zijn en niet iedereen heeft daar echt behoefte aan heeft of simpelweg niet iedereen de tijd heeft voor een MMO's aangezien er toch aardig wat tijd in gaat zitten.

    Tot nu toe heb ik zelf nog niet het gevoel dat er games die ik wou spelen verdwenen zijn omdat de company een MMO gaat maken totdat ik nu lees dat er een vervolg op Knight of The old Republic uit zou komen.

    Zelf heb ik vroeger Diablo gespeeld (te veel) en vond dat echt een top spel. Heb ook Final Fantasy XI gespeeld maar dat vond ik niks. Het vechten was suf en het duurde te lang voordat je een level had. Vind een MMO spelen prima en wil er best wel wat tijd in steken maar dan niet als het dagen duurt tot level 10. Vind dat de eerste levels gewoon lekkr snel moeten gaan en dat het daarna wat langer duurt maakt me niet uit.
     
  16. kenshin

    kenshin Active Member

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien dat dragonball online wat word
     
  17. xapachex

    xapachex Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    vindt het helemaal niks. totaal niet mijn ding. geef mij b.v. maar gears of war
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.762
    Leuk Bevonden:
    2.016
    Als de games gratis zouden zijn (en goed natuurlijk), dan zou ik het wellicht proberen en leuk vinden...

    ... maar aangezien het vaak geld kost per maand, ben ik er totaal niet in geinterresseerd. Een los spel kost al 50+ euro en dat vind ik meer dan genoeg. Ik zal dan ook never nog eens extra gaan betalen om per maand te 'mogen' spelen, en aan al die DLC crap doe ik ook niet. Sterker nog, wanneer een game probeert de consument op te lichten met DLC die letterlijk dagen of weken na de release online geplaatst wordt, dan skip ik gewoon die hele game. (Recent voorbeeld is natuurlijk Soul Calibur 4)
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.815
    Ik zal dit soort games nooit spelen, ik vind het gewoon niet leuk. Ik ben altijd een Singleplayer gamer geweest, het enigste waar ik Multiplayer gebruik is in Shooters. WOW nooit gespeeld ( 10 minuten bij een maat, maar dat is te kort voor een mening ) maar heb ook nooit de drang om het te gaan spelen. Ik hou er gewoon niet van. :)

    Opzich zou ik All Points Bulletin wel willen checken, het hele idee met cops vs. gangsters lijkt me wel leuk.
     
  20. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    MMO's op een console werken niet. Mensen kopen geen console om een MMO te spelen, die hoogstwaarschijnlijk ook op de PC uitkomt. Iedereen heeft thuis wel een computer staan, maar ik ken niemand die voor een MMO een console zou kopen. Daarnaast kopen mensen een console voor spellen die hun PC niet aankan. Ik bedoel, wie wil nou niet CoD 4 op de PC spelen (uitzonderingen daargelaten :+), maar omdat veel mensen daar niet de computer voor hebben, kopen ze een console zoals de Xbox 360.

    Daarnaast de maandelijke kosten, Xbox Live Gold en monthly fees ? Nee bedankt.

    Wat ontwikkelaars niet begrijpen, is dat World Of Warcraft zo ongeveer de hele markt in handen heeft en dat andere MMO's met monthly fees daardoor in de verdrukking raken. Waarom gaat niet elke ontwikkelaar over tot een systeem als Guild Wars ? Guild Wars is uitermate succesvol met al miljoenen exemplaren verkocht. En daarbij, waarom zou iemand met een lvl 70 Blood Elf Rogue naar een ander spel overstappen, dat vaak minder goed uitgewerkt is als hij/zij er al zo veel tijd aan heeft besteed.

    Enfin, ik denk dat MMO's op de console wel kunnen lukken, maar dan moeten de monthly fees weg.
     

Deel Deze Pagina